"מעולם לא הייתה מכונית ספורט כמו קונספט XL ספורט", מצהירה פולקסווגן, וזו חתיכת הצהרה. הקונספט לקונספט הזה בא מקונספט אחר: XL1 – שהוצג ב-2009; ברק אווירודינמי, 900 ק"ג, ושילוב דיזל מוגדש 0.8 ליטר ומנוע חשמלי – ושיא צריכה של 0.9 ליטר ל-100 ק"מ. וממש כמו שהקונספט ההוא הפך ב-2013 להיות דגם לייצור (מוגבל, 250 יחידות), כך גם XL ספורט, שיזכה ל-500 אקזמפלרים.
הדגם החדש קצת פחות קיצוני ביחס לאווירודינמיות ופניו לביצועים. לא עוד דיזל קטן ומנמנם אלא אחד הסוערים בתעשייה: מנוע אופנוע של דוקאטי. ה-V2 בנפח 1199 סמ"ק שמשרת את דוקאטי סופרלגרה מייצר לא פחות מאשר 200 כ"ס (מה שמסדר לו את יחס ההספק-משקל הטוב ביותר לאופנוע בייצור).
פריז 2014: פולקסווגן XL ספורט, מכונית ספורט שונה
צילום: מנהל
מנוע של דוקאטי ומקדם גרר נמוך במיוחד מביאים לתוצאות נאות

עם המנוע הזה, ועם הקפדה על מקדם גרר נמוך (0.258) ושטח חזית קטן במיוחד, התוצאה מרשימה לפי כל קנה מידה: 270 קמ"ש מ-200 כ"ס המיוצרים בנפח 1.2 ליטר ועם זינוק ל-100 ב-5.7 שניות. שיא ההספק מושג במקום שאופנועים מכירים אותו, מכוניות כביש לא: 11,000 סיבובים לדקה. בסיס הגלגלים שלXL ספורט הוא 242.4 ס"מ ומידות המרכב הן 429 ס"מ אורך, 185 ס"מ רוחב ו-115 ס"מ.

ואנקדוטה חגיגית לסיום. פולקסווגן הכריזה עם השקת הקונספט בפריז כי: א. ייצרה עד היום 200 מיליון מכוניות; ב. הקונספט הייחודי הזה, ממש במקרה, היה למכונית ה-200 מיליון ההיא. כמו שאמר המשורר, "גַּם מִקְרִים יֵאָמֵנוּ".
פריז 2014: פולקסווגן XL ספורט, מכונית ספורט שונה
צילום: מנהל
ה-XL ספורט תיוצר בהיקף מוגבל, ובמקרה (או שלא?) היא המכונית ה-200 מיליון שפולקסווגן ייצרה