באירופה קראו לו "וואלה", באפריקה קראו לו האריה, ומה שברור שהוא ביורן וולדגרד השוודי שהלך לעולמו היה אחד מענקי הראלי בכל הזמנים. נראה שחובבי המירוצים בארץ הכירו פחות את וולדגרד, אך השוודי המעופף, שהלך לעולמו בגיל 70 אחרי מחלה ממושכת, היה אחד הנהגים החשובים והאהודים ביותר בתולדות הספורט הזה. בספרי ההיסטוריה רשום וולדגרד כראשון שזכה בתואר לנהגים באליפות העולם בראלי (לפני כן לא הייתה אליפות נהגים רשמית). למרות מוצאו הצפוני הוא התפרסם גם כאחד המומחים הגדולים למירוצי הראלי של אפריקה ובייחוד ראלי ספארי הקנייתי. הוא ניצח ארבע פעמים בקניה ושלוש פעמים בחוף השנהב, אבל כוחו היה בכך שהוא הצליח להצטיין בכל סוגי המירוצים, ולא רק באפריקה אותה כה אהב, ועם כל סוג של מכונית. הוא ניצח ב-16 מירוצים במסגרת אליפות העולם (ה-WRC) וזכה באליפות עולם אחת לנהגים ב-1979.
צילום: מנהל
11 שנים התחרה תחת טויוטה, משנת 1981 ועד 1992
כמו הרבה דברים בקריירה שלו גם האליפות של 1979 בה זכה וולדגרד התנהלה בצורה מיוחדת ביותר שלא לומר מוזרה. הוא התחרה על התואר עם האנו מיקולה הפיני כאשר שניהם נהגו בפורד אסקורט RS. באותה שנה פורד העדיפה להתרכז במירוצים האירופאים ולא רצתה להגיע לאירועים המרוחקים באפריקה. אז שני נהגיה יצאו להתחרות באפריקה עם מכוניות של מרצדס 450 SLC (למרות שבכל העונה התחרו עם פורד). במירוץ האחרון של אותה שנה בחוף השנהב ניצח מיקולה אך מקום שני הספיק לוולדגרד כדי להבטיח אליפות בפער של נקודה.
התחיל בפורשה סיים בטויוטה
וולדגרד זכה לניצחון הבין לאומי הראשון שלו במונטה קרלו ב-1969 עם פורשה 911, הישג עליו יחזור גם ב-1970. הניצחונות הראשונים שלו במסגרת אליפות העולם (WRC) הושגו ב-1975 עם קבוצת לנצ'יה והסטרטוס האגדית (בשוודיה ובאיטליה). שנה אחרי הוא עשה את הבלתי יאמן עבור האיטלקים. הוא ניצח בראלי סאן רמו, עם הסטרטוס, את סנדרו מונארי האגדה המקומית. היה זה אירוע טעון ומנהלי הקבוצה האיטלקים בקשו מימנו שיוותר על יתרון של 4 ש' בקטע הליפני אחרון וייתן לגיבור המקומי לנצח. הוא עשה זאת אבל בכל זאת ניצח במירוץ למורת רוחם של האיטלקים. אחרי כן הוא עזב את הקבוצה וחתם עם פורד. כתגובה האיטלקים העצבניים פטרו אותו לפני המירוץ המסיים של העונה בבריטניה. אז וולדגרד התייצב עם פורד מירוץ אחד מוקדם יותר (בריטניה) וסיים שלישי. ב-1977 וב-1978 הוא נהג לצד האנו מיקולה באסקורט RS, וב-1979 הוא זכה באליפות תוך שהוא נוהג גם באסקורט וגם במרצדס 450 SLC .
צילום: מנהל
לנצ'יה סטראטוס. לקח עמה את אליפות העולם ב-1975
ב-1981 הוא עבר לטויוטה וזו הייתה תחילתה של שותפות ארוכה. הוא נהג בטויוטה עד 1992 ופרש אחרי תאונה בראלי ספארי. שנתיים קודם ב-1990 ובגיל 46 הוא הפך לנהג המבוגר ביותר שניצח במירוץ באליפות העולם, כאשר סיים ראשון עם טויוטה בראלי ספארי. גם אחר פרישתו וולדגרד המשיך להשתתף במירוצים וב-2011 ניצח עם פורשה 911 בראלי ספארי לקלאסיות. ביוני הוא עוד השתתף בפסטיבל גודווד שם נהג במכונית הראלי של טויוטה אך בריאותו הידרדרה במהירות בשבועות האחרונים.
צילום: מנהל