הכול החל אי שם בשנת 1999: באירופה הושק המטבע החדש, היורו, עבדאללה השני הומלך למלך ירדן, אריה דרעי מואשם בלקיחת שוחד, כוחות נאט"ו תוקפים את יוגוסלביה. בין כל אלו הספיק מקסימיליאן קופר, יזם בריטי ונהג מרוצים, להגות רעיון של מסע ארוך טווח ביבשת אירופה עם מכוניות מהירות, וגם ליישם אותו. גאמבול 3000 נבחר להיות שמו של המסע, והשאר היסטוריה.
גאמבול 3000 – החגיגה נגמרת מחר
צילום: מנהל
השנה המסע התחיל במיאמי ויסתיים באיביזה
הגאמבול 3000 החל עם המון טרראם ובאז, שכן מסע של לא מעט משתתפים צבעוניים עם מכוניות מגוונות (החל ממכוניות אקזוטיות שונות ועד למכוניות מחופשות לניידות משטרה) על כבישים ציבוריים לא יכול להשאיר אף אחד אדיש. וזה לא תמיד הסתיים יפה, בשנת 2007 נהרגו צמד גמלאים מפגיעה ממכונית שהשתתפה במסע. בכל מקרה, עם השנים תג המחיר עבור השתתפות עלה וצמח, ונכון למסע השנה, כל צוות שילם, לא פחות מ-40 אלף לירות שטרלינג(!) בשביל להירשם.
גאמבול 3000 – החגיגה נגמרת מחר
צילום: מנהל
המסע נמשך לתוך הלילה, ואז מתחילות החגיגות..
השנה המסע החל בארצות הברית ב-4 ביוני, כאשר יצאו ממיאמי והמשיכו דרך אטלנטה ועד ניו יורק, שם הועמסו המכוניות על מעבורת אל אירופה, אדינבורו, לונדון, פריז, ברצלונה ונקודת הסיום תהיה באי איביזה. המרחק שיכסו – 3,000 מיילים (5,000 ק"מ). מכל העולם הגיעו ומגיעים תיירים רק בכדי לחזות במסע המוטורי הזה. גם מאצלנו. כמה מהם (עידן אברג'יל, שיר וטורי, דניאל אוזרן וטלרז עמר) גם שדאגו להוציא לנו את העיניים ושלחו לנו חלק מהתמונות שמפארות את הידיעה.
גאמבול 3000 – החגיגה נגמרת מחר
צילום: מנהל
כבר אמרנו שמגיעים המוני מעריצים?
המכוניות שנבחרו ללוות את המסע כמכוניות הליווי הרשמיות הינן אבארט 695 ביפוסטו, הגרסה הקיצונית ביותר של ה-500 אבארט, עליה כתבנו לפני שלושה חודשים. כפי שמרמז השם (BIPOSTO – "דו מושבי"), לא תמצאו יותר מצמד מושבים. אך באבראט לא הסתפקו בזה, והורכבו חלונות צד מפולי-קרבונאט והשתמשו בקרבון, כך שמשקל המכונית עומד על 997 קילוגרמים בלבד. הביצועים די טובים: תאוצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה אורכת רק 5.9 שניות והמהירות המרבית מגיעה ל-230 קילומטרים בשעה. על התאוטה אחראית מערכת בלימה מבית 'ברמבו' המאוכלסת בתוך חישוקי 18 אינץ'.