עד לפני זמן לא רב, קבוצת מרצדס לא עמדה במוקד העניין בפאדוק – אבל עכשיו המוטורהום שלה עמוס באנשי תקשורת, וגם אני מקפיד להתייצב שם, למרות שהקפה בפרארי עדיף.

אבל נראה שאנשי הקבוצה נהנים מתשומת הלב החדשה, גם כאשר מדובר באגדות שכבר ראו הכל, כמו ניקי לאודה. טוטו וולף, ראש הקבוצה, גם אינו מנסה להתחמק מהמצב הרגיש בו נמצאים שני נהגי הקבוצה, שמתמודדים על הזכייה בתואר השנה.

"אני אוהב את המסלול הזה" הוא אומר לי בחיוך, "למרות שאהבתי את הקודם יותר. כנהג התנגשתי כאן בכל קיר ובכל פניה, אז אני מכיר אותו היטב". אבל כאשר מדובר בנהגים שלו ובמקצה הדירוג המאכזב שלהם, אין לו אשליות: "שניהם הולכים על המקסימום כרגע, וזו תחרות קשה", הוא אומר לי ערב המרוץ, "אבל השיעור שלנו ממקצה הדירוג היום הוא שצריך לשים לב גם לאחרים. למרות שיש לנו מכונית דומיננטית, אסור שנתרכז רק בעצמנו וחייבים לראות את המתחרים. אסור לפספס את התמונה כולה. זה מה שקרה לנו היום".
אנשי מרצדס מאחורי הקלעים / ראיון
צילום: מנהל
קבוצת מרצדס מפגינה דומיננטיות בולטת בעונת 2014
המצב הרגיש במרצדס מודגש כאשר רוזברג מתחבט מול התקשורת לגבי סדר הזינוק של יום המחרת, כשהוא מזנק מהמקום השלישי והמילטון תשיעי. "כמובן שאני מאוכזב עבור הקבוצה, כי לצוותים חשוב התואר הקבוצתי. אבל מבחינתי האישית זה טוב שלואיס מתחיל מאחור כי זה נותן לי יתרון במאבק האליפות".

רוזברג גם מאמין שנעשתה יותר מדי מהומה סביב נושא צליל המכוניות. הוא מכיר את הנושא מקרוב, אחרי שבחן מפלטים מיוחדים לשיפור הצליל. "ברור שצריכים רעש חזק, אבל מה שיש די בסדר, ולדעתי יש גם הרבה שאוהבים שזה לא ממש מחריש אוזניים. יש גם אנשים שרוצים לדבר במרוץ...".

הגיבור
אחרי המרוץ אני פוגש את לאודה במצב רוח תקשורתי. עבור לאודה היה המרוץ באוסטריה אירוע מיוחד. זה מגרש הבית שלו, ובמהלך היום הוא נהג בפרארי היסטורית. אבל לאודה, כמו לאודה, חריף ומפוקח, ולא מתרפק על העבר. הוא חד, נוקשה ואפילו בוטה. מסרב לענות על שאלות היסטוריות, ממאן להפוך לנוסטלגיה, ומעדיף להתמקד בהווה ובמרצדס.
אנשי מרצדס מאחורי הקלעים / ראיון
צילום: מנהל
המרוץ באוסטריה היה קשה, אבל מרצדס השיגה שני מקומות בפודיום

"המרוץ היה קשה עבורנו. ווילמאס הייתה טובה בהתחלה, ולמרות התוצאה פעמוני האזהרה שלי מצלצלים, כי אני מרגיש שמתחילים לסגור עלינו. וויליאמס נראית כרגע כמתחרה הקשה ביותר. תראו את הפער בסיום. אפילו במונטריאול, עם כל הבעיות, היה לנו יתרון עצום וכאן הוא היה קטן. אז אנחנו צריכים לעבוד קשה". לאודה לא מסכים עם ההנחה שמרצדס לא נתנה את הכל. "לא שיחקנו היום. התאמצנו, והמכונית של וויליאמס הייתה קרובה כדי 6 שניות בסיום. במרוצים אחרים היה פער של 49 שניות".
איך הוא מסתכל על מצבם של פטל ורד-בול? "הם צריכים לעבוד קשה יותר מאיתנו..." הוא מחייך.

