הפירמה Dartz הידועה רק ליודעי ח"ן ולצרכנים מאוד חזקים/עשירים/נחשבים שחייהם הם מטרה בלתי פוסקת מצד מתחרים/פושעים/אויבים החלה את קשרי ההון-שלטון שלה כבר ב-1869 כאשר ייצרה לצאר אלכסנדר ה-3 קרון ראוי. ב-1912 ייצרה לצאר הרוסי (האחרון) את המכונית הראשונה, ולאחר מכן התפוגגה. החברה מתמחה כיום, מאז שחודשה לפני כעשרים שנה, בעיקר ב-SUV (מושג שבעלי החברה מתעב) עבור צמרת העושר העולמית (כולל יצירה עם הרבה אבני אודם, זהב וכד' במיליון דולר).

בימים אלה הציגה דארץ את המילה האחרונה שלה בתחום המיגון האולטרה-מפואר לאלפיון של האלפיון העליון.
כריש שחור: פאר-על ממוגן עם המון הספק
צילום: מנהל

"כריש שחור" (לטינית: Dalatias licha) מבוסס על מרצדס GL (כאן, בגרסתו הקצרה), ומצויד במנוע V8 כפול-מגדשים של מרצדס-AMG בנפח 5.5 ליטר, או ב-V12 שלהם 6.0 ליטר, גם כאן עם שני מגדשים.
כדי לעמוד בדרישת היסוד, רמת הגנה B7 (מטול רימונים, מוקשים), הדורשת מצדה לא מעט משקל, וגם כדי להעניק לבעלים סיכוי נאה להימלט, ניתן להזמין את הרכב בהספק היכול להגיע, דרך המנוע הגדול יותר, עד 1500 כ"ס. ויש עוד: מכשיר-הלם אנטי-פפרצ'י, סבכה מסתובבת חסינת-כדורים, ומרכב העשוי קבלאר וטיטניום, נגד מוקשים מגנטיים. הגג עמיד בפני ירי צלפים, לרכב גלאי חומרי נפץ, אין ידיות לדלתות ויש זיהוי באמצעות טביעת אצבעות וסריקת רשתית.
כריש שחור: פאר-על ממוגן עם המון הספק
צילום: מנהל

למרות הכריש, ההשראה בפועל, כך היצרן, היא ממסוק התקיפה הרוסי הנקרא בשם זה. השראה אחרת, בכל הקשור לעולם המושגים של הבעלים, הם סרטי ג'יימס בונד, כמו GoldenEye, שמה של מערכת הזיהוי. מכיוון שזה מרצדס, כולל כריש שחור את כל מערכות העזר של החברה; מכיוון שהוא מיועד לקהל שהוא מיועד אליו, מצויד הרכב גם בנרגילה מוזהבת, מערכת מכסף לבקבוק שמפניה ושאר ביטויי עושר (הרבה אבני סבארובסקי, למשל).

"הרכב שלנו הוא חלומם של מאות טייקונים, אבל רק חמישה יזכו לרכוש אותו" אמר הבעלים, לאו ינקלוביץ'.
כריש שחור: פאר-על ממוגן עם המון הספק
צילום: מנהל