לנד רובר פרילנדר המוכר הוא הדור השני של רכב הפנאי היוקרתי מבית היצרנית הבריטית. כעת, אחרי שייצרה למעלה מ-380,000 עותקים מאז הושק הרכב אי שם בשנת 2005, לנד רובר הציגה את המחליף שיגיע לכבישים כבר בשנה הבאה. אבל נראה שהיום אי אפשר להסתדר בלי לערבב קצת בין הקטגוריות השונות ולנד רובר יצאה במהלך דומה לזה שעשתה עם הדור הראשון של הריינג' רובר ספורט (שהיה מבוסס בכלל על הדיסקברי 3). מחליף הפרילנדר 2 חולק את הבסיס עם האווק האופנתי ויקרא לנד רובר דיסקברי ספורט. כן, מעבר לעיצוב לדיסקברי ספורט לא יהיה קשר לדור הבא של הדיסקברי הגדול.
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על ריינג' רובר ספורט חייג ל-3262* או לחץ כאן
אז קשר אמיתי לדיסקברי הבא אין, אבל ברור לעין לאיזה כיוון פזלו המעצבים. המראה הכללי מציג מעין שילוב בין עיצוב האווק (בעיקר מאחור בזכות יחידות התאורה הדומות) לאיך שאנחנו היינו מדמיינים את הדור הבא של הדיסקברי. בתא הנוסעים תמצאו קונסולה רחבה במרכז, שנותנת תחושה כאילו מדובר ברכב שטח גדול יותר, כאשר בראש הקונסולה תמצאו מסך מגע בגודל 8 אינץ'. הפן הבטיחותי ניתן למנות מערכת בלימה אוטונומית, כרית אוויר להולכי רגל (לראשונה בסגמנט), מערכת לסיוע בחנייה ועוד.
חדש במשפחה: לנד רובר דיסקברי ספורט
צילום: מנהל
דיסקברי ספורט. היצע המנועים דומה לזה של האווק
הדיסקברי ספורט גדל ביחס לאווק עליו הוא מבוסס עם אורך של 459 ס"מ (+22.5 ס"מ), גובה של 172 ס"מ (+8.5 ס"מ) ובסיס גלגלים שעומד על 274 ס"מ לעומת 266 ס"מ באווק (נתון הרוחב לא פורסם). הצמיחה במידות אפשרה למהנדסים להתאים לו שורת מושבים שלישית, וכך, לראשונה בסגמנט, הדיסקברי ספורט מוצע עם אופציה לשבעה מקומות ישיבה (בסידור של 5+2 מושבים). תוספת הסנטימטרים הובילה גם לעלייה משמעותית במשקל עם 1,744 ק"ג לגרסת הבנזין הקלה ביותר במבחר (אוטו', חמישה מושבים).
היצע המנועים דומה לזה של האווק המוכר. הוא מתחיל במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר (4 ציל') שמוצע בשני הספקים – 150 כ"ס או 190 כ"ס (40.7 קג"מ ו-42.8 קג"מ בהתאמה) – וממשיך עם מנוע הטורבו-בנזין המוכר בנפח 2.0 ליטר המפיק 240 כ"ס ו-34.6 קג"מ. כל המנועים מוצעים עם תיבת הילוכים אוטומטית בת תשעה יחסי העברה, כאשר גרסאות הדיזל מוצעות גם עם תיבת הילוכים ידנית בת שישה יחסים. כרגע ידוע כי כל הגרסאות יוצעו עם הנעה לכל הגלגלים, אך לנד רובר תציע גם גרסאות הנעה קדמית בדומה לאווק.
חדש במשפחה: לנד רובר דיסקברי ספורט
צילום: מנהל
השיווק יחל בתחילת 2015. מוקדם לדעת מתי אצלנו
וכן, למרות שמדובר ברכב פנאי ולא בכלי שטח קשוח, לנד רובר לא מוותרת ומבטיחה שגם הדיסקברי ספורט, יחד עם יכולות בכביש, עדיין יציע יכולת שטח טובה, לפחות ביחס לקטגוריה. הנתונים היבשים מספרים על זווית גישה של 25 מעלות, זווית נטישה של 31 מעלות ויכולת לצלוח מעברי מים בעומק על 60 ס"מ. מעל לכל אלה הדיסקברי ספורט יוצע עם מערכת ה"טריין ריספונס" המוכרת והיעילה של לנד רובר.
ייצור הדיסקברי ספורט יחל בקרוב במפעל לנד רובר בליברפול, כאשר השיווק מתוכנן לתחילת שנת 2015. הוא צפוי להגיע גם אלינו, אך כרגע מוקדם לדעת מתי.