אחרי ציפיה ארוכה ואין סוף דיונים מתישים והערכות שונות בפורומים של חובבי רכב מסביב לעולם, נחשפה מאזדה מיאטה באירוע שהתקיים במקביל בארצות הברית, יפן וספרד. 25 שנה וקרוב למיליון עותקים אחרי שמאזדה הגדירה מחדש את המושג "רודסטר", המיאטה MX5 בדורה הרביעי מרעננת את המתכון עם עיצוב שנשען פחות על השראה מהעבר ומיישר קו עם שפת העצוב העדכנית של מאזדה המכונה "קודו" המוכרת מה-3 וה-6 החדשות.

הקווים חדים ואגרסיביים מבעבר. פרונט ייחודי וכוחני המשתפל בחדות מבתי הגלגלים הקדמיים אל עבר כונס אוויר גדול בקדמת הרכב, ופנסים קדמיים קטנים וצרים העושים שימוש בטכנולוגיית לד. הצדודית מזכירה יותר את הדורות הקודמים, אך כוללת בתי גלגלים תפוחים בצורה משמעותית, ויציבה נמוכה יותר, התורמים למראה דינאמי יותר. מאחור, כנראה בהשראת ה-F טייפ של יגואר, המיאטה שונה מאוד ממה שהורגלנו אליו, והקווים המעוגלים שאפיינו את הישבן של הדורות הקודמים פינו את מקומם לישבן גבוה ומחוטב.

אגב חיטובים, אחת הבשורות החשובות ביותר היא הפחתה של כ-100 קילוגרמים במשקל, לעומת הדור השלישי. המיאטה החדשה אמנם לא הצליחה לרדת מרף הטון ולהתקרב ל-940 הקילוגרמים של הדור הראשון, אבל הציבה את מחט המאזניים על 1,065 ק"ג (בדיוק כמו משקל הדור השני). ללא ספק נתון מרשים בהתחשב בתקני הבטיחות והאבזור המתחייבים בעשור השני של המילניום השלישי.
המיאטה MX5 החדשה של מאזדה נחשפת!
צילום: מנהל
כך היא נראית מהצד

תא הנוסעים מציג קפיצת מדרגה של ממש אל מול הספרטניות והפלסטיקיות שאפיינה את הדורות הקודמים. מאזדה מבטיחה שימוש בחומרים איכותיים בהרבה, תוך שמירה על עיצוב ממוקד לנהג. במגזר האבזור ניתן בעיקר לציין מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך בסגנון טאבלט, בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית. בדומה למוכר מה-3 החדשה.

מתחת למעטפת מאזדה שומרת על הקלף החזק שלה עם שלדת הנעה אחורית ספורטיבית, הכוללת שתי תת שלדות וגשר PPF קל משקל עשוי אלומיניום במרכז המרכב, המחבר ביניהם. עם זאת, בדורה הרביעי המיאטה משנה את מיקום המנוע שעבר כולו להתייצב מאחורי הסרן הקדמי, דבר שיוצר מבנה קדמי-מרכזי (כמו בהונדה S2000, למשל) התורם לחדות התגובה וליציבות. במאזדה מבטיחים שחדוות הנהיגה, שהייתה תמיד התכונה המרכזית של המיאטה, חודדה לא מעט גם בעזרת קיצוץ סרחי מרכב עודפים מקדימה ומאחור ומיקום של הגלגלים קרוב לקצוות המרכב.
המיאטה MX5 החדשה של מאזדה נחשפת!
צילום: מנהל
תא נוסעים איכותי יותר וספרטני פחות

בשלב זה, מאזדה בחרה שלא לחשוף את נתוני ההספק של יחידות ההנעה שיוצעו במיאטה. ההערכה היא שהגרסה המרכזית תעשה שימוש בגרסה מעט מחוזקת של מנוע הסקיי-אקטיב בנפח 2 ליטרים המוכר מה-6 החדשה ומפיק 165 כ"ס. ייתכן שבשווקים אירופאים תשווק גם גרסת כניסה שתצויד במנוע ה-1.5 המוכר מה-3 החדשה, שוב, ככל הנראה, עם הספק מעט משודרג. בשלב זה אין רמזים לגרסה כוחנית ומוגדשת טורבו (או מגדש על). המיאטה תוצע, כמובן, עם תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 יחסי העברה אך לנוכח הפופולריות של הרודסטר באמריקה, תיבה אוטומטית בהחלט צפויה להצטרף להיצע.

המיאטה תיחשף לציבור בתערוכת פריז בתחילת אוקטובר וצפויה להגיע לשווקים בתחילת 2015. בשנתיים האחרונות ייבואה לארץ של המיאטה בדורה השלישי הופסק, אך בעבר אנשי דלק מוטורס, יבואנית מאזדה בישראל, הבטיחו שיחדשו את הייבוא בדור הרביעי.
המיאטה MX5 החדשה של מאזדה נחשפת!
צילום: מנהל