ילדים זה שמחה, אין ספק, אבל מעבר לחוסר תמידי בשעות שינה, אין סוף מנהלות והרבה דאגות קטנות, ילדים גם מחייבים לשנות סדרי עדיפויות בחיים. למרות שסביר להניח שאף אחד מכם לא האמין שהוא יחלום בערגה על מיניוואן בחניה מול הבית, אותו רכב לא ממש סקסי הופך לנחשק ברגע שהמשפחה מתרחבת.
רבים מכם בוודאי זוכרים שכשהייתם ילדים הקונטסה 900, הרום כרמל, האסקורט ברנדה או הסובארו DL (מחקו את המיותר בהתאם לגילכם) המשפחתית הצליחה לבצע את כל הדברים שהוזכרו לעיל ללא בעיה מיוחדת. צריך לזכור שבאותה תקופה היה מקובל לדחוף 5 ילדים למושב האחורי ועוד שניים שעמדו בין המושבים הקדמיים. היום, בעידן של מודעות לבטיחות, אכיפה משטרתית, כסאות תינוק בגודל אקסטרא-לארג' ובוסטרים עד גיל 8 - הדבר לא ממש אפשרי.
סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל

יש רבים שבשל מגבלות תקציב ימשיכו בכל זאת להסתדר עם המשפחומטית. אחרים, שהתקציב שלהם חופשי יותר, יבחרו ברכבי שטח או בקרוסאוברים אופנתיים, מגודלים ומרובי מושבים. מי שיעשה את השיקול ההגיוני ביותר למשפחה יבחר, יש להניח, במיניוואן עם 7 מקומות ישיבה.

רגע לפני הנסיעה לסעודת החג אצל הדודים עם החותנת, ושניה לפני ימים שלמים בהרכב משפחתי מלא באוטו בטיולי חול המועד, קבלו הצצה לרכבים שיאפשרו לכם לצלוח את המשימות הלא פשוטות הללו בחיים, ואולי אפילו עם טיפה חיוך על הפנים. אולי תופתעו, אבל ההיצע בקטגורית המיניוואנים מגוון למדי וגם טווחי המחירים גדולים ונעים ביו 135 אלף שקלים ליותר מחצי מיליון שקלים.

מוכנים?

סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל


פולקסווגן קאדי
135-159 אלף שקלים

אחרי שהרנו (דאצ'יה בשאר העולם) לוגאן, עזבה לפני מספר שנים את הארץ מאחר שלא עמדה ברף הבטיחות המינימלי הנדרש, הקאדי של פולקסווגן הפך לאופציה הזולה ביותר בארץ לשנע באופן חוקי 7 נוסעים ברכב חדש. עם זאת, על אף הלוגו היוקרתי בחזית, יהיה זה מוגזם להגדיר את הקאדי כמיניוואן של ממש ולמעשה מדובר בטנדרון שירות שמוצע כאן גם בגרסה (בתוספת תשלום) עם שורת מושבים שלישית בהתקנה מקומית. בעוד שמלפנים התחושה נעימה למדי, מאחור התחושה מסחרית לחלוטין. המרווח בשורה השלישית גבולי ומבטל כמעט לגמרי את תא המטען ונוחות הנסיעה טנדרית. במחיר של משפחתית מאובזרת תקבלו את הקאדי עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.2 מסדרת TSI המוכר מדגמים רבים של הקונצרן ובשילוב גיר ידני.
סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל

סיטרואן ברלינגו
154 אלף שקלים

גם הרכב השני ברשימה הוא לא בדיוק מיניוואן אלא גרסת 7 מושבים לאחד הטנדרונים הפופולריים בישראל. עם זאת סיטרואן ברלינגו, שמבוסס על פלטפורמת הדור הקודם של ה-C4 פיקאסו, מציע תנאי מחיה לא רעים למי שמסתדר עם תיבת הילוכים ידנית. המרווח הפנימי טוב למדי, דלתות ההזזה נוחות לשימוש ויש גם שפע של תאי אחסון. מנוע הדיזל עושה את העבודה והוא חסכוני למדי אך אין כאן תחושה של מאגרי כוח. עקיפות, במיוחד כשהרכב עמוס, כדאי לתכנן בקפידה.

סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל


טויוטה ורסו
155 אלף שקלים

בעבור אלפיה נוספת תקבלו כבר את הוורסו של טויוטה שלא נראה כמו טנדרון (או מבוסס על כזה) וזוכה להצלחה טובה בעיקר בציי רכב. התחושה היא של משפחתית טיפה מגודלת שאיכשהו דחפו לה שורת מושבים נוספת. למי שצריך 7 מושבים על בסיס קבוע הוורסו פחות מתאים. תנאי המחיה בשורת המושבים השלישית לא מזהירים, בלשון המעטה, והיא מיועדת לילדים צנועי מידות בלבד. יחידת ההנעה כוללת מנוע בנפח 1.8 המשודך לתיבה אוטומטית רציפה שבהחלט עושה את העבודה. הורסו עבר לפני כשנה מתיחת פנים ויש לו כעת פרונט נאה המזכיר את האוריס החדשה. גם האבזור נדיב למדי וכולל מערכת מולטימדיה טויוטה טאץ' כסטנדרט.

סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל


שברולט אורלנדו
157-168 אלף שקלים

האורלנדו של שברולט נמצא עימנו כבר מספר שנים אך עד לאחרונה הוא הוצע כאן בגרסת דיזל בלבד שהפריעה להצלחתו. לפני מספר חודשים נחתה כאן גם גרסת בנזין אוטומטית עם מנוע 1.4 טורבו שהפכה אותו לאטרקטיבי יותר. מבחינה עיצובית האורלנדו מנסה לקרוץ למראה רכבי הפנאי. מקדימה התוצאה מוצלחת למדי אך מהצד, בשילוב צמיגים שנראים קטנים ביחס לבתי הגלגלים ויציבה נמוכה, מתקבל מראה מעט לא פרופורציונלי שצריך להתרגל אליו. תא הנוסעים אמנם קודר אך מרווח למדי ומציע שורת מושבים שלישית סבירה, המסוגלת לאכלס גם מבוגרים בגודל ממוצע. על הכביש האורלנדו מתגלה כפרטנר נעים לשימושים משפחתיים אך לא ילהיב חובבי נהיגה. מנוע הטורבו מספק דחף סביר אבל לא מרגיש עוצמתי במיוחד. גרסת הדיזל, שהוזלה במקביל לנחיתת גרסת הבנזין, מצוידת במנוע חזק וגמיש יותר ובעבור 168 אלף שקלים יכולה להתאים למשפחות שנמצאות הרבה בדרכים.
סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל

קיה קארנס
164-167 אלף שקלים

בניגוד לקודמיו, הדור הנוכחי של המיניוואן הקומפקטי מבית קיה בהחלט נאה, כפי שניתן לצפות מיצירה שיצאה תחת מכחולו של מעצב הרכב פיטר שרייר. המרווח בתא הנוסעים טוב בשתי שורות המושבים הראשונות, אך שורת המושבים השלישית מוגבלת ומתאימה בעיקר לילדים. גם תא המטען (בעת שימוש בכל המושבים) קטנטן. יחידת ההנעה כוללת מנוע בנפח 2 ליטרים ותיבה אוטומטית עם 6 יחסי העברה המעניקים לקארנס ביצועים טובים למדי וצריכת דלק בינונית. מפרט האבזור נדיב למדי ויחד עם 7 שנות אחריות הקארנס אטרקטיבי למדי למי שאינו צריך 7 מושבים על בסיס קבוע.

סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל


פיג'ו 5008
165-170 אלף שקלים

הצרפתים אמנם מפורסמים בסיפורי הבגידה שלהם, אבל גם במיניוואנים הם בהחלט חזקים. ה-5008 של פיג'ו הוצג ב-2009 ומבוסס על פלטפורמת הסיטרואן סי 4 פיקאסו הקודם. בתחילת הדרך הוא היה יקר מרכבי הקטגוריה ומאחיו בשל אבזור נדיב יותר ותיבת הילוכים אוטומטית אמיתית מתוצרת ASIN, אך לפני זמן מה הוא הוזל וכיום מוצע בתמחור אטרקטיבי למדי. בתפריט, מנוע טורבו נמרץ בנפח 1.6 ליטרים, גיר אוטומטי עם 6 יחסי העברה ותא נוסעים מזמין. המרווח בשורת המושבים השלישית סביר אבל לא יתאים למבוגרים לאורך זמן. באופן מפתיע, למרות המוצא הצרפתי, כיול המתלים נוקשה מהמקובל.
סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל

