עולם הרכב - וזו לא בדיוק חדשה - צועד בשנים האחרונות לעבר מכוניות אוטונומיות, כאלו היכולות לנהוג את עצמן בג'ונגל התחבורה, בלי התערבות אדם. מערכות הבטיחות האקטיביות שמותקנות היום (אם כי בדרך כלל כאופציה) אפילו במכוניות עממיות הן רק הצעד הראשון. בעתיד הנראה מאוד לעין הן ידעו לא רק להתריע על סטייה ממסלול או על סכנת התנגשות, אלא לנהוג ברכב במקומנו.
אולם בפני חדירת המערכות הללו עומדים עדיין מחסומים רבים, חלקם טכנולוגיים - וחלקם פסיכולוגיים. ומעל הכל מרחפת השאלה, האם מערכות הסיליקון באמת יכולות להחליף את האדם ולשלוט ביעילות על הרכב? אודי החליטה להרים את הכפפה ולנסות לענות על השאלה הזו בצורה מעניינת. הם ישלחו מדגימת טכנולוגיות, המבוססת על RS7, להקיף את מסלול הוקנהיים בצמוד לגמר ה-DTM (האליפות הגרמנית למכוניות סלון), כדי להראות כי המערכות האוטונומיות יצליחו להקיף את המסלול בזמן קרוב מאוד לזה שמצליח להשיג נהג מירוצים מיומן. לפי בדיקות וניסויים שערכה החברה, הרכב יקיף את המסלול בקצת יותר משתי דקות ויגיע למהירות של כ-240 קמ"ש.
מה המשמעות מבחינתנו? לא רבה. נסיעה על מסלול ריק היא עניין שונה מאוד מנהיגה בתוך תנועה סואנת, והמחסומים שמערכות כאלו צריכות לעבור לפני שיוכלו להיכנס ליצור המוני לא קשורים לזמני הקפה. אך עדיין מדובר בהדגמה מעניינת למה שמחכה לנו בעתיד...