קטגוריה:
רכבי פנאי קטנים
מתחרות בולטות: שברולט טראקס, רנו קפצ'ור, פיג'ו 2008
גרסה: 1.4 ליטר טורבו Enjoy
מחיר גרסה נבחנת: 135,000 ש"ח

אופל מוקה הוצג כבר ב-2012, אך לקח לו שנתיים להגיע אלינו – וחבל. בשנתיים האלו הקטגוריה הפכה ממשחק סולו של הג'וק לזירה לוהטת ועתירת מתחרים, כאשר גם כלי הפנאי הבינוניים מגיבים לאיום החדש ומורידים מחירים. מחירו של המוקה, שמציב אותו כרכב הפנאי הקטן היקר ביותר, מוסיף לאיחור את בעיית התמורה; הוא קרוב מאוד למתחרים מהקטגוריה הגבוהה.
אופל מוקה: מבחן דרכים וידאו
צילום: אורי שר
המוקה מציג עיצוב מסוקס
עיצוב ונראות
כמו אחיו, שברולט טראקס, אופל מוקה מעוצב באופן מסוקס יחסית לקטגוריה. הוא מעט מעודן ואלגנטי יותר אך עדיין מעביר מסר ברור של "שטח", בלי שמישהו יטעה ויחשוב שמדובר בסטיישן בורגני.

נוחות ואבזור
תא הנוסעים של המוקה מציע שילוב של חומרים טובים יחסית (לסטנדרט הנמוך בקטגוריה) עם פלסטיק ובדים פשוטים. העיצוב לא מתוחכם, אבל סולידי ונעים, ויש שפע תאי אחסון בגדלים שונים. המרווח מלפנים ומאחור טוב, ותנוחת הנהיגה זקופה וגבוהה, עם ניחוח "שטח" ברור. תא המטען גדול למדי ובעל מבנה שימושי. רמת האבזור סבירה ביחס למקובל בקטגוריה, אך ברכב במחיר הזה ציפינו ליותר.
המתלים מעט נוקשים, ומתקשים לספוג שיבושים גדולים או רצף של מהמורות, ויחד עם זאת מספקים ריסון טוב. התוצאה: נוחות נסיעה בינונית-מינוס בעיר וסבירה בכביש המהיר.
אופל מוקה: מבחן דרכים וידאו
צילום: אורי שר
עיצוב תא הנוסעים לא מתוחכם, אבל סולידי ונעים
התנהגות ובטיחות
המתלים הנוקשים מרסנים היטב את המאסה, ומספקים התנהגות צפויה ואחיזה בטוחה. המוקה יוצר תחושה מהודקת יותר מאשר הטראקס תחת עומס, ומתנהג מעט טוב יותר, אך זה עדיין לא כלי "דינאמי". ההגה בעל משקל טוב ופעולה לינארית, אך התחושה בתחילת ההפניה מלאכותית מאוד.

הפגוש הקדמי הנמוך מבהיר שלא מדובר בכלי חובב שטח, אך עדיין – על שבילים טובים הוא מעניק תחושה מוצקה, גם בזכות בידוד טוב יחסית של רעשי המתלים. ולמרות שהוא לא מסנן טוב במיוחד את חספוסי השביל, הוא עדיף כאן על מרבית המתחרים.

מנוע וביצועים
כמו בכלים אחרים בהם פגשנו את המנוע הזה, גם במוקה הוא מספק ביצועים טובים בצורה לא מאומצת, מבלי להזדקק לסל"ד גבוה (ורועש למדי). למרות 140 כ"ס ו-20.5 קג"מ, הוא לא מרגיש זריז במיוחד בשום מצב, למרות שהמנוע מוכן לשתף פעולה ולעלות בסל"ד בקלות. התיבה נעימה וחלקה, אך לעיתים היא "נרדמת" כשנדרשת הורדת הילוך או ולפעמים היא מורידה הילוך בצורה לא מעודנת. צריכת הדלק סבירה, אך לא מבריקה, עם 11.3 ק"מ לליטר בממוצע במבחן, ו-13.8 ק"מ לליטר בשיוט נינוח.
אופל מוקה: מבחן דרכים וידאו
צילום: אורי שר
קרוב במחירו לכלים גדולים ומאובזרים יותר
תמורה
אופל מוקה היה רכב הפנאי הקטן היקר בקטגוריה, אך לאחר הורדת מחיר משמעותית (למעלה מ-10,000 שקלים) והוספת גרסת בסיס (רמת גימור FIX) מחירו סביר ביחס למתחרים. למרות זאת, ולמרות שהוא מציע חבילה מוצלחת ואלגנטית ביחס לרכבי הפנאי הפנאי בקבוצה, פער המחיר בינו לבין כלים גדולים ומאובזרים יותר כגון הקיה ספורטאז' קטן יחסית – קטן מדי.

בעד: מנוע יעיל, מראה אלגנטי, מרחב
נגד: מתלים נוקשים מדי, איכות לא אחידה