מאזדה 5
165.5 - 168 אלף שקלים

בדורו השני של מאזדה 5, שהוצג ב-2010 והיה למעשה יותר מתיחת פנים נרחבת מאשר רכב חדש באמת, ה-5 מציג כמה נקודות חזקות, אך הוא מתקשה לעמוד אל מול התחרות העדכנית. הבעיה המרכזית היא דווקא בשורת המושבים השניה בה ניתן למצוא רק שני מושבים אמיתיים וסוג של משענת יד שיכולה להפוך לחצי מושב. באופן ריאלי, ה-5 יעיל מאוד ומרווח בצורה מפתיעה ל-6 נוסעים (גם בשורת המושבים השלישית) אבל לא ממש שמיש לשבעה.

סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל


רנו גרנד סניק
167-182 אלף שקלים
רנו סניק בדורו הנוכחי פחות נועז ומעוצב מאשר בדורותיו הקודמים וגרסת הגרנד, שמציעה 7 מושבים, מציגה לוק מעט כבד ומסורבל. עם זאת ברגע שנכנסים לתא הנוסעים הרושם משתפר באופן מהותי והסניק מציג קבינה מרשימה עם אבזור נדיב ושלל ג'אדגטים. המרווח בשתי שורות המושבים הראשונות מצוין ובשורת המושבים השלישית סביר. מבחינת יחידות הנעה, את הסניק ניתן לקבל עם מנוע 2 ליטרים ותיבת הילוכים רציפה בשילוב המוכר מהקשקאי של ניסאן, או עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר ותיבה רובוטית כפולת מצמדים כמו בפלואנס.

סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל


סיטרואן C4 פיקאסו

167-190 אלף שקלים

הדור החדש של סיטרואן C4 פיקאסו נחת בארץ בראשית השנה בגרסאות דיזל ולאחרונה התווספה אליו גרסת טורבו-בנזין עם שאיפה לכבוש את צמרת הסגמנט. הוא מציע מרווח פנימי מעל לממוצע בטווח מחירים זה, תחושה אוורירית בקבינה, מושבים נוחים, מנוע חזק ונוחות נסיעה מצוינת, ופותר את רוב החסרונות עם מעבר לגיר אוטומטי אמיתי מתוצרת ASIN, פריסה קונבנציונלית למדי של הדשבורד והגה נורמלי ללא טבור קבוע. בנוסף, מפרט האבזור השתפר, מרווח הפנים גדל, בסיס גלגלים צמח ב-11 סנטימטרים וגם היכולות הדינמיות בכביש המפותל השתפרו בזכות שימוש בפלטפורמה המודולרית החדשה של קונצרן פיג'ו-סיטרואן. אמנם עדיין שורת המושבים השלישית מציעה תנאי מחיה לא מושלמים, אבל גם בסעיף זה נרשמה התקדמות. יש שיטענו שהעיצוב של הדור הנוכחי קצת פחות מרשים מזה של הדור הקודם, אבל אין ספק שהנוכחות של הפיקאסו בשטח בהחלט בולטת ומדובר באחד המתמודדים הבולטים על ראשות הקטגוריה.
סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל

מיצובישי אאוטלנדר
170- 225 אלף שקלים

הלהיט הגדול ביותר במגזר רכבי 7 מושבים בישראל הוא לא בדיוק מיניוואן קלאסי. מדובר בדור השלישי של האאוטלנדר - רכב הפנאי הקטן של מיצובישי שבדומה למגמה הנוכחית של החברה מתקשה להלהיב בעיצוב, אך מציג דיל משתלם במיוחד מבחינה כלכלית. אל מול שלל הרכבים בסגמנט רכבי הפנאי, האאוטלנדר העדכני סובל ממראה אנמי ולא ממש מושך, אבל כשמשווים אותו למיניוואנים, לא מעט יראו בו אופציה יותר סקסית וכזו שלא משדרת למרחוק את המראה של רכב ה"סוקר-מאם". עמדת ישיבה גבוהה יחסית מעניקה תחושה שלטת, המרווח הפנימי מצוין בשתי שורות המושבים הראשונות וסביר בשלישית. על אף שיחידת ההנעה בנפח 2 ליטרים המשודכת לגיר אוטומטי רציף לא פורצת דרך, בשימוש סביר האאוטלנדר מגלה גמישות יחסית ומפתיע לטובה בסעיף צריכת הדלק ודי בנקל ניתן להגיע לנתוני אמת של 12-14 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת.

סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל


אופל זפירה
171 אלף שקלים

עם עיצוב מודרני נאה הנראה כמי ששאב השראה מהפיג'ו 5008 ומהסיטרואן פיקאסו, ויחד עם יחידות תאורה ענקיות בצורת בומרנג, הזפירה של אופל מציג נוכחות מרשימה בשטח, אם כי מאוד מיניוואנית. תא הנוסעים מרווח למדי ומציע מושבים נפרדים בכל שורות המושבים. בשורה השלישית המרווח מוגבל אך לא שונה מהותית מזה שבמרבית רכבי הסגמנט. מנוע 1.4 ליטר יכול להישמע מעט חלש על רכב בסדר גודל כזה, אך היחידה המוגדשת בשילוב תיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים שלא מכבר כוילה מחדש, מעניקים קצב תנועה סביר. המתלים הם בעלי אופי גרמני והתנהגות הכביש מפתיעה לטובה.
סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל

טויוטה פריוס פלוס
175 אלף שקלים

הרכב למי שרוצה להתעטף בתדמית של "מר מושלם" - גם איש משפחה נהדר וגם אכפתי לסביבה. טויוטה פריוס פלוס הגיע לארץ לפני כשנה וכשמו כן הוא - מציע את המתכון של הפריוס במימדים מגודלים. בניגוד לתנאי המחיה הקלסטרופוביים בוורסו, תא הנוסעים של הפריוס פלוס מרווח למדי ומציע מרווח טוב בשתי שורות המושבים הראשונות ומתקבל על הדעת לצנועי מימדים בשלישית. יחידת הנעת הכלאיים של הפריוס המוכרת המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ליחידת הנעה חשמלית מרגישה מעט חלשה במימדים המגודלים, אך קצב התנועה סביר וכמובן גם נתוני צריכת הדלק. המחיר, מעל למחיריהן של המתחרות המרכזיות בסגמנט, מעט מרתיע ביחס לחבילה המתקבלת אך יש לזכור שבכמה שנים של שימוש פרטי החיסכון בדלק בהחלט יוכל לכסות את ההפרש. בעבור מקבלי רכב צמוד מהעבודה, שווי השימוש לפריוס פלוס יהיה נמוך במקצת מגובה שווי השימוש הממוצע למיניוואן במחיר שבין 160-165 אלף שקלים, זאת בשל הפחתה של 500 שקלים משווי השימוש ממנה נהנים משתמשים של מכוניות היברידיות.

סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל


פורד S מקס
182-216 אלף שקלים

פורד S מקס הוצג כבר לפני 7 שנים אך עדיין נהנה ממראה דינמי ומרשים למדי המעניק לעיצוב המיניוואני הקלאסי טוויסט טיפה ספורטיבי. כונסי אוויר על הכנף מאחורי הגלגלים הקדמיים, ופנסי ערפל עגולים בסמוך לפנסים הראשיים. עם זאת, סממני הגיל כבר ניכרים, במיוחד בתא הנוסעים שאמנם מציע מרווח סביר למדי אבל עושה שימוש בשפת העיצוב של הפוקוס הקודמת. על הכביש ה-S מקס מרשים מאוד עם התנהגות כביש שמזכירה יותר רכב פרטי מאשר מיניוואן גמלוני. שתי גרסאות למנוע האקו-בוסט בנפח 2 ליטרים של פורד, הביצועים מצוינים ויאפשרו לכם להפתיע לא מעט בעלי מכוניות ספורטיביות במאוצי רמזורים.

סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל


פולקסווגן טוראן
185-208 אלף שקלים

הנציג של פולקסווגן בסגמנט המיניוואנים הקומפקטיים מבוסס על פלטפורמת הדור הקודם של הגולף. מבחינה חיצונית הטוראן מכיל הרבה אלמנטים עיצוביים המוכרים מדגמי אחרים של פולקסווגן, אך המכלול מאוד אפרורי ומתקשה להרשים. בתא הנוסעים ניתן למצוא הנדסת אנוש טובה, כנהוג בדגמי פולקסווגן וגם חומרים באיכות טובה, אך אין תחושה איכותית יותר מאשר אצל המתחרות הזולות יותר. קיפול המושבים מסורבל ולא נוח, בשונה מדגמים אחרים בקטגוריה. בחזית שוכן מנוע ה-1.4 טורבו הנמרץ המוכר של הקונצרן (כאן במהדורה מעט חזקה יותר מהמוכר בג'טה או בגולף) והכוח מועבר לגלגלים דרך תיבת DSG עם 7 יחסי העברה. הבעיה המרכזית של הטוראן היא המחיר שגבוה משמעותית מזה של מתחריו הישירים, ונראה שהוא מתאים במיוחד למכורי המותג, אלו שלא מוכנים לוותר על הסמל בחזית וחייבים שבעה מושבים.
סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל
דודג' ג'רני
189 אלף שקלים

