פורד אדג' הוצג לראשונה בעולם בשנת 2006, מאז הספיקה היצרנית לעדכן את יחידות הכוח, להעביר את האדג' מתיחת פנים דיי משמעותית ואפילו להציג רכב תצוגה שרמז על הדור הבא. כעת חשפה פורד את הדור החדש של האדג' בגרסת הייצור הסדרתית, ומספרת כי בניגוד לקודמו שהיה ממוקד לשוק האמריקני, האדג' החדש הוא רכב גלובלי שישווק גם באירופה – שם הוא יתמקם מעל לקוגה המוכרת. אז מה צפוי לנו?
 
 
 
חיצונית האדג' החדש נשאר נאמן כמעט לגמרי לדגם התצוגה שקדם לו, ובכלל מזכיר את הדור הקודם ובמידה מסוימת (בעיקר בחזית) גם את האקוספורט – רכב הפנאי הקטן שהציגה פורד לפני כשנתיים. החזית עדיין זוויתית ואגרסיבית למדי, עם סבכת כרום גדולה מלפנים, אבל המראה מעט יותר מעודן ומודרני – אולי כדי להתאים לטעם האירופאי. מאחור הוחלפו יחידות התאורה המרובעות לשתיים מלבניות וצרות יחסית לטובת מראה ספורטיבי וקליל יותר. האדג' החדש מציג צמיחה בממד האורך (478 ס"מ, תוספת של 10 ס"מ) ובסיס גלגלים ארוך יותר (ב-2.5 ס"מ), אבל שומר על ממד הרוחב (193 ס"מ) והגובה (175 ס"מ) של הדור היוצא.
 
על הקצה: פורד אדג' החדש נחשף
צילום: מנהל
פורד אדג' החדש - דגם גלובלי שישווק גם באירופה
 
תא הנוסעים ממשיך באותו הקו – מראה מודרני ונעים מבעבר, אך עדיין מזכיר במידה את זה של האדג' הקודם. פורד מספרת על חומרים איכותיים יותר שיעמדו בסטנדרטים של האירופאים אניני הטעם ועל בידוד רעשים "אופטימלי", היא אפילו פיתחה מערכת לעמעום רעשי רקע. זו תשדר גלים בתדרים מסוימים כך שהנוסעים, לטענת פורד כמובן, לא יוכלו לחוש ברעשי הדרך. האדג' יוצע עם מגוון מערכות בטיחות כמו מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת לניטור שטחים מתים, מערכת בלימה אוטומטית, זיהוי תמרורים, מצלמות גישה לצמתים ועוד.
 
 
היצע המנועים, בשלב זה לפחות, שונה בין השוק האירופאי (מנועי דיזל בלבד) והשוק האמריקני (מנועי בנזין). האירופאים יקבלו את האדג' עם מנוע ה-2.0 טורבו-דיזל המוכר של פורד ("דורטורק" TCDi) בשתי רמות הספק – 180 כ"ס או 210 כ"ס בגרסה הבכירה (40.7 קג"מ ו-45.9 קג"מ בהתאמה). הגרסה הבסיסית תשודך לתיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה בעוד הגרסה הבכירה תוצע עם תיבת הפאוורשיפט המוכרת של פורד עם שישה יחסי העברה.
 
על הקצה: פורד אדג' החדש נחשף
צילום: מנהל 
האדג' החדש יוצע באירופה עם מנועי דיזל ובארה"ב עם מנועי בנזין
 
השוק האמריקני ייהנה ממגוון רחב של מנועי בנזין, כולם יוצעו עם אופציה להנעה כפולה וישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה. מנוע ה-V6 האטמוספרי בנפח 3.5 ליטר המוכר מהדור הקודם יוצע גם הפעם (לא נמסר נתון הספק). בנוסף תוצע גרסה משופרת של מנוע האקובוסט בנפח 2.0 ליטר, זה יפיק 245 כ"ס ו-37.3 קג"מ. בראש ההיצע יעמוד מנוע אקובוסט חדש למשפחת האדג' – V6 כפול מגדשים בנפח 2.7 ליטר עם הספק גבוה מ-300 כ"ס, כך פורד.
 
הדור החדש של פורד אדג' יחל את דרכו בשוק האמריקני ברבעון הראשון של שנת 2015, כאשר בהמשך הדרך הוא יגיע לאירופה, דרום אמריקה ואסיה. כמובן שהאדג' החדש צפוי להגיע גם אלינו, אך כרגע מוקדם לדעת באילו גרסאות ומה יהיו המחירים.