ברוכים הבאים למדור החדש – חניית החלומות. הכללים פשוטים – לחולם הנבחר יש תקציב של 400,000 ש"ח אותו הוא צריך להוציא על מכוניות – ואך ורק על מכוניות. בלי לשמור כסף לתחזוקה, בלי לשים בצד קצת כסף לשיפוץ של המקלחת. נו, טוב – אפשר גם אופנועים, ותחת לחץ פיזי מתון נסכים לשקול גם משאיות קלות. התנאי היחיד – המכונית מוצעת למכירה, בארץ, בזמן כתיבת המדור. אם כחדשה ואם כמשומשת (משמע – מופיעה בלוחות המכירה). את המדור הראשון בסדרה פתח סגן עורך המגזין, גיא רוטקופ, וכך נראית הפנטזיה המוטורית שלו:

לכל אחד יש כמה תחביבים ושלי, הוא שיטוט במדור הרכב של יד2, גם כשאני בכלל לא מחפש רכב, כדי לראות מה יש. כך שהמדור הזה תפור בדיוק למידותי – לדרך!
"לא טוב היות האדם לבדו" כתבו עוד ב"בראשית", וצדקו. לכן חניית החלומות שלי לא יכולה להתחיל ולהסתיים בבוקסטר S ידנית, בשנתון הגבוה ביותר שנכנס בתקציב. אני לא יכול להתעלם מהעובדה שבסוף היום זו תהיה חנייה משפחתית, ולכן כדאי מאוד שתחנה בה גם מכונית שעונה על הדרישות של אשתי. מכיוון שהיא מתעניינת בעיקר בנושא אחד במכונית – צריכת דלק ושקט – אני נאלץ לפתוח את חניית החלומות שלי בפיהוק העונה לשם טויוטה פריוס. אחרי חיפוש קצר נמצאה באתר יד2 אחת בצבע לבן-פנינה. ומכיוון שהמראה הוא במילא לא הצד החזק באוטו, הצבע לא ממש משנה. הנתונים נאים – יד ראשונה, שנת 2010 (הדור הנוכחי), עם 45,000 ק"מ, במחיר מבוקש של 105,000 שקלים. נשארו 295,000 ש"ח לדברים המעניינים.
חניית החלומות / מדור חדש
צילום: מנהל
התחלה היברידית, אבל קודם כל צריך לדאוג למשפחה

מצד אחד ההיגיון אומר לבחור ב-M135, ידנית, 5 דלתות (כי עדיין צריך שימושיות). והכל טוב. אבל ביקשו חניית חלומות – ובחלום שלי חייב להיות גג פתוח, לפחות לאחת המכוניות. אז עברנו למשומשות.

רודסטר – זו הייתה חייבת להיות רודסטר. בוקסטר ו-S2000 ירדו בגלל מחיר כביר והיצע זעיר. מיאטה NC, במיוחד אחרי מתיחת הפנים, היא יופי של מכונית, אבל רציתי משהו אחר. אז התחלתי לחשוב על ב.מ.וו. רציתי Z4 M מהדור הקודם, אבל אין אחת כזו למכירה כרגע ואלו החוקים. מה שכן מצאתי היא ב.מ.וו Z4 עם מנוע 3.0 ליטר, ידנית, שנת 2009 (האחרונות של הצורה הקודמת עם הגג הרך), כסופה, יבוא אישי, עם 37 אלף מייל על השעון. המוכר מבקש 190,000 שקלים. לא זול במיוחד, ובטח מיקוח קשוח היה מקזז כמה שקלים, אבל בחלומות לא מנהלים מו"מ. אז יש לנו רכב מעניין ראשון בחנייה, ועוד 105,000 ש"ח בחשבון.
חניית החלומות / מדור חדש
צילום: מנהל
3.0 ליטר, ידנית ונטולת גג. אין תלונות

נשאר לבחור רכב שיאפשר לי להתנייד עם יותר מאדם אחד נוסף. ולא, אני לא רוצה לנהוג בפריוס בסוף שבוע/כשיש צורך ביותר ממקום אחד, חסכונית ככל שתהיה. ומכיוון שלא צריך לדאוג לאחזקה, בחרתי במכונית פאר משומשת. אם העורך היה מסכים לעשות לי "דנקנר" על יתרת חוב, הייתי בוחר בעיניים עצומות ב-S8 הקודמת. אחת ממכוניות הפאר הכי מרשימות שנהגתי בהן אי פעם. אבל התקציב לוחץ לכיוון משהו זול יותר. אז זו חייבת להיות ב.מ.וו 7 מהדור שלא ידע את כריס באנגל, ה-E38. אני מודה שלא נהגתי באחת כזו מעולם – אבל אני רוצה אחת. כמובן שרציתי 750, עם V12, או לפחות 740. אבל שוב אין. אז נבחרה 735, שנת 2001 יד שניה, עם קצת פחות מ-150 אלף ק"מ, ב-41 אלף שקלים. שחורה ונראית נהדר.
חניית החלומות / מדור חדש
צילום: מנהל
בחלומות של גיא זו המשפחתית המושלמת

נשארנו 64 אלף שקלים. חשבתי על רכב אספנות, אבל לא נמצאו חלומות קלאסיים כמו פיג'ו 504 קבריולה, או סדרה 6 ישנה. אז עלו עוד כמה עשרות רעיונות, אבל משום מה הייתי צריך להשקיע את זמני בעוד דברים חוץ מיד2 והכתבה הזו, אז לבסוף נבחרה קליאו ספורט דור שלישי, שנת 2008. יד שניה, שחורה, עם 55,000 ק"מ. רוצים 69,000 שקלים, אז אני במשיכת-יתר קטנה. אבל לא נורא. העיקר שיש בחניה הוט-האצ' שממש אהבתי בפעם האחרונה שנהגתי בה. הייתי מעדיף אחת אחרי מתיחת הפנים הקלה עם הגיר הקצר יותר – אבל הסכמתי להתפשר. ואולי נוותר על כולן בשביל ה-C63 שהופיעה פתאום בלוחות? בעייתי המדור הזה. עכשיו רק צריך שיפלו עלי מהשמיים 400 אלף שקלים שאפשר לבזבז רק על מכוניות... ועוד מישהו שיבוא לשלם את התחזוקה. אבל קודם ה-400,000.
אז אילו מכוניות אתם הייתם רוצים לראות בחניית החלומות שלכם?