יש דברים שדיון בהם מחייב שימוש בהרבה מושגים, נתונים והסברים. אפשר לדבר על סופרקאר, הייפרקאר, נתונים, תחכום, ירוק, טכנולוגיה, מגדשים ועוד המון דברים קשורים.

ויש מקרים שאפשר לסכם את הכל באופן מתומצת מאוד.
הנה: 2000 כ"ס.

מה זה הדבר הזה
חברת טריון סופרקאר היא סדנא הממוקמת בקליפורניה, מוקדשת לאזורי הקצה העליון בעולם הרכב ומנסה לעבור אותם עם דגמי נמסיס (אלת הנקמה היוונית; נקמה). הדגם החלש ביותר בקטלוג שלה הוא E, רכב כל-חשמלי עם הנעה לכל הגלגלים – ויש לו הספק של 1000 כ"ס, לטובת 305 קמ"ש ממצבר של 100 ק"וו/שעה. גרסה חזקה יותר היא ER, דגם היברידי עם 1200 כ"ס; אחריה נמצא את GT עם V8 כפול-מגדשים המנפק 1400 כ"ס, מאיץ ל-100 ב-3.5 שניות ומקנח ב-350 קמ"ש.

טריון נמסיס, 2000 כ
צילום: מנהל
תא נוסעים עתידני משהו

אבל כדי למקם את עצמה ממש הרחק מההמון הסוער (בוגאטי, קניגסנג, הנסי, ועוד מישהו) צריכה טריון נתון עם קידומת אחרת. ואכן, החברה הכריזה על נמסיס RR כבר בתחילת 2014 – ועם נתון צמוד של 2000 כ"ס הידיעה עוררה עניין. אבל יש הבדל בין עיצוב (מרשים מאוד; גם בפנים) ורעיון חביב ובין מפגש שלהם עם אספלט המציאות הקשיח.

כעת הכריזה טריון על מעבר לעולם המחויבות. אותו RR, כך החברה, ייוצר החל מינואר 2016. עם מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 9.0 ליטר, ובסיוע תיבה סיקוונסיאלית 8 הילוכים, הוא יפתח ב-2.8 שניות ויסגור ב-435 קמ"ש.

מצד אחד, אלה נתונים הקיימים כבר כיום; מצד שני, מעבר לבעיה שיש בהורדת הכוח לכביש, אין מתחרה שיש לו הספק עם קידומת כזו. המחיר, אם אתם מתעניינים, הוא מיליון דולר בארה"ב, שמונה מיליון שקל בישראל.

טריון נמסיס, 2000 כ
צילום: מנהל