לא הרחק מהעמדה של אופל בג'נבה אני נפגש עם טומאס סדרן, ראש שברולט אירופה, שייזכר אולי כזה שהחזיר את מפתחות החטיבה וסגר שערים. רק לפני חצי שנה הוא סיפר לי באופטימיות ברורה שיש עתיד ל'שבי' באירופה, שאין כל קונפליקט בינה לבין אופל ושיש מקום לשני המותגים באותו שוק. הוא גם דיבר על תוכנית עבודה משותפת שהוא עצמו תכנן בימיו באופל. עכשיו הוא צריך להצדיק את החלטת ג'נרל מוטורס לעזוב.

"מבחינתי זה חלק מהבחירה בלהיות רווחים. בילינו חצי שנה בבדיקה איך לעשות את שברולט רווחית ולא הצלחנו למצוא דרך. אירופה היא שוק תחרותי ביותר בימים אלה, ולפתח את המותג לתוך טריטוריה של מותג אחר לא נראה הגיוני. לשברולט הגלובאלית זו לא באמת בעיה כי יש לה הרבה אפשרויות לגדול באזורים אחרים. השאלה הייתה איזה הגיון יש בלהשקיע כאן, באזור בו קשה לגדול".
שברולט אירופה – מחזירים מפתחות / ראיון
צילום: מנהל
השוק האירופאי תחרותי למדי, ושברולט החליטה לוותר עליו
אבל אתה סיפרת שבימיך באופל ויחד עם סוזן דוקרטי (ראש שברולט אירופה היוצאת) מצאתם דרך שזה יעבוד...
"הייתה דרך שזה יעבוד, ורוסיה הראתה שזה ניתן לעשייה. אבל צריך דגמים שונים יותר ולא כאלה שבנויים על אותה פלטפורמה וקרובים מדי. למרבה הצער התקינה באירופה לא מאפשרת להביא כלים כמו שאנו מוכרים ברוסיה".
ובכל זאת, הייתם זולים יחסית באירופה ויש כאן ביקוש לדברים כאלה, לדוגמא ההצלחה של דאצ'יה. אז למה לא לפעול לכיוון הזה? "דאצ'יה מוכרת היטב אבל היא לא נוצרה תוך יום. יש כאן שוק לכלים זולים אבל אם תסתכל על המיצוב של שברולט בארה"ב זה לא המקום שלה. מה שקרה במכירות באירופה זה שהן החלק הזול והן היוקרתי עולה בעוד החלק המרכזי של השוק יורד. זה לא מקום טוב להיות בו אבל זה היה המקום שלנו".
שברולט אירופה – מחזירים מפתחות / ראיון
צילום: מנהל
דגמים כמו הקורבט ימשיכו להימכר דרך רשת הסוכנויות של קאדילק
איך תצליחו למכור כעת מכוניות כאשר ברור שאתם עוזבים תוך שנתיים?
"עד 2015 נמכור כאן שבי, ולמעשה גם אחרי ההצהרה רמת המכירות לא השתנתה. אנשים סומכים עלינו. יש שותפים לשיווק שרוצים לעזוב קודם ופתחנו להם את הדלת. אנחנו בקשר עם כל הסוכנים והלקוחות ומסבירים להם למה זה קורה. הרבה מכך גם קשור לאילוצי תקינת היורו 6. זה נהיה מאמץ מאוד יקר למכוניות מיין סטרים, ובסוף, לאור התסריט הכלכלי הצפוי, העדפנו להפסיק. יש כלים אייקונים כמו קורבט, קאמרו ו-SUV גדולים, שנמשיך לשווק דרך הרשת של קאדילק".
שברולט אירופה – מחזירים מפתחות / ראיון
צילום: מנהל
גם הקאמרו תישאר באירופה (תאכלס, סתם רצינו לשים תמונה שלה)