חלפו 32 שנים מאז הציגה אופל את הקורסה המקורית, והדור הרביעי (הנוכחי) נמצא אתנו עוד משנת 2006 – נצח במונחי עולם הרכב המודרני. כעת, שמונה שנים אחרי שהציגה את הדור הקודם, חופשת היצרנית הגרמנית את הדור החדש (חמישי במספר) של אופל קורסה. מה בתוכנית? עיצוב עדכני וצעיר, תא נוסעים מעוצב, מנועים חדשים ויכולת דינאמית טובה מבעבר.

הקורסה החדשה עושה שימוש בפלטפורמה של הדור היוצא, אבל אופל מצהירה כי היא תכננה כל חלק מחדש, כולל תת-שלדה חדשה מלפנים, מערכת היגוי חדשה, שינויים בגאומטריית המתלים ועוד. לכן לא מפתיע לגלות שהקורסה החדשה שומרת על מידות חיצוניות דומות לאלו של הדור היוצא (בשלב זה אופל לא מפרסמת נתונים מספריים). אופל מספרת כי בתכנון הדור החדש היא שמה דגש על היכולת הדינאמית של המכונית החדשה, שלטענתה תאתגר את מובילות הקבוצה.
אופל קורסה החדשה נחשפה
צילום: מנהל
אחרי שמונה שנים אופל הציגה קורסה חדשה

אולי בגלל השימוש בפלטפורמת הדור היוצא כבסיס העיצוב החיצוני שמר על הקווים הכלליים של הקורסה הקודמת. למרות הדמיון הכללי, החזית החדשה של אופל, שמזכירה את זו של האדם, מקנה לה מראה צעיר ודינאמי יותר, ולכך גם תורמת תאורת לד שתגיע כסטנדרט. גם האחוריים זכו ליחידות תאורה מעודכנות (ונאות למדי) ולמעשה אופל מספרת כי כל חלקי הפח החיצוניים הוחלפו לכבוד הדור החדש. בדומה לדור הקודם, גם הקורסה החדשה תוצע בשתי גרסאות מרכב – שלוש דלתות צעירה ודינאמית יותר או חמש דלתות בעלת מראה מעט יותר אלגנטי.

תא הנוסעים מציג כבר שינוי משמעותי יותר ולא מותיר זכר לזה של הדור הקודם. באופן מעניין הוא מציג דמיון רב לאדם הקטנה (בעיקר באזור הקונסולה המרכזית הכמעט זהה), כאשר אופל טוענת לאיכות חומרים משופרת. הקורסה החדשה זוכה ללוח מחוונים חדש, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', הגה עם מצב "CITY" (בדומה לזה של פיאט), גלגל הגה ומושבים מחוממים ועוד. בנוסף הקורסה תוצע עם מערכת המתריעה על שטחים מתים, סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ומערכת לחנייה אוטומטית.
אופל קורסה החדשה נחשפה
צילום: מנהל
הקורסה תצא לדרך עם שבעה מנועי דיזל ובנזין
הקורסה תוצע כבר מתחילת הדרך עם מגוון רחב של מנועי בנזין ודיזל שעומדים בתקן יורו 6 המחמיר. באגף הבנזין תציע אופל גרסאות מעודכנות של מנועי ה-1.2 וה-1.4 ליטר המוכרים כבסיס, כאשר מעליהם יוצעו צמד מנועי טורבו-בנזין חזקים יותר. הראשון הוא מנוע ה-1.0 החדש (3 ציל') מסדרת SIDI החדשה של אופל שיוצע בשתי רמות הספק – 90 או 115 כ"ס – כאשר בשתיהן הוא מציג נתון מומנט מכובד של 17.3 קג"מ הזמינים כבר מ-1,800 סל"ד. המנוע השני בעל 4 ציל' בנפח 1.4 ליטר (טורבו כמובן) שמציג נתון הספק נמוך יחסית (100 כ"ס), אך נתון מומנט מכובד של 20.3 קג"מ.

בנוסף למנועי הבנזין הללו תציע אופל באירופה גם את מנוע הדיזל המוכר מהדור היוצא – 4 ציל', 1.3 ליטר שיוצע בשתי רמות הספק – 70 או 95 כ"ס. המנועים ישודכו לשתי תיבות הילוכים עיקריות – ידנית או אוטומטית עם שישה הילוכים. כמו כן תוצע גם תיבה רובוטית (מצמד יחיד) שתענה לשם EasyTronic 3.0"". בשלב זה אופל נמנעת מלפרט אילו מנועים יגיעו עם התיבה האוטומטית ושומרת לעצמה את כל הפרטים שנוגעים לצריכת הדלק או הביצועים.
אופל קורסה החדשה נחשפה
צילום: מנהל
גרסת ה-3 דלתות תנסה לקרוץ לקהל צעיר יותר

אופל קורסה החדשה תוצג לראשונה מול קהל בחודש אוקטובר הקרוב במסגרת תערוכת הרכב בפריז. השיווק באירופה צפוי להתחיל כבר בסוף השנה הנוכחית, כאשר הקורסה צפויה להגיע גם אלינו בהמשך.