עם עיצוב נאה שמזכיר בעיקר ג'יפון, דודג' ג'רני מותיר בהחלט חיובי. בנסיעה הוא מפתיע לטובה, אבל עם מנוע 2.4 ליטרים די צמא, תיבת הילוכים אוטומטית עם 4 מהירויות בלבד, פלסטיקה פשוטה, ובעיקר מרווח פנימי שמתקשה להרשים ולהצדיק את המחיר, ניתן להבין מדוע הג'רני לא הפך ללהיט בישראל.

סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל


פורד גלאקסי
197-216 אלף שקלים

עם תג מחיר הנושק ל-200 אלף שקלים, הגלאקסי של פורד הוא הנציג הראשון ברשימה של מיניוואנים המציעים שורות מושבים שלישית בגודל מלא. אחיו הגדול של ה-S מקס אמנם קצת פחות נאה ממנו, אבל עדיין מרגיש עדכני למדי גם שמונה שנים אחרי הצגתו בדורו השלישי. המרווח הפנימי, כאמור, מצוין, יש הרבה תאי אחסון וחלל מטען של ממש (435 ל' כמו במכונית משפחתית ממוצעת) גם כששורת המושבים השלישית בשימוש. עם מנוע אקו-בוסט מוגדש וכוחני בנפח 2 ליטרים ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים הביצועים טובים וכך גם התנהגות הכביש.
סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל

קיה קרניבל
199 אלף שקלים

המהפך שקיה עברה בשנים האחרונות שינה את מראה ותדמית רכבי המותג הקוריאני מהקצה אל הקצה, והפך את קיה למותג מוביל ומבוקש בשוק הישראלי. הקרניבל הושק ב-2006 לפני כניסתו של פיטר שרייר לחברה, ועל אף שמדובר במוביל נוסעים לא רע כשלעצמו ב-2014 הוא מרגיש מיושן לנוכח דגמי החברה האחרים והמתחרות בסגמנט. לזכותו תא נוסעים עם מרווח אמיתי ל-7 נוסעים, אבזור נדיב למדי ומנוע דיזל חסכוני. מחליף מודרני ועדכני (בתמונה למעלה) הוצג לאחרונה והוא צפוי להגיע לארץ בראשית השנה הבאה.
סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל

סיאט אלהמברה
200-210 אלף שקלים

סיאט הוא מותג המזוהה עם קהל צעיר. האיביזה והלאון זוכות להצלחה בעיקר בקרב לקוחות שעדיין לא מנהלים את חייהם על פי לו"ז החוגים של הילדים, אבל לצד צמד הדגמים המרכזי של הספרדיה, בפורטפוליו של המותג יש מספר דגמים נוספים המציעים גרסאות עם סמל סיאט בחזית לדגמים המוכרים ממותגים קרובי משפחה. האלהמברה הוא למעשה המיניוואן הגדול של פולקסווגן העונה לשם "שראן" שלא מגיע לארץ בשל תג מחיר גבוה מדי. האלהמברה אמנם מתקשה להרשים ומבחינה עיצובית הוא די רבוע ובנאלי, אבל עם מימדים מגודלים ובסיס גלגלים של כמעט 3 מטרים, הוא מציע תא נוסעים מאוד מרווח ואוורירי עם מקום אמיתי ל-7 נוסעים. מפרט האבזור המגיע לארץ נדיב במיוחד. לארץ האלמברה מגיע עם מנוע בנפח של 1.4 ליטרים אך בעזרת מגדש טורבו ותיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 6 יחסי העברה, הביצועים בהחלט טובים וכך גם היכולות הדינמיות.
סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל

