לפני חודש וחצי סיפרנו לכם שהיצרנית דודג' מבצעת מתיחת פנים לצ'אלנג'ר, מכונית השרירים של החברה, ובנוסף חושפת גרסה חזקה יותר וכוחנית יותר. הכל נכון, אבל נתונים מלאים לא קיבלנו, והסברה הרווחת הייתה שהספקה יעמוד על מעל 600 כ"ס. אבל אף אחד לא ציפה שההספק יהיה 707 כ"ס. קבלו את מכונית השרירים החזקה בהיסטוריה!
 
דודג' צ'אלנג'ר הל-קט – מכונית השרירים החזקה בהיסטוריה
צילום: מנהל
כונס במכסה המנוע, חישוקים בקוטר 21 אינץ' ובלמים בקוטר 390 מ"מ
 
שמה המלא של הגרסה הפסיכית הזו הוא: דודג' צ'אלנג'ר SRT "הל-קט" (ובתרגום חופשי: חתול השאול). העיצוב כמעט ולא השתנה למעט סבכה קדמית שונה, כונס אוויר במכסה המנוע, וחישוקים בקוטר גדול יותר (21 אינץ'). פנים המכונית גם הוא נשאר די זהה, למעט צג מידע בגודל 8.4 אינץ', לוח מחוונים דיגיטאלי ומושבים קדמיים בעלי תמיכה צדית משודרגת מבעבר.
 
 
יחידת הכוח של ה-SRT הל-קט הינה לוגמת בנזין ובנפח 6.2 ליטר שנעזר במגדש על. ההספק כמו שכבר סיפרנו, 707 כ"ס, והוא גבוה יותר מכל הספק מכונית שרירים סדרתית שיוצרה אי-פעם. הכוח מועבר אל צמד הגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה יחסי העברה. צמיגים ברוחב 275 מילימטר ינסו להוריד את הכוח לכביש, ובלמים בקוטר 390 מילימטר אחראים על תאוטת חתול השאול הזה.
 
דודג' צ'אלנג'ר הל-קט – מכונית השרירים החזקה בהיסטוריה
צילום: מנהל
יחידת כוח בנפח 6.2 ליטר, בעלת מגדש על
 
המכונית הזו גורמת למכוניות כמו קורבט Z06, קמארו ZL1, שלבי מוסטנג GT500, ואף לאחותה הספורטיבית יותר, דודג' ווייפר (שעד לכתיבת שורות אלו נחשבה היא לפסיכית), להרגיש כמו מכוניות הגיוניות. אתם יודעים, לאישה. לסידורים. להביא קניות מהסופר לפני כניסת שבת. להביא אותן לילד שרק הוציא רישיון נהיגה. אנחנו נפסיק עם הדימויים, נראה לנו שהבנתם את המסר.
 
דודג' צ'אלנג'ר הל-קט – מכונית השרירים החזקה בהיסטוריה
צילום: מנהל
ברנאאוט? מתי שתרצה. צמיגי המכונית ברוחב 275 מ"מ בלבד
 
מחיר עדיין לא נמסר. אך אם נסתכל על מחירי ה-SRT הרגילות, נראה שמחירן נע בין 40 ל-46 אלף דולר (תלוי ברמת האבזור) בארה"ב. אפשר להניח שמחיר ההל-קט יהיה גבוה מכך, תרשו לנו להקצין ולהמר שזה יהיה סביב ה-65 אלף דולר. בחישוב מהיר, כ-225 אלף שקלים. כן, גם לנו יש צביטה בלב.