ההופעה מכריזה בצהוב רבתי, כי RS 01 היא מכונית ממוקדת מטרה: ביצועים ויכולת דינמית מהמעלה הראשונה. המטרה, כך רנו, היא השתתפות במירוצי גביע רנו – מפעל חדש שיצא לדרך ב-2015 – מירוצי GT ומירוצי סבולת ברחבי העולם. המטרה, שלא הוכרזה אך ברורה כשמש צהובה, היא האדרת שם רנו בעמים; וכדי שלא יהיה מי שיפספס, רנו הצמידה בחזית, כדרכה בדגמים החדשים, לוגו ממש לא מצטנע.
מעבר לקווי העיצוב, המבוסס על קונספט DeZir מ-2010 (והשראה, מוסיפה רנו בצניעות, מ- Étoile Filante [כוכב נופל], שקבע שיא של 300 קמ"ש ב-1956), בולטים מלפנים פנסי לד המקיפים את פתחי האוורור של הבלמים. מאחור בולטת כנף ענקית הזוכה לסיוע בולט ממופע לד עכשווי.

בהשוואה למכונית מאוד מוכשרת עם קרבה משפחתית (ויותר; מיד) כמו ניסאן ניסמו GT-R GT3, בולטות ברנו פרופורציות קיצוניות במיוחד: הרוחב הוא 200 ס"מ (10 ס"מ יותר), הגובה 116 (כ-20 ס"מ פחות); האורך, 471 ס"מ, גדול רק ב-5 ס"מ.
צילום: מנהל
חולקת מכלולים עם ניסאן ניסמו GT-R GT3

המרכב עשוי סיבי פחמן, למשקל כולל של 1100 ק"ג (200 פחות מאשר בניסמו), ופתחי האוורור שבו מיועדים גם לשפר את כוח ההצמדה של הרכב במהירויות גבוהות (1.7 טון ב-300 קמ"ש). היעילות האווירודינמית, מתגאה רנו, גבוהה מאשר בדגמי GT3 למיניהם וקרובה לאלה של המשתתפים ב-DTM.

המנוע – V6 כפול-מגדשים 3.8 ליטר – נלקח היישר מאותה ניסמו, וכאן הוא מייצר פחות: 500 כ"ס (מול 600 כ"ס) ו-61.5 קג"מ (70.3 קג"מ בניסמו); פער המשקל מסכם פער זניח ביחס משקל/הספק. עם מנוע הממוקם במרכז אמורה להיות לרנו, בהקשר זה, עדיפות בפניות. התיבה של ZF היא סיקוונסיאלית (עוקבת, כמו באופנוע), יש לה 7 הילוכים והתפעול האלקטרו-מגנטי נעשה מההגה.

רנו RS 01 תשתתף במירוץ הסבולת הנחשב ביותר, לה מאן, ב-2016, ועד אז ניתן לרכוש אותה במחיר 350,000 אירו (1.65 מיליון שקל).
צילום: מנהל