וולוו ביצעה בשנה שעברה מתיחת פנים קלה כמעט לכל הדגמים שלה, וזו כללה גם את XC60, שמחזיק כיום בתואר "הרכב הנמכר ביותר של וולוו". העיקר בחידוש הדגם נמצא דווקא מאחורי הסבכה (ששונתה ממש קצת): מנוע 2.0 ליטר טורבו חדש עם 245 כ"ס (203 כ"ס בקודם) ותיבה אוטומטית-פלנטרית 8 הילוכים (במקום רובוטית דו-מצמדית 6 הילוכים). מחיר גרסת הבסיס מציב אותה כזולה מבין מתחרות הפרמיום, עם מחיר התחלתי של 290,000 שקלים.
עיצוב ותא הנוסעים
השינוי החיצוני, כאמור, קל: פנסים שונים (פנס יחיד במקום צמד), תאורת לד בפגוש ותוספת ניקל לגריל. השינוי בחזית קטן, התוצאה קצת יותר נאה.
הסיפור דומה גם בתא הנוסעים, עם תחושה של "דומה, אבל משודרג". לוח המחוונים דיגיטלי ומאפשר לבחור בין שלושה מצבי תצוגה, ושינויים לא גדולים נצפו גם בקונסולה המרכזית. ברכב ההדגמה הותקן מסך גדול יותר בגודל 7 אינץ' (במקום 5 אינץ'; תוספת של 6500 שקל), מצלמת רוורס (שלא הרשימה באיכותה) ו-GPS (ב-7000 שקל). לצורך תפעול מערכת הניווט, דבר הנעשה דרך מסך המגע, הותקן עליו כיסוי פלסטיק שגורם לשפע השתקפויות מטרידות.
צילום: מערכת אוטו
עיקר השינויים במתיחת הפנים נמצאים דווקא מאחורי הסבכה
כצפוי מוולוו, איכות החומרים טובה והחושה הכוללת בתוך הרכב נעימה. מלפנים מרווח בכל הממדים, אך הייתי שמח לאפשרות לשבת מעט נמוך יותר. מאחור מרווח הראש טוב מאוד, מרווח הברכיים בסדר ולא פחות חשוב: פתחי מיזוג בקורות של הדלתות.
רמת האבזור הבסיסית טובה וכוללת מושב נהג מופעל-חשמל עם זיכרונות, בלוטות' וחיבור USB למערכת הקול, בקרת שיוט, ריפודי עור ועוד. בתחום הבטיחות יש לציין את מערכת City Safety התקנית שתבלום עצמאית עד 50 קמ"ש. גרסת המבחן היא המאובזרת יותר, ותמורת סכום לא צנוע (30,000 שקל) תקבלו גם גג שמש פנורמי, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען ומערכת בטיחות להתרעה מפני התנגשות ושמירת נתיב (האחרונה על ידי צליל לא חזק במיוחד); מוזר שהרשימה לא כוללת פנסי קסנון. נו, שויין. רכב ההדגמה התהדר במדרגות צד נאות, שמפריעות בשטח וגם מבטיחות שתתלכלכו מהן בכניסה וביציאה מהרכב (אם באמת לכלכתם אותו בשטח); אנחנו היינו חוסכים את 5600 השקלים הנדרשים בעבורן.
מנוע והילוכים
המנוע, כאמור, מחלץ בעזרת מגדש טורבו 245 כׁוחות סוס (ב-5600 סל"ד) מ-2.0 ליטר, ומציע את כל המומנט שלו, 35.7 קג"מ, כבר ב-1500 סל"ד. יחד עם תיבה זריזה ועתירת יחסים, מתקבל כוח זמין ושופע בכל מצב, ושיפור משמעותי לעומת יחידת ההנעה המוחלפת. אלא שכל הכוח הזה עובר לגלגלים הקדמיים בגרסה זו, ואלו מעט מתקשים להתמודד עם שפע המומנט. כאשר הנהג מאיץ בהתלהבות מתקבלת לוחמת הגה מורגשת, במיוחד אם ההגה אינו ישר לגמרי.
צילום: מערכת אוטו
גרסת T5 החדשה מהווה שיפור משמעותי לעומת זו המוחלפת

תיבת ההילוכים עובדת היטב, אך מדי פעם היא פחות חלקה מהנדרש. צריכת הדלק של מנוע הטורבו הזה מושפעת מאוד ממשקל רגל ימין, ולעומת 15 ק"מ לליטר בשיוט נינוח, בכלל המבחן קיבלנו 6.8 ק"מ לליטר. נתון שתוכלו לשפר בקלות בחיי היום יום.
נוחות ויכולת דינמית
נראה שאנשי וולוו לא נגעו במתלים במסגרת מתיחת הפנים; אלה עדיין מעט נוקשים מדי במהירות עירונית, ומדי פעם מעבירים חבטה קלה אל המרכב. לא משהו בלתי נסבל, אבל קיווינו לשיפור.

מחוץ לעיר המצב משתפר משמעותית, והרכב מציע ריסון טוב במפגש עם גלים בכביש, ובכלל מרגיש נעים מאוד בכבישים מהירים. נציין שיש מעט רעשי רוח מהמראות המגודלות והיה נחמד אם המנוע, תחת עומס, היה מעט שקט יותר (בשיוט הוא חרישי). הצד הדינמי לא מבריק; ה-XC מציע הגה קל מדי בנסיעה מהירה (ומעט כבד במהירות נמוכה), הבלמים התעייפו מהר, יש קצת זווית גלגול, והתחושה היא שהרכב לא ממש בעניין - ותוספת הסוסים רק מדגישה את זה.
צילום: מערכת אוטו
עדיין על הצד הנוקשה של הסקאלה

מי שיתייחס ל-XC60 כאל רכב מדרכות, יופתע לטובה בשטח – גם עם הנעה קדמית בלבד. מרווח הגחון הנאה (23 ס"מ) והמתלים שומרים את הגחון גבוה מעל מהמורות השביל, תורמים לביטחון ומאפשרים קצב נאה גם על שבילים פחות מפולסים. הוולוו שומרת על התחושה הנעימה גם על השבילים, בעיקר כשהקצב עולה – מוצלח לטיול שבילים משפחתי, עם יכולת להגיע איתו רחוק מהצפוי.

שדרוג
מתיחת הפנים הקלה שעבר וולוו XC60 הפכה אותו לרכב טוב יותר. הנגיעות הקלות בעיצוב החיצוני והעדכונים בתא הנוסעים מצליחים ליצור רושם מעודכן, אבל העיקר הוא כמובן יחידת ההנעה החדשה. התיבה הפלנטרית מעודנת ונעימה יותר מהדו-מצמדית היוצאת, ועוזרת למצות את ההספק המשופר – מה שהופך אותו לאחד הכלים החזקים והזריזים בקטגוריה (בהשוואה לגרסאות המקבילות). כך שלמרות שנושא נוחות הנסיעה הבינונית בעיר לא שופר (וחבל שכך), ה-XC60 היה, ונשאר, אחד הכלים הטובים בקטגוריה הצפופה הזו - במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את המחיר.
צילום: מערכת אוטו