בהשוואה לממוצע של 21,400 מכירות בתשעת החודשים הראשונים של 2014 (ו-18,774 מסירות בספטמבר), נמסרו באוקטובר 17,128 מכוניות, ירידה של כ-19% ביחס לממוצע (ו-8.8% ביחס לחודש שקדם לו). כך לפי דוח המסירות של איגוד יבואני הרכב.
בהשוואה לחודש ספטמבר, יש לציין כי חגי תשרי החלו ממש בסופו ונמשכו לתוך אוקטובר, וכי מבצע צוק איתן הסתיים בסוף אוגוסט, דבר שמן הסתם השפיע על ההזמנות.
צילום: מנהל
חמישה יבואנים חולשים על 66% מהשוק
עם זאת, נתוני המכירות של עשרת החודשים הראשונים של 2014 – העומדים על 209,720 מכירות (לא כולל מוניות) – גבוהים משמעותית ביחס לאותה תקופה ב-2013, שהיו 184,305; זהו הפרש של 25,414 מכוניות יותר המבטא עלייה של 13.8%.
מבין היבואנים, לחמישה יש נתח שוק דו-ספרתי: כלמוביל ראשונה (18.5%) ואחריה צ'מפיון (12.7%), דלק (12%) יוניון (11.7%) וטלקאר (11.1%); נתח השוק הכולל של חמשת היבואנים האלה עומד על 66% מכלל המכירות בישראל.
מבין המותגים, מקומם של כל תשעת המותגים הראשונים נשמר, ורק פורד (עשירית בספטמבר), התחלפה עם רנו הנמצאת החודש במקום זה. פער המכירות בין השתיים ובין הונדה במקום ה-12 הוא מאות ספורות.
צילום: מנהל