אבל השאלה שמרחפת באוויר אחרי ההפסד של המילטון, היא האם השד של לואיס, זה שראינו לפני שנים, חזר לתמונה וגרם לו לשגות בהקפות הדירוג. "אני לא דואג ללואיס. הניצחון של ניקו רק יוסיף לו מוטיבציה. אני מצפה לתחרות טובה בסילברסטון ומקווה שאף אחד לא יכנס ביניהם". לאודה גם מסביר שהוא לא מנסה להרגיע את המילטון "אני חושב שלואיס מושלם מבחינת החשיבה שלו. הוא יילחם, זה ברור, אבל אני בטוח שהוא לא יאבד את הראש".

ללאודה יש הרבה ביקורת על ההתנהלות הכללית של הפורמולה 1 "אי אפשר להתערב כל הזמן במהלך המרוץ. הצופים עוזבים אותנו כי אנחנו לא "רייסרים" כמו פעם. אפילו מה שהיה בין מאסה לפרז במונטריאול היה לדעתי תאונת מרוץ וצריך לעזוב את זה... תנו לנהגים להתחרות – יש יותר מדי חוקים!".
אנשי מרצדס מאחורי הקלעים / ראיון
צילום: מנהל
יריבות בתוך הקבוצה? בוודאי שכן

ולואיס
ביום שלפני המרוץ המילטון נראה מאוכזב ומהורהר, אבל אומר דברים דומים לאלה של לאודה. "אני לא חושב שאני מנסה יותר מדי. כן, אני לוקח את המכונית לטריטוריות חדשות, אבל אל תמחקו אותי עדיין. לא עשיתי את הטעות בכוונה, ואני נרגש לקראת המרוץ. להתחיל מהעמדה הבכירה זה טוב וקל, אבל להשתמש ביכולות כדי לעקוף ולהתחרות זה כיף ומאתגר". והוא ידע על מה הוא מדבר.

אבל כדי להבין את המילטון טוב יותר, צריך לשמוע מה הוא אומר על המסלול שהוא מקפיד לכנות A1 (ולא רד-בול רינג). "אני אוהב את המסלול. קל ללמוד אותו. אין הרבה פניות, אין הרבה שטחי מילוט וזה מזכיר מסלולים של פעם. אני איש של "בית הספר הישן של הפורמולה 1", אז מבחינתי תחזירו את הסל"ד הגבוה של המנועים, את הניצוצות ואת הרעש. אני לא הולך על בטוח, אני כאן כדי להיות ראשון...."

אפילוג
"לא הייתה כאן טקטיקה קבוצתית" חוזר אלינו וולף בסוף המרוץ. "לואיס הפסיד את המרוץ הזה בהקפות הדירוג. כאשר אתה מתחיל מהמקום התשיעי, אתה יותר אגרסיבי עם הבלמים והצמיגים. מרוץ פורמולה 1 תלוי באיך שמנהלים את הסיכונים. ידענו שאחרי עצירות התדלוק יהיה לנו קל יותר לעבור את וויליאמס, אז שמרנו על שניהם. ככלל אנחנו מנסים לנהל את שניהם כשווים, ויש תחרות בין הצוותים. אבל אני בטוח שהנהגים ישמעו לפקודות האסטרטגיות שלי אם יהיה צורך בכך".
אנשי מרצדס מאחורי הקלעים / ראיון
צילום: מנהל
זה רק אנחנו או שהם התאימה את הצבע של עשן הבלמים לצבע של המכונית?
מבחינת וולף, הניצחון אינו מתוק יותר בגלל שזו תבוסה לרד-בול בביתה. "אנחנו צריכים להוריד את הכובע בפני מה שרד-בול עשתה מהאתר הזה. זה כבוד גדול עבורנו להתחרות כאן, בייחוד לי כי אני אוסטרי".