סאנגיונג רודיוס
210 אלף שקלים

הדור הקודם של הרודיוס, של החברה הקוריאנית הקטנה סאנגיונג, זכה לפרסום רב מסביב לעולם, אולם לא בטוח שמהסיבות הנכונות. הרודיוס "כיכב" והתחרה על המקום הראשון בכמעט כל דירוג "המכוניות המכוערות בעולם" שנערך בעשור האחרון. הדור השני הוא למעשה מתיחת פנים מקיפה מאוד של הדור הראשון והוא קצת יותר קל לעיכול ולא ממש כואב בעין. עדיין לא מדובר ברכב נאה והרודיוס סובל ממראה משונה, מסורבל וגמלוני. אחרי שמצליחים להתגבר על הלוק הלא אטרקטיבי מתגלה מוביל נוסעים שמציע מרווח פנימי מעולה, אבזור לא רע ומנוע דיזל מודרני וחסכוני.
סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל

שברולט טראוורס
220-353 אלף שקלים

המחליף של הטריילבלייזר של שברולט, שזכה בארץ להצלחה לא מבוטלת נטש את מראה רכב השטח לטובת לוק במחוזות מיניוואנים יותר (אם כי גרסאותיו היקרות עדיין מצוידות בהנעה כפולה). מדובר ברכב "סוקר-מאם" אמריקאי קלאסי עם מנוע V6 גדול וכוחני, ממדי אקסטרא-לארג' ותא נוסעים מרווח מאוד, שמציע מרווח אמיתי ל-8 נוסעים, ותא מטען שיוכל לשאת גם את הציוד שלהם. בעבר מחירו של הטראוורס היה גבוה מאוד אך השנה הצטרפה להיצע גרסת כניסה ב-220 אלף שקלים. האבזור בגרסה זאת קצת חסר, אך למי שמחפש מוביל נוסעים שמסוגל להוביל 8 נוסעים מדובר בדיל מצוין ובאופציה כמעט יחידה (למעט טויוטה סיינה שעשה עליה לאחרונה ביבוא מקביל) בפחות מרבע מיליון שקלים.

סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל


קרייזלר גרנד וויאג'ר
270-290 אלף שקלים

אמריקה הקלאסית - קרייזלר גרנד וויאג'ר - הוא מיניוואן כמו שהאמריקאיים אוהבים: גדול, סופר מאובזר, מפנק ובעל מנוע עוצמתי. בשתי שורות המושבים הראשונות הוויאג'ר מציע תנאי מחיה של מחלקה ראשונה עם כורסאות קפטן נפרדות המתאימות גם למימדים של מי שמקפיד באדיקות על תזונה עתירת שומנים על פי מיטב המסורת האמריקאית. שורות המושבים השלישית קצת מאכזבת ומרגישה לא שייכת. בחזית ניתן למצוא את מנוע הפנטסטאר המעולה של קרייזלר המוכר מהגרנד צ'ירוקי ומציע ביצועים טובים מאוד. במחיר של החל מ-270 אלף שקלים לא מדובר בקניה הגיונית כלכלית אך מי שידו משגת ורוצה לפנק את המשפחה שלו בהחלט יכול למצוא בוויאג'ר את מבוקשו.

סקירת מיניוואנים ורכבי פנאי למשפחה המורחבת
צילום: מנהל


מרצדס R קלאס
530 אלף שקלים

אם את הוויאג'ר קשה להצדיק כלכלית, הרי שלמיניוואן במחיר כמעט כפול לבטח קשה למצוא סיבה רציונלית לקיום. עם זאת, ה-R קלאס מביא את עולם הפרימיום גם למשפחות שמאמינות שאת מספר הילדים קובעים על פי היכולת הכלכלית, ומכיוון שזו קיימת, אין שום סיבה לא לבצע באדיקות את מצוות פרו ורבו. ה-R קלאס מיוצר בשוק היעד המרכזי של הדגם בארצות הברית, לצד רכבי הפנאי-שטח המגודלים של מרצדס, ומגיע עם בסיס גלגלים של 321 ס"מ כמעט כמו אורכה של מכונית מיני. העיצוב נאה וכוחני ומרגיש יותר כמו סטיישן בקנה מידה מוגדל. המרווח בתא הנוסעים טוב למדי בכל שורות המושבים, ותנאי המחיה הולמים את הלוגו בחזית. את ה-R קלאס תוכלו לקבל בגרסאות בנזין ודיזל המציעות ביצועים טובים ושלל פינוקים.