קאדילק תכפיל את מספר הדגמים עד 2018
מכונית הפאר שלה, CT6, תושק ב-2015, ויש עוד (ארבעה, ייתכן חמישה)

מותג הפאר האמריקאי, כך הכריז הנשיא החדש שלו, יוהאן דה נייסכן (Nysschen), יוסיף לפחות עוד ארבע דגמים חדשים למבחר שלו בשנים הקרובות. הנשיא החדש, שהצליח להפתיע את שוק הרכב האמריקאי עם העברת משרדי החברה מדטרויט לניו יורק ועם הצהרה על שינוי כינויי הדגמים – לא רק אותיות, גם ספרות – הכריז בראיון על תכניות המותג, והן מרובות.

כבר ב-2015 תציג קאדילק את CT6 – מכונית פאר, מבוססת על קונספט Elmiraj (משנת 2013) בתמונות (הראשית וזו שלמטה), מתחרה ישירה באודי A8 ב.מ.וו 7, לקסוס LS ומרצדס S; בהמשך, תציג החברה גם סדאן בצד השני של הסקלה, משפחתית של ממש, דגם קטן מ-ATS (שהיא משפחתית-גדולה). קדילאק תייצר גם דגם כל-חשמלי חדש ותצטרף לאפנת רכבי הפנאי הקטנים ב-2018. דגם נוסף שיוצג בשנים הקרובות יהווה את דגם העל של החברה: CT8 או CT9, למעשה גרסה מוארכת של CT6. כמו כן נשקל ייצור רכב פנאי גדול, אבל זה לא סגור.

על-מנת לבדל באופן מהותי את המותג מקונצרן-האם ג'.מ (ולא רק לעבור דירה) התכנית לפי הנשיא החדש, היא שקאדילק תפתח מנועים משל עצמה, לא עוד "השאלה" מג'.מ.
בעובי הקורה: קאדילק תכפיל את מספר הדגמים
צילום: מנהל
קאדילק בדרך להפוך לשחקנית משמעותית?

רנו מתחילה לשווק סדרת יוקרה דרך קליאו אינטיאל
אבזור והידור ממחוזות הפרמיום תחת לוגו עממי

מותג פרמיום זה יופי, כי הוא מאפשר לבקש פרמיה עבור השם. ואם, בעזרת השם, זה מצליח, אפשר להרוויח הרבה יותר. אבל בשביל כבוד צריך לעבוד, וכניסה למועדון היא עניין יקר, מאוד יקר. ויש כבר חברים מקודם, ויש כמה שהיו אבל עכשיו הם בהקפאה – ובעיקר: מעבר של שם עממי לשם בעייתי וגם לא מסתדר עם הקליינטורה העיקרית. אלה הסיבות בגללן טויוטה יצרה את לקסוס וניסאן את אינפיניטי.

סיטרואן, לפני מספר שנים עלתה על רעיון: סדרת יוקרה המבוססת על דגמים רגילים – אבל ברמת הגשה גבוהה בהרבה ועיצוב ייחודי. השימוש באותיות DS העליב כמה טהרנים, אבל הצלחת המהלך שימחה את אגף הכספים. וכשיש רעיון מניב, למה שגם אחרים לא ילכו בעקבותיו?

זה בדיוק מה שפורד עושה עם ויניאלה (Vignale) – ורנו מתחילה עם אינטיאל (Initiale), שם שהוצמד לדגמי קונספט שלה משנות התשעים וגם ציין בהמשך רמת גימור. כעת, כך רנו, מדובר ב"סדרת פרמיום". החברה החלה כעת בשיווק רנו קליאו בסדרה הנושאת כיום את השם Initiale Paris. הסופרמיני תהיה יקרה ב-3350 אירו מקליאו הרגילה – 18% יותר במקרה של גרסת הכניסה – ומיועדת ל"נהגים עירוניים שרוצים מכונית עירונית עם עיצוב מפואר ואבזור פנים", אומר סטפן מולר, נשיא רנו-אירופה.
קליאו הוא ראשון מבין דגמי רנו שיישא את שם "Initiale Paris" – אבל לא אחרון. למעשה, כל דגמי החברה יזכו לגרסה כזו המשלבת אותה הופעה מפוארת ואבזור לאפשרויות לתכנון אישי. רשימת האבזור כוללת פנסי קסנון, חצאית מאחור, צביעה שחורה, חישוקי "17, חלונות מוכהים מאחור ודוושות אלומיניום. אלא שמה שייצור את המסר הוא ריפוד עור מנאפה למושב, ריפוד כל לוח המחוונים בעור מחלון לחלון, וגם תפרים לבנים, לחידוד המסר המפואר. לרוכשים באירופה יוצע גם שירות מידע אישי 24/7. המכירות מתחילת 2015, ונכון לעכשיו לא מדובר בהפרדה מוחלטת (כמו עם DS) ואפילו לא בעיצוב נפרד (DS וגם ויניאלה).
בעובי הקורה: קאדילק תכפיל את מספר הדגמים
צילום: מנהל
רנו קליאו חנכה את סדרת היוקרה "Initiale Paris"


ירידה דרסטית בביקוש למכוניות פתוחות
יהיו פחות דגמים, יצרני-משנה יצמצמו קווי ייצור

גג בד נפתח מאפשר חוויה ייחודית בזמן הנהיגה והנסיעה; גג נפתח הוא ביטוי לנהנתנות מהסוג המעדיף את הכיף על-פני השימושיות; גג נפתח מאפשר שאנשים יראו לא רק את הרכב אלא גם את בעליו. גג נפתח היה מושא תשוקה במספר מדינות בארה"ב וגם בארצות באירופה; גם בקרות. שם היה לו יתרון נוסף: ניצול מלא של השימוש כשקפצה לביקור.

זה סידר לגג הנפתח מכירות סבירות, וב-2007, למשל עמד הנתון על 827,000 יחידות, כך Autofacts. שש שנים אחרי, מצב המכירות שונה לגמרי: 444,000 מכוניות פתוחות נמכרו באותם שווקים; כמעט חצי. מנפח שוק של 5.4% עומדות היום מכירות המכוניות הפתוחות על 3.3%.

למה? כמו בעוד כמה תחומים, בעיקר מעבר לרכבי פנאי. ב-2013 נמכרו בארה"ב ובאירופה 7.8 מיליון יחידות מסגמנט זה. 18 ל-1; לא כוחות. גרסה פתוחה, צריך לזכור, יקרה מהדגם הסגור בגלל הייחוד, הגג המגיע מיצרן משנה, ותוספות החיזוק מוסיפות למשקל – והוא בא רק עם שתי דלתות.

כתוצאה מכך, רשמו יצרניות גגות הבד הנפתחים (וובאסטו, מגנה ואלמאט) ירידה דרמטית במכירות, ויש הסוגרים מפעלים. גם היצרניות מתכננות צמצום משמעותי במספר הדגמים הפתוחים (לפולקסווגן 12 כאלה, מדברת על 2; פיג'ו כנראה לא תייצר יורש לפתוחה של 207), כאשר חלקם שוקלים יציאה מהסגמנט מתפוגג הזה.
בעובי הקורה: קאדילק תכפיל את מספר הדגמים
צילום: מנהל
ככל הנראה לא תהיה יורשת ל-207CC