ארבעים שנה חלפו מאז הגיחה הגולף מבית פולקסווגן אל אוויר העולם. השנה הייתה 1974 והעולם קיבל מכונית קומפקטית מודרנית. מאוד מודרנית. בטח ביחס לחיפושית אותה הייתה אמורה פולקסווגן גולף להחליף. הצלחתה של הגולף הגיעה בדמות כמות מסירות גבוהה, ונכון להיום, הגולף (לדורותיה) הינה המכונית השלישית הנמכרת ביותר בעולם.
 
 
עכשיו, ארבעים שנה אחרי, פולקסווגן חשפה קונספט מרהיב שהוצג בתערוכת וורטרסי, שבאוסטריה. וורטרסי הינה תערוכת מכוניות משופרות, ונראה שהשנה היא על טהרת קונצרן פולקסווגן. שמו של הקונספט הוא: גולף GTI גראן טוריסמו, והוא למעשה רפליקה בגודל מלא למכונית שעתידה להופיע בעתיד הקרוב במשחק המחשב המפורסם (גראן טוריסמו 6).
 
פולקסווגן GTI רודסטר - אצלכם בסלון
צילום: מנהל 
רבים מכם יוכלו "לנהוג" בה במשחק
 
העיצוב קרבי. מאוד קרבי. מבט ולו החטוף ביותר מסביר על כוונות המשורר, או יותר נכון המעצבים. המרכב הנמוך והפתוח, שלל הספוילרים, ספליטרים, כונסים, החלון הקדמי הנמוך והמשופע, החישוקים גדולי הקוטר, הדיפיוזר האחורי, צמד מושבים בלבד ואיך אפשר ללא הצבע האדום המזוהה כל כך עם מכוניות ספורט.
 
 
את הקונספט המופרע מגבה יחידת כוח בנפח 3.0 ליטר בתצורת V6, הנעזרת בצמד מגדשי טורבו ומפיקה לא פחות מ-503 כ"ס ונתון מומנט בן 57 קג"מ. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד בת שבעה יחסי העברה, שמורידה את הכוח אל ארבעת הגלגלים. הביצועים תואמים את המראה: 3.7 שניות אורכת התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש, והמהירות המרבית מדגדגת את ה-300 קילומטרים בשעה.
 
פולקסווגן GTI רודסטר - אצלכם בסלון
צילום: מנהל 
גג נפתח, 503 כ"ס והנעה כפולה
 
המכונית, כאמור, לא תגיע אל פס הייצור, אבל כן תגיע בתפוצה רחבה לבעלי הסימולטור הנהיגה המוכר. אל לכם לרוץ אל סוכנות פולקסווגן הקרובה ולנסות לחפשה.