בחברת קרסו, יבואנית רנו וניסאן, משלימים את ההכנות לקראת השקתו בארץ של המותג הרומני דאצ'יה (שבבעלות רנו-ניסאן). סיפרנו לא פעם על כוונה זאת, והפעם זה קורה: תחילת שיווק מתוכננת לשבועות הקרובים ועוד לפני 2015. בקרסו מגייסים כרגע עובדים חדשים למותג, והדגמים עצמם, שנמצאים כבר בארץ, עברו תקינה.
השיווק יהיה שונה מאשר בעבר, ובחברה מדברים על שינוי גישה ביחס לשוק הרכב המקומי. הדוגמא שעולה מדי פעם בדיונים היא של חברות ה"לואו-קואסט" בעולם התעופה. בניגוד לגיחה הקודמת, הכוונה הפעם לשווק את דאצ'יה בנפרד כמותג בפני עצמו, באולמות תצוגה נפרדים, עם מנהל מותג – רועי שחורי, שניהל עד עתה את ניסאן ישראל – ולהביא את כל ארבעת הדגמים בכמויות ראויות. היתרונות: תג מחיר נמוך משמעותית מהמקובל בישראל וממדים נדיבים; החיסרון: אין תיבה אוטומטית.
תיכף זה מתחיל: דאצ'יה חוזרת
צילום: מנהל
דאצ'יה סטפויי יתמקם על קו התפר שבין מיני לסופרמיני

ארבעה דגמים במבחר
ראשון בהיצע הוא סטפווי (Stepway), גרסת פנאי המבוססת על הסופרמיני המגודל סנדרו (Sandero). הרכב יושב על הרצפה של רנו קליאו/ניסאן מיקרה, ויש לו בסיס גלגלים של 259 ס"מ. סנדרו סטפווי יוצע עם מנוע 0.9 ל' טורבו או עם 1.5 ל' דיזל (לשניהם 90 כ"ס). המחיר ימקם אותו על קו התפר שבין מיני לסופרמיני.

מעליו יתנוסס לודג'י (Lodgy), מיניוואן קומפקטי לא קטן – בסיס גלגלים: 281 ס"מ; ממדים: 450x175x168 ס"מ – עם שבעה מקומות (ואפשר רק חמישה) שיציע אלטרנטיבה מעניינת למשפחות מרובות ילדים. מבחר המנועים כולל 1.2 ל' טורבו (115 כ"ס) ו-1.5 ל' דיזל (107 כ"ס). כל זאת במחיר דומה לזה של משפחתיות עממית או סופר-מיני.
תיכף זה מתחיל: דאצ'יה חוזרת
צילום: מנהל
דאצ'יה לודג'י. שבעה מקומות לכל דורש

את הצד השימושי יעבה דוקר (Dokker), רכב מסחרי עם חלונות (כמו רנו קנגו, למשל). הגובה הוא 181 ס"מ, שאר המידות, כולל בסיס הגלגלים, זהות לאלה של לודג'י, וכך גם היצע המנועים.

דאסטר (Duster) הוא רכב הפנאי של דאצ'יה. דאסטר יושב על בסיס גלגלים של 267 ס"מ, מידותיו נאות (432x182x163 ס"מ), הוא מצויד במנוע 1.2 ליטר מוגדש 125 כ"ס להנעה קדמית ו-1.5 ליטר דיזל 109 כ"ס להנעה קדמית או כפולה. והוא יהיה ממש זול; השמועות מדברות על פחות מ-100,000 שקל.
תיכף זה מתחיל: דאצ'יה חוזרת
צילום: מנהל
דאצ'יה דוקר. גרסה מסחרית ללודג'י המשפחתי

שתי עובדות מעניינות: 1. הבעלות צרפתית, המותג רומני, אבל שניים מהדגמים, לודג'י ודוקר, יגיעו ממרוקו. 2. כפי שפרסמנו, מבין יצרני אירופה, רשמה דאצ'יה את הגידול הרב ביותר במכירות לאחר שלושה רבעים של 2014 (ביחס ל-2013), עם שיעור מכובד מאוד של 29.2%.
רוצים לקרוא עוד על דגמי דאצ'יה החדשים?
תיכף זה מתחיל: דאצ'יה חוזרת
צילום: מנהל
דאצ'יה דאסטר. רכב פנאי במחיר נגיש?