תושבי האי הבריטי ידועים כחובבים לא קטנים של ספורט מוטורי, וככאלה ניתן למצוא עשרות "יצרני סככה" המתכננים ובונים מכוניות ספורט קטנות, קלות ופשוטות, אבל מהנות במיוחד. כעת נראה שהחלה להתפתח מגמה שונה בקרב יושבי האי, וכי המוחות ההנדסיים פונים לתכנן מכוניות קצת יותר מתוחכמות, כאלה שיוכלו להוות תחרות ישירה וראויה למכוניות מהונדסות למשעי כגון ק.ט.מ X-BOW האוסטרית.
אלמנטל RP1: מאיימת על ה-X-BOW?
צילום: מנהל
לצאת למסע מהחנייה הביתית למסלול המרוצים הקרוב
כבר סיפרנו לכם על הקייטרהאם אירו-סבן, גרסה מעודכנת עיצובית והנדסית ללוטוס סופר 7 המוכרת, וגם על זנו E10 ממוקדת המסלול, אבל נראה שהחברה שלקחה את העניינים הכי ברצינות בכלל עוד לא התחילה לייצר מכוניות – הכירו את חברת 'אלמנטל' (Elemental). שישה חברים, החולקים ביניהם ניסיון של עשרות שנים בקבוצות מרוצים שונות, יצרניות רכב מוכרות (כולל מקלארן) וסדנאות עיצוב, החליטו שהגיע הזמן להרים את הכפפה ולצייר מכונית ספורט בריטית שתקבע רף חדש, לטענתם. כזו שתוכל להוות תחרות אמיתית ל-X-BOW בימי מסלול של יום ראשון, אבל תהיה נוחה דיה כדי להגיע בעצמה (ולא על נגרר) גם למסלולים המרוחקים כמה ימי נסיעה מפרכים (ואולי בגלל זה הם גם מבטיחים תא מטען בנפח 210 ליטר).
אלמנטל RP1: מאיימת על ה-X-BOW?
צילום: מנהל
אחרי פתיחת המפעל בקיץ הבא, אלמנטל צופה ייצור של כ-150 יחידות בשנה

המכונית הראשונה תראה אור בקיץ הבא, והיא תיקרא אלמנטל RP1. כרגע החברה החלה בשלב הבדיקות הדינאמיות של האב-טיפוס השני, ואלה הדברים שאנחנו יודעים עליה כבר עכשיו: מדובר במכונית ספורט קלת משקל (450 ק"ג בגרסה הקלה ביותר) בעלת שלדה העשויה מסיבי-פחמן ואלומיניום. מיקום המנוע נקבע במרכז, כאשר החברה תציע שלושה מנועים לבחירה – כולם ישודכו לתיבת הילוכים סינקוולית עם שישה יחסי העברה. על הבלימה יהיו אחראים ארבעה דיסקים בקוטר 280 מ"מ כל אחד, בעוד על הקשר לכביש יופקדו צמיגים במידה 235/45R17.
אלמנטל RP1: מאיימת על ה-X-BOW?
צילום: מנהל
תוצע עם שלושה מנועים - שניים מבית פורד ואחד שמגיע מחטיבת האופנועים של הונדה
ונחזור לרגע אל רשימת המנועים. כן, בניגוד למקובל בקרב מכוניות מסוגה, ה-RP1 תוצע עם שלושה מנועים. הראשון – מנוע 1.0 ליטר מוגדש מבית פורד (אקובוסט) שיפיק כ-180 כ"ס ויתאים למי שמחפש איזון בין ביצועים ספורטיביים לחיסכון. המנוע החזק בהיצע מגיע גם הוא מפורד – 2.0 ליטר אקובוסט שיפיק כ-280 כ"ס. לצד הגרסאות המוגדשות תציע החברה גם גרסה ששואלת מנוע מעולם האופנועים, מדובר במנוע הליטר של הונדה פיירבלייד שיגיע ל-13,000 סל"ד ב-RP1. גרסה זו תיוצר במספר מצומצם של עותקים בכל שנה ומיועדת, כך מוסרים אנשי החברה, למי שמוכן באמת להתמסר למסלול.

ק.ט.מ צריכה להתחיל לדאוג? כטבעם של פרויקטים שאפתיים כאלה עוד מוקדם לדעת, אבל במבט ראשון נראה שמישהו באי הבריטי החליט שהגיע הזמן להתעורר.
הצצה ראשונה לאלמטל RP1