סיפרנו לכם על כך לא מזמן אבל עכשיו זה מתחיל באופן רשמי – סיטרואן ופיג'ו ישראל מודיעות רשמית על תחילת השיווק של מספר דגמים חדשים. זה מתחיל בשיווק מקומי של סיטרואן C1 החדשה, מכונית המיני שפותחה בשיתוף עם טויוטה ותשווק בשלוש גרסאות עיקריות, ידנית (67,000 שקלים), רובוטית (77,000 שקלים) ו'איירסקייפ' – רובוטית עם גג נפתח (87,000 שקלים). המכונית מצוידת במנוע ה-1.0 ליטר שמייצר 69 כ"ס והתאוצה למאה קמ"ש עומדת על 14.3 שניות לידנית ו-14.6 שניות לאלקטרונית.
כצפוי, מכונית המיני החדשה התייקרה משמעותית וכבר לא תתחרה בזולות שבקבוצה, אבל היא תוצע עם מערך המולטימדיה שכולל דיבורית בלוטות' וצג מגע נאה שמבוסס על מערך הטויוטה טאץ'.
צילום: מנהל
ה-C1 הגיעה אלינו, גם בגרסה עם גג נפתח
כזכור, יחד עם מכונית המיני הקטנה בסיטרואן גם מתחילים בשיווק גרסת הבנזין החשובה לסיטרואן C4 פיקאסו שיוצע עם מנוע ה-1.6 טורבו (165 כ"ס, תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים) וגרסת דיזל חלשה יותר (1.6 ליטר, 115 כ"ס) עם תיבה רובוטית. מחיר גרסת הבנזין יחד ב-167,000 שקלים ומחיר גרסת הדיזל ב-165,000 שקלים.
פיג'ו 308 החדשה
בצד של פיג'ו אנחנו יכולים לספר לכם על תחילת שיווק רשמי של פיג'ו 308 החדשה, שתוצע בשתי רמות גימור וגם בגרסת סטיישן. הבשורה החשובה במכונית השנה 2014 היא מעבר מתבקש לתיבה אוטומטית מודרנית עם שישה הילוכים, במקום תיבת ה-4 הילוכים בדגם היוצא ולמנוע טורבו מתקדם. היא תוצע עם מנוע שלושה צילינדרים מוגדש בנפח 1.2 ליטר אשר מייצר 130 כ"ס. הביצועים טובים למדי עם האצה למאה קמ"ש ב-9.1 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש.
צילום: מנהל
סוף סוף עם תיבת הילוכים מתקדמת

המכונית תגיע ברמת גימור אקטיב הגבוהה יחסית, שכוללת בקרת אקלים, חישוקים קלים, ואת מערך המולטימדיה החדש שפיג'ו גאה בו ואשר כולל צג מגע ששולט ברוב מערכות הרכב, בלוטות' ופיקוד מההגה. המחיר הוא 133,000 שקלים כאשר גרסת ה'פרמיום' המפנקת תעלה 149,000 שקלים (גג זכוכית ועוד) גרסת הסטיישן (הפעם עם חמישה מושבים בלבד) תעלה 149,000 שקלים.