אין זה סוד שמרצדס נמצאת בתנופה ונתוני מכירות הרבעון הראשון השנה מראים עד כמה התחרות עם אודי וב.מ.וו צמודה. לפי אריאל פינטו, מנכ"ל חטיבת היוקרה של כל-מוביל עד סוף שנה תמכור מרצדס בארץ 1,550 מכוניות, ותשבור עוד שיא מבחינתה. פינטו מספר שניתן היה למכור יותר מכוניות אם ניתן היה לקבל מהיצרן. משפחת המכוניות הקטנות היא ללא ספק אחד הגורמים העיקריים לגידול במכירות מרצדס וכעת היא זוכה לחיזוק חשוב בדמות מרצדס GLA, רכב פנאי שמבוסס על ה-A קלאס.
גם כאן מוגבל היבואן ל-140 כלים השנה שלהערכתו יאזלו במהירות. על מגוון הגרסאות כבר סיפרנו ובהמשך תצטרף גרסת "Off-Road" מוגבהת ב-30 מ"מ מאחור ו-22 מלפנים. ובאווירה האופטימית הזו התכנסנו במנזר בבית ג'מאל להכרות ראשונית וטעימה קצרצרה אך מאוד מיוחדת מה-GLA.
מרצדס GLA: טעימה ראשונה
צילום: רונן טופלברג
שטח? קטן עליו
הטעם
רוב היבואנים מעדיפים להתעלם מהצד השטחי של הפנאי היוקרתי גם מתוך רצון לשמור על שלמות הכלים. הם מעדיפים להדגים זאת בתנאים סטריליים מתוך הבנה שזה לא מעניין את הלקוחות. במרצדס ישראל בהחלט נקטו בגישה שונה בהשקת ה-GLA החשובה. הם לא המתינו להגעת הגרסה המוגבהת קלות והחליטו לתת לעיתונאים להתנסות בתנאים שאינם פשוטים למכונית עם מרווח גחון של 13.5 ס"מ בלבד.
החבטות הקלות יותר או פחות מחלקי הרכב התחתונים, הדגישו את הסיכון שלקחו אנשי היבואן – במהלך שיכול היה לנוע בין צל"ש לטר"ש. עם גלגלים באוויר, הצלבות ומפגשים בין רצפת המרכב ותחתית הפגוש לקרקעית צלח רכב הפנאי הקטן של מרצדס מכשולים שאף אחד מלקוחותיו בוודאי לא היה מעז לנסות ובצדק. למען האמת גם אנחנו לא היינו מעיזים לעשות זאת, אבל אם הצוות של מרצדס מפציר בנו לטפס ולרדת במעלות תלולים, אולי נתהה מה הם שתו אבל בוודאי שלא נסרב. להפך...
מרצדס GLA: טעימה ראשונה
צילום: רונן טופלברג
ה-GLA התגלה כנוח למדי בשבילים
מעבר לכך, התנסות בגרסת ההנעה הקדמית על השבילים המהירים שבאזור בית שמש הביאה הפתעה נוספת וחשובה יותר. כי על שבילים אלה ה-GLA הרגיש נעים ונוח, כזה שמשדר תחושה חסונה מתמודד היטב עם אבנים ושיבושים ומעודד אותך (יחד עם אנשי מרצדס) לנהיגה מהירה.
קינחתי בסיבוב כביש קצרצר עם גרסת ה-250 כפולת ההנעה המונמכת קלות בגימור AMG. הרכב הזה אולי פחות תזזיתי מהצפוי אבל הוא עדיין מהיר ויכול לטפס בקלילות למספרים גבוהים (למעשה הוא מרשים יותר במהירות גבוהה). חלק מרושם זה קשור כנראה להעברת הכוח לאחור כשיש עומס גדול. התחושות מאחורי ההגה קרובות יותר להנעה קדמית, כאשר הרכב "מתנהג" הרבה יותר עם הרפיות מהמצערת בפניה מאשר למעיכתה. אבל מעבר להתנהגות המהנה כנראה שתוספת הגובה הביאה רכות רוחבית מסוימת שגורמת לרכב לנוע מעט לצדדים, לא להרגיש מדויק מבחינת קווים כשמתקרבים למגבלות, או לחוש יציב בבלימה. כמובן שעל חישוקי 19 אינץ' וצמיגים נדיבים הוא אינו מרגיש נוח במיוחד.
מרצדס GLA: טעימה ראשונה
צילום: רונן טופלברג
רצו להוכיח לנו שהוא מסוגל ליותר מסתם מדרכות
קצת חבל שתא הנוסעים של מרצדס GLA מאוד קרוב במראה ל-A קלאס ותנוחת הנהיגה אינה "שטחית" במיוחד (במילים אחרות – קצת נמוכה). אבל יש לכך גם יתרונות עם מראה קליל וצעיר מרוב המתחרים. בסוף היום הפוטנציאל של הרכב ברור, בדיוק כמו העובדה שנשמח לקחת אותו למבחן מלא.