חברת פוינטר משיקה שירות חדש של שיחת חירום מתוך הרכב, שדומה בתפקודו למתכונת ה-eCall האירופאי שעתיד להיכנס לתוקף באירופה בשנים הקרובות. המערכת של פוינטר יודעת לשלוח הודעה למוקד החברה על תאונה, עוצמתה, והמקום בו התרחשה. היא מאפשרת לפתוח ערוץ שיחה בין הרכב המעורב בתאונה למוקד, ובעת הצורך לחבר לכך את כוחות החירום.

ערוץ השיחה בין הרכב למוקד נפתח ברגע שחיישן התאוצה מזהה פגיעה במהירות שעולה על 2G, שמסמנת במערכת תאונה. באם מוקד החירום של פוינטר לא מצליח ליצור קשר כתוצאה מפגיעה הוא יזניק לכיוון האירוע את כוחות החירום (משטרה, מד"א). המערכת גם זוכרת את נתוני הנסיעה לפני ואחרי התאונה ומאפשרת לשחזר אותם.
צילום: מנהל
המערכת גם זוכרת את נתוני הנסיעה לפני ואחרי התאונה ומאפשרת לשחזר אותם
מטרת המערכת הזו היא לשפר את זמן התגובה במקרה של תאונה קשה. לפי ראשי פוינטר, מחקרים שנערכו באירופה מראים שה-eCAll, אותו רוצים לשלב שם כבר ב-2015, עשוי לקצר את זמן ההגעה של כוחות ההצלה בחמישים עד שישים אחוזים. בפוינטר מתכוונים לפנות עם המערכת בעיקר לחברות, ציי רכב, ויבואנים, אך גם ללקוחות פרטיים.
התקנת המערכת (משדר וגלאי תאונה) תעלה 1,062 שקלים, והתוספת למנוי קיים תהיה עשרה שקלים לחודש. מנוי ל-epointer בלבד יעלה 29 שקלים.