אודי מכריזה על קונספט חדש לדגם חדש: A9. לפי הידוע עד כה, מדובר בקופה/סדאן לרכב פאר (כמו ש-A7 מתייחסת ל-A6). הדגם החדש ישב על המהדורה החדשה של רצפת MLB של קונצרן פולקסווגן.
לפי המעצב הראשי של אודי, מרק ליכטה (Lichte), בראיון ל-Auto&Design, דגם זה יהיה ראשון לבטא את "שפת העיצוב" החדשה של החברה, עם דגש רב יותר על הופעה ספורטיבית. ולא רק הקנקן. גם לדגם עצמו, שאורכו צפוי להיות מעל חמישה מטר, יהיו תכונות דינמיות ראויות.
הדגם החדש יוצג בתערוכת לוס אנג'לס, הנערכת בשבוע האחרון של נובמבר. המנוע החזק ביותר, כך נראה כעת, הוא V8 כפול-מגדשים בנפח 4.0 ליטר המייצר 600 כ"ס.

צילום: מנהל
מרצדס CLS קלאס. התחילה את הטרנד לפני כעשור
הטרנד ומשתתפים
באופן מסורתי, דגמי פאר מוגשים לקהל בתצורת סדאן. למרות שדגמי סלון מוצעים מזה עשור כקופה/סדאן (החל ממרצדס CLS), ותצורת מרכב כזאת מוצעת גם במשפחתיות גדולות (אודי A5 למשל), יצרני מכוניות הפאר המסורתיות (אודי, ב.מ.וו, יגואר, לקסוס, מרצדס) לא הציגו קופה/סדאן. בערך. ב.מ.וו כבר הציגה (בבייג'ינג 2014) קונספט של סדרה 9; קצת פחות קופה, לא ממש רחוק ממה שסדרה 6 גרנד קופה היא ביחס לסדרה 5.

בכל אופן, היצרניות המסורתיות עדיין לא מייצרות כאלה, אבל יצרניות של מכוניות ספורט – כן. כך הן אסטון מרטין רפיד ופורשה פאנאמרה; קונספט אסטוק של למבורגיני (הוצגה, בינתיים לא בייצור) גם היא כזו.
תכנון מרכב סדאן/קופה, כך נראה, אמור להוות הליך כניסה מקוצר למועדון הסופר אקסקלוסיבי של מכוניות פאר. קיה, שהציגה כבר בפרנקפורט 2011 את קונספט GT, מדברת על תחילת ייצור בפועל. אינפיניטי הציגה זה עתה בפריז את קונספט אינספיריישן האמור להגיע לייצור.

צילום: מנהל
קיה קונספט GT. מדברים על תחילת ייצור