אז איך הן בחיים האמתיים, לא מעל דפי הנתונים? מי מאיצה טוב יותר ל-100 קמ"ש? מי חוצה ראשונה את קו רבע המייל? ומי מגיעה ראשונה ל-200 מייל לשעה (320 קמ"ש) פורשה 918, מקלארן P1 או בכלל פרארי לה-פרארי? מגזין אוטוקאר הבריטי החליט לבדוק את העניין ולהעמיד את שלושת מכוניות העל האלה למיאוץ בקו ישר. בקיצור: מי הכי.

אנשי אוטוקאר דאגו להביא את המכוניות ליום מיאוץ, וכך הופיעה פורשה 918 והתייצבה לצד מקלארן P1. ואנשי פרארי? הם לא הביאו את לה-פרארי, וסיבותיהם עימם. מפחדים? לא בטוחים ביכולתה? אין מכונית תקינה? לא קריטי, ולא באמת חשוב. בשורה תחתונה, הצלע השלישית אינה.

צילום: מתוך יוטיוב
פרארי לה-פרארי. לא הגיעה לעימות
לייעוץ חינם עם מומחי אוטו חייג ל-3262* או לחץ כאן
אוטוקאר דאגו לצלע שלישית שונה. בדומה ללה-פרארי גם היא מאיטליה וגם היא אדומה, ואם לפרארי יש יחס הספק/משקל פסיכי (710 כ"ס/טון), אז מה שיש לצלע הזו זה יותר. הרבה יותר: 1316 כ"ס/טון. דוקאטי 1198 סופרלגרה הוא אופנוע קיצוני במיוחד שרק 500 יחידות ממנו ירדו מפס הייצור. מחירו 64 אלף לירות שטרלינג, והוא מביא אתו מעט יותר מ-200 כ"ס במשקל צנום בן 152 ק"ג בלבד.

מקלארן P1 עולה הרבה יותר, 866 אלף לירות שטרלינג, וגם ההספק גבוה משמעותית – 903 כ"ס. אבל לחובתה עומד נתון המשקל, 1450 ק"ג. המנוע בנפח 3.8 ליטר, מוגדש כמובן, בשילוב יחידת כוח חשמלית. ההנעה היא אחורית.

פורשה 918 מסתפקת בהספק הנמוך מזה של המקלארן, רק 875 כ"ס. גם המשקל גבוה משמעותית, 1634 ק"ג. בדומה למקלארן, גם כאן משולב מנוע בנזין (4.6 ליטר) עם הנעה חשמלית, במקרה זה שני מנועים. בניגוד למקלארן, לפורשה הנעה כפולה, מה שאומר שהעברת ההספק הכביר הזה לכביש יעילה יותר, דבר המאפשר האצות ביניים טובות בהרבה במהירויות נמוכות. המחיר? 853 אלף לירות שטרלינג. בלבד.

אז מי המהירה יותר, ה-918 או ה-P1? והאם מה שיש להן מספיק מול אופנוע עם יחס הספק/משקל עדיף בהרבה?
התשובה בגוף הסרטון.