לאדה ניבה הוגדר על ידי מתכנניו כשילוב בין רנו 5 ללנד-רובר, הודות לשימוש בשלדת מונוקוק במימדים צנועים ומתלה סרן חי אחורי. הניבה, אגב, בהחלט נחשב לחיית שטח גם 37 שנים לאחר שירד לראשונה מפס הייצור במפעלי AvtoVAZ. בישראל זוכרים בעיקר את רכבי הניבה הקשוחים שהגיעו יחד עם גלי העליה הגדולים מברית המועצות לשעבר, בראשית שנות ה-90'. עכשיו מסתבר, שבעשור וחצי האחרון ברוסיה משווקת במקביל ניבה נוספת שנולדה במסגרת שיתוף פעולה בין AvtoVAZ לג'נרל מוטורס ונמכרת תחת מותג שברולט.

מדובר בקרוסאובר בממדים קומפקטיים, שונה מאוד מהניבה המקורית, כמעט נטול יכולת שטח ועם עיצוב משמים במיוחד. דווקא כעת, על רקע ימים בהם נראה כי המלחמה הקרה בין הגושים עלולה להתחדש בכל רגע, הניבה של שברולט יוצאת לדרך בגרסה עדכנית שבשלב זה מוגדרת כקונספט.
לאדה ניבה בשיתוף שברולט?!
צילום: מנהל

שברולט לא חושפת פרטים רבים על הניבה המחודשת. העיצוב ללא ספק מוצלח יותר וכולל יחידות תאורה צרות ומחודדות, סבכה קדמית מסיבית, כננת, גגון מסיבי עם רביעיית פרוז'קטורים, שנורקל, גלגל רזרבי התלוי על דלת תא המטען ופס לאורך הפרופיל שמתרומם בחלק האחורי ויוצר תחושת זרימה.

בחזית ניתן יהיה למצוא מנוע 1.8 ליטר מתוצרת קונצרן פיג'ו המפיק 135 כ"ס, וישנה אפשרות בחירה בין גרסת הנעה קדמית או כפולה קבועה. השברולט ניבה צפוי להגיע לאולמות התצוגה ברוסיה לקראת סוף השנה ומעניין יהיה לראות האם המשבר בין המדינות ישפיע על קצב המכירות.