לואיס המילטון, שניצח בגרנד-פרי איטלקי דרמטי, וניקו רוזברג, שסיים שני, הבטיחו סופשבוע מושלם למרצדס במונזה. על המסלול ההיסטורי אותת המילטון שהמתקפה שלו על התואר חוזרת להילוך גבוה. אחרי התאונה בין שני הנהגים במרוץ הקודם, בה הואשם רוזברג, לא נראו הבעות חיבה (או יחס כלשהו) בין הנהגים.

מרצדס, שממשיכה לשלוט בזירת הפורמולה 1, הייתה המהירה בהקפות הדירוג באופן ברור, כאשר הפעם ידו של המילטון על העליונה.
פורמולה 1, איטליה: המילטון הפך את הקערה במונזה
צילום: מנהל
להמילטון יש סיבה טובה לחייך

ואולם הזינוק למרוץ לא היה מה שציפה לו הנהג הבריטי. תקלה עכבה אותו ורוזברג נטל את ההובלה כאשר המילטון מדרדר למקום הרביעי. מכאן החל מרדף של המילטון, שהצליח לחלוף על פני קווין מגנוסן (מקלארן) ופיליפה מאסה המפתיע בוויליאמס, והחל לוחץ על רוזברג. רוזברג יצא ראשון מהחלפת הצמיגים אבל אז נכנע ללחץ. הוא שגה בכניסה לפניית השיקיין הראשונה (הוא שגה שם גם בתחילת המרוץ) וירד מהמסלול. המילטון ניצל זאת כדי לעלות למקום הראשון אותו לא נטש עד לסיום.

רוזברג סיים שני לפני פיליפה מאסה שסוף סוף הצליח לעלות העונה על דוכן המנצחים. רביעי סיים חברו לקבוצה ואטרי בוטאס שגם הוא סבל מפתיחה בעייתית. הוא ירד למקום ה-11 בזינוק אבל הצליח לטפס למעלה. גם דניאל ריקרדו מרד-בול ביצע מרוץ מעולה כאשר אחרי זינוק גרוע הצליח לטפס מעלה. הוא בחר בהחלפת צמיגים מאוחרת וכך בשלבי הסיום נע בקצב מצוין והצליח לטפס למקום החמישי תוך שהוא עובר גם את חברו לקבוצה סבסטיאן פטל (שישי).
פורמולה 1, איטליה: המילטון הפך את הקערה במונזה
צילום: מנהל
מאסה עלה לפודיום

שביעי סיים סרג'יו פרז (פורס-אינדיאה) אחרי קרב ארוך עם ג'נסון בטון (מקלארן), קימי ראיקונן במקום התשיעי סיים יום מאכזב למדי לפרארי כאשר למורת רוחו של הקהל הביתי פרננדו אלונסו פרש באמצע המרוץ. זו הייתה הפעם הראשונה בחמש השנים האחרונות שאלונסו פרש בגלל תקלה טכנית. שביעי על המסלול אך עשירי בדירוג הסופי, סיים קווין מגנוסן במקלארן אחרי שספג עונש על דחיקת בוטאס מהמסלול במהלך ניסיון עקיפה.

גרנד פרי איטליה
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. ניקו רוזברג – מרצדס
3. פיליפה מאסה – וויליאמס
4 .ואטרי בוטאס – וויליאמס
5. דניאל ריקרדו – רד-בול
6. סבסטיאן פטל – רד-בול
7. סרג'יו פרז- פורס – אינדיאה
8. ג'נסון בטון – מקלארן
9. קימי ראיקונן – פרארי
10. קווין מגנוסן – מקלארן

אליפות העולם לנהגים
1. ניקו רוזברג – 238 נק'
2. לואיס המילטון – 216 נק'
3. דניאל ריקרדו – 166 נק'
4. ואטרי בוטאס – 122 נק'
5. פרננדו אלונסו – 121 נק'
פורמולה 1, איטליה: המילטון הפך את הקערה במונזה
צילום: מנהל
דווקא במגרש הביתי אלונסו נאלץ לפרוש

אליפות העולם ליצרנים
1. מרצדס – 454 נק'
2. רד-בול – 272 נק'
3. וויליאמס – 177 נק'
4. פרארי – 162 נק'
5. מקלארן – 110 נק'