לפני ארבע שנים הופסק ייבוא סוזוקי ג'ימני, רכב השטח הקטן והקשוח מבית היצרנית היפנית. לא היה זה בעקבות ביקוש חלש של הצרכנים אלא מסיבה פשוטה אחרת, תקנות בטיחות. הג'ימני היה חסר מערכת בקרת יציבות (ESP) שחויבה כחוק וסוזוקי ישראל לא יכלה להביאו יותר אל אולמות התצוגה.
עכשיו, ארבע שנים מאוחר יותר, התבשרנו שסוזוקי ישראל הולכים לשוב לשווקו, לאחר שקיבל מערכת בקרת היציבות. הג'ימני שיגיע הוא למעשה אותו רכב שטח חסון שראינו באולמות התצוגה לפני ארבע שנים. רכב השטח הקטן הזה כמעט ולא השתנה מאז הוצג אי-שם בשנת 1998, וזה זמן נצח במונחי רכב, עת דגם מוחלף כל שש שנים לערך.
סוזוקי ג'ימני חוזר לאולמות התצוגה
צילום: מנהל
הג'ימני יגיע במפרט דומה לעבר, וזה כולל שלדת סולם והילוך כוח
עיצוב הג'ימני רבוע וזוויתי, ואינו מזכיר ולו במעט את רכבי הפנאי הקטנים שבסגמנט. לא תמצאו כאן תפאורת לד ביחידות התאורה הקדמיות, וסרחי העודף הקצרים בשילוב מרווח גחון מרשים מסבירים היטב שהוא לא נועד להתחנף. יחידות התאורה הקדמיות הרבועות, מעניקות לו מראה משובב נפש ולכן ניתן למנות על חובביו לא רק שועלי שטח מסוקסים אלא גם עלמות חן עדינות. לפני כשנה סוזוקי ביצעה מתיחת פנים לג'ימני שהתבטאה בעיקר בסבכה קדמית ופגוש חדשים.

יחידת הכוח של הג'ימני מתוח הפנים נותרה זהה לדגם שפגשתם באולמות התצוגה לפני ארבע שנים. לוגמת בנזין בעלת ארבעה צילינדרים, נפחה 1.3 ליטר, והספקה צנוע, רק 85 כ"ס. תיבת הילוכים אוטומטית בת ארבעה יחסי העברה, או תיבה ידנית בת חמישה יחסי העברה, יורידו את הכוח אל ארבעת הגלגלים. אין שינוי במתלים, כך שיכולת העבירות המעולה של הג'ימני לא נפגעה.
סוזוקי ג'ימני חוזר לאולמות התצוגה
צילום: מנהל
מתאים לאוהבי השטח, ולא למשחקים בכאילו
אז כמה יעלה הג'ימני מבית סוזוקי? עדיין אין מחיר רשמי, אך כנראה ומחירו של סוזוקי ג'ימני יהיה בטווח של 110 עד 120 אלף שקלים לגרסה האוטומטית. מחיר שלא יקסום למי שמחפש עיצוב מודרני עם שלל פינוקים, אך יחזיר את הניצוץ לכאלה האוהבים שטח אמתי, כאלה שיכולת שבילים לא מספיקה להם.