הוסקווארנה הוא מותג אופנועים מאוד ותיק. המפעל נוסד ב-1903 בשבדיה, אבל בסוף שנות השמונים, כאשר נרכש על-ידי קאג'יבה, עבר לוארזה. ב-2007 נמכר לב.מ.וו ומתחילת 2013 הוא בשליטת ק.ט.מ ופועל באוסטריה. כך שהשם משבדיה, הפלדה מאוסטריה.
הוסקווארנה הוא מחלוצי המוטוקרוס והאופנועים שייצר זכו באליפויות לרוב. דגמי כביש של ממש לא היו בארסנל שלו, אבל סופרמוטו 425 אחד כן; סופרמוטו (או סופרמוטארד), הוא מירוץ טכני מאוד המשלב מסלול עפר כבוש ומסלול אספלט, והאופנועים שבנויים עבורו בנויים כמו אופנוע שטח אך עם צמיגי כביש וכיול מתלים לרכיבה כזאת.

מילאנו 2014: הוסקווארנה מציגה אופנוע וצמד דגמי רעיון
צילום: מנהל
הוסקוורנה SVARTPILEN. אנחנו רוצים שיגיע לייצר

הוסקווראנה מציגה כעת בתערוכת EICMA במילנו דגם סופרמוטו חדש, עם צילינדר אחד, 67 כ"ס ו-145 ק"ג. לכלי החדש מצערת על-חוט, מערכת ניהול מנוע ממחושבת, ABS מכויל לסופרמוטו, מתלי White Power ומצמד ATPC של אדלר. סופרמוטו 701 ישווק מאביב 2015.

בנוסף, הציגה הוסקוואנה צמד 401 כדגם רעיון כפול. האחד הוא VITPILEN (חץ לבן בשבדית), השואב השראה מדגם בשם Silverpilen – אופנוע כביש שיוצר בין 1953 ל-1965. ההשראה מאז, הביצוע מאוד עכשווי, כולל הופעה שוחרת לקרב.
השני הוא SVARTPILEN (חץ שחור בשבדית), אופנוע שטח כמו "הוסקווארנה של פעם", "מתור הזהב של שנות ה-60 וה-70", גם הוא במופע בוטה המכריז כי פניו להרפתקאות, לפחות.
מילאנו 2014: הוסקווארנה מציגה אופנוע וצמד דגמי רעיון
צילום: מנהל