סיוויק Type R, גרסת הביצועים של הונדה המשפחתית, נמצאת עמנו מאז 1997 (ולא באופן רציף). זוהי תרומת הונדה לאופנת "משפחתית בהפרעה" (מיצובישי איוו, סובארו אימפרזה), אלא שכאן ללא שורשי ראלי (והיו גם אקורד, אינטגרה ועוד).

קונספט R החדש שיוצג בפריז מסמל, כך הונדה, "תקופת ביצועים חדשה למותג". אמירה זו מתבססת, בין השאר, על מנוע 2.0 ליטר מוגדש מסדרת Earth Dreams Technology המייצר 280 כ"ס. זהו ההספק הגבוה מבין דגמי הונדה דומים, והחברה טוענת כי הביצועים טובים אפילו מאלה של NSX (שהיו לה 305 כ"ס).

אבל ל-R יש הרבה יותר מזה. לדגם החדש מערכת שיכוך חדשה המגיבה לשינויי עומס תוך חלקיק שנייה. גם מערכת ההגה טופלה באמצעות שני צירי מרכוז (קינגפין) לגלגלים, לצמצום "מלחמת הגה" (Torque steer). סיוויק טייפ R, מבטיחים בהונדה הוא רכב מצוין לחיי יום, גם בזכות אותה מערכת מתלים.
פריז 2014: הונדה סיוויק Type R, ליום יום ולמסלול
צילום: מנהל
הונדה מדברת על חיי היום יום לא פחות מעל המסלול

ואז לוחצים על הכפתור האדום, זה שכתוב עליו "+R". תגובת המנוע משתנה לחדה ומיידית בהרבה, מיפוי המומנט משתנה, וההגה יחד עם אותה מערכת שיכוך אדפטיבית נכנסים למוד מסלול: קשיח ומגיב במהירות.

כפתור זה, מבטיחים בהונדה, הופך את טייפ R למכונת מסלול של ממש, ומציע יכולת דינמית על הקצה, עם יכולת לטפל בכוחות הקיצוניים המופעלים על הרכב גם בשיא פנייה במהירות ממש גבוהה. לטייפ R תיבה ידנית שישה הילוכים, כמו קודמיו, וצוות התכנון בחר בה בגלל שהיא "ממקמסת את ההנאה מנהיגה". נתונים נוספים לא נמסרו, אך הונדה מכריזה כי הרכב "תוכנן עבור הטעם האירופאי", מיוצר באנגליה ויימכר במהלך 2015.
עוד על הונדה באתר 'אוטו':
פריז 2014: הונדה סיוויק Type R, ליום יום ולמסלול
צילום: מנהל
ה-Type R עוברת לטורבו