"אני חותר לכך שכעשרה אחוזים מהמכוניות שנמכור בעתיד הקרוב יהיו מדגמי הספורט" מסביר ניב אורון, ראש חטיבת אודי בפתיחת יום ההדרכה של אודי שמכונה "דרייבינג אקספריאנס". אורון מאמין שכבר בשנה הבאה נראה צמיחה משמעותית במכירות בתחום הזה עם עשרות דגמים ממשפחת ה-RS של אודי על הכביש. זאת בגלל ההנגשה של כלים אלה לציבור ובגלל הפעילויות המיוחדות של אודי.
הדרך
אחת הפעילויות המיוחדות האלה היא ה"דרייבינג אקספריאנס" שאודי משתדלת לערוך מדי שנה. לאירוע החווייתי שנערך בימים האחרונים במגרש ענק באזור הנמל של חיפה, הגיעו 180 לקוחות וגם אנחנו התנסינו בו ביום מיוחד לעיתונאים. "הבאנו לכאן את מלוא מבחר הקוואטרו שלנו בגרסאות ה-S וה-RS וצוות מדריכים מנוסה מגרמניה וזה נותן ללקוחות שלנו הזדמנות להתנסות במכוניות האלה. החוויה היא דבר אחד ובעזרת היצרן אנחנו מביאים לארץ עוד ועוד גרסאות S ו-RS".
אודי במדים ספורטיביים
צילום: רונן טופלברג
אודי רוצה שהדגמים הספורטיביים יגיעו ל-10% מהמכירות
וכשאורון אומר עוד ועוד הוא לא מגזים. רשימת החידושים שמתכננת לנו אודי בגזרה הזו היא גדולה ביותר. כבר השנה תגיע ה-S1 עם מנוע ה-2.0 ליטר 256 כ"ס ובשנה הבאה אמורות לנחות בארץ גרסאות ה-RS האימתניות של אודי A6 ו-A7 (שתיהם עם מנוע 4.0 ליטר, V8, עם 560 כ"ס) ול-A3. אם לא די בכך, תנחת כאן לקראת סוף 2014 ה-TT החדשה.

מסלול ההדגמה
על המגרש הגדול באזור הנמל של חיפה בנו אנשי אודי מתחם הדרכה גדול ומכובד שחולק לשלושה אזורים. ראש צוות ההדרכה, רוב קונסט ההולנדי, מכיר היטב את הצד הישראלי שכן הוא גם אחראי על אימון צוותי האבטחה הנוהגים של בכירי הממשלה שנעים באודי A8 משוריינת.
אודי במדים ספורטיביים
צילום: רונן טופלברג
טעימה קלה בלבד מה-RSQ3
עבורנו זו הייתה לא רק הזדמנות לחרוך מעט צמיגים מבלי שאף אחד יכעס, אלא גם הזדמנות ראשונית לטעום על המגרש הגדול משהו מה-RSQ3 שנראה טוב, נוסע מהר ובייחוד משמיע צליל מנוע גברי ונעים (גם אם מכמה היבטים ברור שהוא עדיין מבוסס על הפלטפורמה הקומפקטית היוצאת של קבוצת פולקסווגן). האירוע אפשר גם סיבוב קצר ב-S3 סדאן שלפחות על המסלול המאולתר שבנו אנשי אודי הרגישה מעט יותר שמחה מאחיותיה מכיוון האחוריים. וכמו שהתמונות מראות מדובר בהחלט בפעילות מבורכת ומעניינת של אודי ישראל.
קרדיט: רותם גורביץ'