המידע המתגלגל מדו"ח המסירות החצי שנתי מלמד שבעוד האירופיות במגמת ירידה, היפניות במגמת עלייה. ועוד איזו עלייה. הקוריאניות? די דומה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. יונדאי עדיין מובילה (ירידה במסירות הפרטיות ועלייה במסירות ברכבי הפנאי) עם 18,261 מסירות. קיה לעומתה עם צמיחה בכל סגמנט, 13,870 מסירות בכללי, 3,540 מסירות יותר(!) מבתקופה המקבילה. למרות זאת, בתקופה המקבילה אשתקד קיה הייתה במקום השני, ואילו כעת היא ניצבת במקום השלישי כאשר טויוטה מצליחה למסור יותר.
דו
צילום: מנהל
יונדאי שומרת על ההובלה, אך המתחרות נושפות בעורפה

טויוטה תופסת את המקום השני עם סך מסירות של 15,378 יחידות. כאשר מסתכלים על התקופה המקבילה בשנה שעברה מבינים את גודל הקפיצה. בתקופה זו אשתקד מסרה טויוטה רק 9,281 יחידות, משמע, 6,094 מכוניות יותר(!). את המקום הרביעי תופסת מאזדה עם 10,152 מסירות לעומת 6,346 מסירות בשנה שעברה, ואחריה מגיעה האירופית הראשונה (מתוך שתיים בלבד) בעשירייה הראשונה, סקודה, עם 1,103 מסירות יותר מאשתקד, ו-7,669 סך הכל. סוזוקי נמצאת בהמשך עם 7,500 מסירות לעומת 5,046 אשתקד.
דו
צילום: מנהל
עלייה של 50 אחוז במסירות למותג סוזוקי
אם באחוזים עסקינן, הקפיצה הגבוהה ביותר שייכת ליצרנית מיצובישי, תודות לספייס סטאר ולאטראז', שהקפיצו את המכירות מ-2,505 מסירות ללא פחות מ-7,131 מסירות(!). יש לציין גם את שברולט וסובארו, כאשר הראשונה מוסרת השנה 7,063 לעומת 3,140 והשנייה מוסרת 2,345 לעומת 935 אשתקד.
דו
צילום: מנהל
סובארו הכפילה את המסירות לעומד אשתקד

כמו בשנים האחרונות, אודי היא זו שמובילה את פלח הפרימיום, עם 1,831 מסירות. אחריה ניצבת מרצדס עם עלייה של כ-20 אחוז לעומת התקופה המקבילה אשתקד וסך מכירות של 1,226 מסירות. ב.מ.וו מיד אחריה, עם נתון די קרוב לשנה שעברה. למרות שהיא מתייצבת רק במקום הרביעי, הקפיצה הגבוהה ביותר נמצאת אצל לקסוס, עם מספר מסירות כמעט כפול מזה של השנה שעברה (625 לעומת 328) תודות לדגמים החדשים IS300 ו-GS300. וולוו מוסרת 544 לעומת 349 אשתקד. קאדילק, ואינפיניטי אופטימיות עקב הגעת דגמים חדשים לאחרונה (CTS, ו-Q50, בהתאמה), ויצרנית הפרימים הבריטית, יגואר, סוגרת את הרשימה עם 38 מסירות בלבד.
דו
צילום: מנהל
לא מובילה את טבלת הפרימיום, אך מכפילה את מסירותיה

סתם קוריוז, מטבלת המסירות ניתן להבחין שהמותג מזראטי פחות אקזוטי במחוזותינו מלנצ'יה, כאשר הראשונה מוסרת שש יחידות יותר מהאחרונה. במילים אחרות, יותר סיכוי שתסתובבו ברחוב ותפגשו במזראטי חדשה יותר מלנצ'יה חדשה.
חושב לקנות מכונית חדשה או משומשת? אל תקנה לפני שתשמע מה מומחי אוטו חושבים עליה!