סמראט משחקת כבר כמה שנים ברעיון של הצגת מחליפה לפורטו הוותיקה. בשנת 2011 הציגה מכונית תצוגה ראשונה, כאשר בהמשך הדרך הודיעה היצרנית על שיתוף פעולה עם רנו בפיתוח הדור החדש. הצרפתים מצידם חשפו את הטווינגו החדשה כבר בחודש מרץ האחרון (במסגרת תערוכת ז'נבה), אך סמארט התעכבה עם הצגת הצלע שלה. כעת היצרנית הקטנה מציגה שתי מכוניות במקביל – דור חדש לפורטו הקטנה והאייקונית, כאשר לצידה הציגה סמארט דור חדש לפורפור – מכונית בעלת חמש דלתות ומקום לארבעה נוסעים.
 
 
העיצוב של שתי המכוניות מזכיר במידה רבה את זה של מכונית התצוגה סמארט פוג'וי, בעיקר בחזית ובאחוריים החדשים. הפורטו שומרת על הצללית המוכרת של הדור היוצא היוצא, כולל הדגשת "מעטפת הטרידיון" שתוחמת את תא הנוסעים בצבע שונה משאר חלקי המרכב, אבל התוצאה הכללית הרבה יותר גברית מבעבר. לכך תורמים מכסה המנוע הרבוע ויחידות התאורה הגדולות (יחסית למרכב הקטנטן) מלפנים ומאחור. מן העבר השני נמצאת הפורפור, ששומרת על מאפייני העיצוב האייקונים של המותג ונראית קצת כמו גרסה מוארכת לאחותה הקצרה.
 
קטנטנות מתחדשות: סמארט הציגה פורטו ופורפור חדשות
צילום: מנהל 
מראה רבוע ומאסיבי מזה של הדור היוצא
 
תאי הנוסעים של השתיים מציגים דמיון מסוים לטווינגו של רנו (במיוחד באזור הקונסולה המרכזית וידית ההילוכים), אבל סמארט התאמצה להעניק לקטנות שלה מראה מקורי ומרענן, וביחס לזה הפשוט של הדור הקודם נראה שהצליח לה. בנוסף, סמארט תציע את שתי המכוניות עם מגוון רחב של גוונים (ניתן יהיה להתאים אותם לצבעי המרכב למשל) כדי לשפר את האווירה. הסמארט הקטנה תוצע כסטנדרט עם מערכת לסיוע נגד רוחות צד (תופעל אוטומטית החל ממהירות של 80 קמ"ש) וכאופציה עם מערכת התראה לפני תאונה, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה ועוד.
 
בסמארט מתגאים כי הפורטו הקטנה שומרת על האורך הצנוע של הדור היוצא – 269 ס"מ בלבד. הרוחב לעומת זאת צמח ב-10 ס"מ משמעותיים לטובת המרווח לנוסעים ויציבות בכבישים בינעירוניים, כאשר ממד הגובה ובסיס הגלגלים צמחו בס"מ בודד כל אחד (155 ס"מ ו-187 ס"מ בהתאמה). הפורפור ארוכה משמעותית עם אורך של 349 ס"מ ובסיס גלגלים המשתרע על פני 249.5 ס"מ המהווים צמיחה של 80 ס"מ ו-62 ס"מ בהתאמה בהשוואה לפורטו (הרוחב והגובה נותרו זהים). יש לזכור כי למרות הצמיחה במידות היא עדיין מכונית קטנה למדי והיא מתמקמת לצד כמה ממכוניות המיני הקטנות בקטגוריה.
 
קטנטנות מתחדשות: סמארט הציגה פורטו ופורפור חדשות
צילום: מנהל 
סמארט פורטו. שומרת על הצללית המוכרת
 
הדור החדש שומר על תצורת המנוע האחורי וההנעה אחורית (למעשה סמארט טוענת שהיא הציבה זאת כתנאי במהלך הפיתוח המשותף עם רנו). בתחילת המכוניות יוצעו עם שני מנועים לבחירה – שניהם מנועי בנזין בעלי 3 ציל'. הראשון (בנפח 1.0 ליטר) מפיק 71 כ"ס, כאשר במקביל אליו יוצע מנוע הטורבו של רנו (0.9 ליטר) המפיק 90 כ"ס. בניגוד לדור הקודם שהוצע רק עם תיבת הילוכים רובוטית (חד-מצמדית), הדור החדש של שתי המכוניות יוצע עם תיבת הילוכים ידנית (5 יחסי העברה) או רובוטית כפולת-מצמד בת שישה יחסי העברה.

סמארט פורטו ופורפור החדשות יגיעו אל אולמות התצוגה באירופה כבר בחודש נובמבר הקרוב. הפורטו צפויה לשמור על רמת מחיר דומה לזו של הדור היוצא באירופה, כאשר הפורפור (הגדולה משמעותית להזכירכם) תעלה כ-600 יורו יותר.