לאחר ארבע שנים מרצדס מבצעת מתיחת פנים לדור הנוכחי של ה-CLS (גם לגרסת השוטינג ברייק) והיא תוצג במלואה עוד החודש בפסטיבל המהירות שבגודו'וד, בבריטניה. החידוש הגדול מגיע בדמות תאורת לד מתקדמת נשלטת מחשב, שבהמשך תזלוג לשאר דגמי המותג ותא הנוסעים מקבל צג מידע בגודל 8 אינץ'.

מרצדס CLS המחודשת נראית דינאמית מבעבר תודות לפגושים חדשים בעלי כונסי אוויר גדולים (כמו בשאר דגמי החברה החדשים) ובכך למעשה מיישרת קו עם סגנון העיצוב החדש. הסבכה הקדמית שונה גם היא, וכמו שסיפרנו בפסקה הקודמת, יחידות התאורה הקדמיות מקבלות תאורת לד חדשה נשלטת מחשב.

דקה וחצי של מרצדס CLS קלאס לאחר מתיחת הפנים. תיהנו
אז מה חדש ביחידת התאורה? מאחורי השמשה הקדמית ישנה עינית הקוראת את תוואי הדרך. היא מסוגלת לזהות כלי רכב, להעביר מידע למחשב שמצדו דואג לכבות חלק מהלדים ובכך לא לסנוור ובו זמנית בכל מצב נתון להעניק את מקסימום התאורה האפשרית. במצב שאין כלי רכב ממול, המערכת מייצרת תאורה בהירה וחזקה לטווח של כמעט 500 מטרים(!). פי 2.5 מתאורה רגילה. מרצדס לא לבד, שכן תאורה דומה נמצאת אצל המתחרה, אודי, ונקראת שם "מטריקס". יחידת התאורה במרצדס מקושרת למערכת הניווט, והאחרונה דואגת לספר למחשב התאורה על הפנייה הקרובה, והוא מצדו דואג להפנות את אלומת האור אל תוך הפנייה עוד לפני שהאוחז בהגה החליט לסובב אותו.

כל מה שרציתם לדעת על יחידת התאורה החדשה של מרצדס CLS קלאס, והתביישתם לשאול
חמש יחידות כוח חדשות ימצאו דרכם אל תא המנוע, וכולם עומדים בתקן הזיהום יורו 6. שלוש מנועים לוגמי סולר מסדרת BlueTEC וכולם נעזרים במגדש טורבו. מספרים יבשים: 170 כ"ס ו-204 כ"ס לגרסאות הארבע צילינדרים ו-258 כ"ס למנוע בעל ששת הצילינדרים. באגף לוגמי הבנזין ישנו מנוע בנפח 3 ליטר, נעזר בצמד מגדשי טורבו ומפיק 333 כ"ס. מנוע הבנזין השני שייך לחטיבת AMG, נפחו 5.5 ליטר, גם הוא נעזר בצמד מגדשי טורבו, וכאן כבר תקבלו 585 כ"ס. תיבת הילוכים חדשה בת תשעה מהירויות תחליף את תיבת ההילוכים הישנה (בת שבע מהירויות בלבד) ובכך ניצול הספק המנוע יהיה טוב יותר, גם לביצועים וגם לחיסכון בדלק.

מרצדס CLS קלאס צפויה להגיע ארצה בתחילת השנה הבאה. מחיר כצפוי, עדיין אין.