שנה וחצי לאחר שנחשף בתערוכת הרכב של ניו-יורק, וכמו שסיפרנו לכם בחודש יולי האחרון, מתחיל השיווק של גי'פ צ'ירוקי החדש בארץ. למרות השם הוותיק מדובר ברכב שלפחות מבחינת מבנה מסמן שינוי מהותי עבור המותג האמריקני עם פניה לכיוון הרך יותר. הוא מבוסס על פלטפורמת הדודג' דארט החדשה, כלומר על בסיס של הנעה קדמית, ומנוע רוחבי. מטבע הדברים גם הסרן הקשיח מאחור ננטש לטובת מתלה רב-חיבורי. כל זה אומר שהרכב התרכך ועל הכוונת נמצאים כעת כלי הפנאי היוקרתיים הקטנים מבית אודי וב.מ.וו.
הצ'ירוקי יגיע אלינו עם מנוע בנזין V6 (אטמוספרי) בנפח 3.2 ליטר שמייצר 271 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים והנעה כפולה. הביצועים טובים למדי עם האצה למאה ב-7.6 שניות ו-209 קמ"ש מרביים.
ג'יפ צ'ירוקי החדש בארץ
צילום: מנהל
ג'יפ שמה את כלי הפנאי הקומפקטיים מבית ב.מ.וו ואודי על הכוונת

הרכב יוצע בשלוש רמות גימור –'LONGITUDE' ,'LIMITED' ו-'TRAIL HAWK' – שיכללו הבדלים במערך ההנעה הכפולה. לרמת הגימור הראשונה ('LONGITUDE') יהיה מערך מסוג ה"אקטיב דרייב" שמעביר רוב הזמן את הכוח לציר הקדמי ומאפשר בחירה בין מאפייני ניהוג שונים. לשנייה ('LIMITED') יהיה בנוסף הילוך כוח, ולשלישית ('TRAIL HAWK') גם אפשרות לנעילת דיפרנציאל אחורי, והתאמות למאפייני נהיגה קשים כמו גם מערך ה"סלקט ספיד" (בו ניתן לבחור מהירות לטיפוס). לזו האחרונה גם מרכב מוגבה עם מרווח גחון משופר ופגושים שונים.

כל הגרסאות יכללו שפע אבזור שכולל משטח הטענה אלחוטי לסלולארי, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג מגע, פתיחה חשמלית לדלת האחורית (לא ב-'TRAIL HAWK'), בקרת אקלים מפוצלת, כיוון חשמלי למושב הנהג, חישוקים קלים וחיישני חניה היקפיים. והמחירים יחלו ב-269,900 שקלים ('LONGITUDE'). ריפוד עור וגג נפתח יהיה בשתי הגרסאות היקרות יותר וב-'LIMITED' שתעלה 319,990 שקלים גם פנסי קסנון מצלמה אחורית ועוד (ה-'TRAIL HAWK' תעלה 310,000 שקלים).