השבוע הסתיים ראלי אלגאו-אוריינט 2014. מעל 600 משתתפי ראלי אלגאו-אוריינט (ALLGÄU-ORIENT-RALLYE) לשנת 2014, הגיעו אל ארץ הקודש. ראלי אלגאו-אוריינט זהו למעשה מסע בן שלושה שבועות היוצא מגרמניה דרך מדינות הבלקן, ישראל ונגמר בירדן. המתחרים משתמשים בכבישים צדדיים, ללא עזרי ניווט דיגיטליים. להזכירכם, חוקי הראלי קבעו כי כלי הרכב חייב להיות בן עשרים שנה לפחות, ומחיר רכישתו צריך להיות קטן מ-1,111 אירו.
ראלי זה כבר הפך למנהג, כאשר הכול החל לפני שמונה שנים, אך לפני שנה (בגלל הבלגאן בסוריה) הרווחנו אנו, והמסע עבר דרכנו במקומם. השנה זו הפעם השנייה, ולפי תגובות המשתתפים, כנראה שזו לא הפעם האחרונה.
ראלי אלגאו-אוריינט - זמן סיכומים
צילום: אורן קיפניס, Eugene Veinard
הדרך לירדן עוברת בישראל
הדרך ארצה התחילה ברגל שמאל. "בזכות" עיכוב בהעמסת האוניה בתורכיה חלפו לא פחות מ-12 שעות עד שהתאפשר לצוותים להעמיס את כלי הרכב. בהגיעם אל ארץ הקודש, קיבלו חוויה מתקנת בדמות פריקה והתארגנות בתוך שלוש שעות בלבד. הסבר מפי צוות קרוס קאונטרי (מארגנת ומפיקת הראלי במקטע הישראלי), מסירת מפות ניווט, וקדימה אל הדרך. נקודת המפגש הראשונה – קאסר אל יהוד. לא מעט התברברו בדרך, אז טקס קבלת הפנים הרשמי נדחה מעט, שיגיעו כולם. וכולם הגיעו.

בדרך חזרה, גילו המשתתפים אורח בדמות קומנדקר צבאי. הסיבה היא שפתחו את דרך המנזרים במיוחד למשתתפי הראלי. סדר מופתי של נסיעה והנה כבר רואים את ים המלח. בינתיים חלק מהמשתתפים שוקעים בבוץ של הגשם האחרון, שלא הספיק להתייבש למרות החום הרב הפוקד אותנו. זוכרים את הקומנדקר? הוא עבד שעות נוספות.
ראלי אלגאו-אוריינט - זמן סיכומים
צילום: אורן קיפניס, Eugene Veinard
אחת מהמכוניות של הצוותים הישראלים
הליל יורד, וחניון הלינה בקליה מתמלא עד אפס מקום ומשתתפי הראלי נוטשים את כלי רכב לטובת ציפה על הגב במימי ים המלח. נרגעים, מקימים את האוהלים, והבירות נפתחות. הם נהנים כאן, ורובם מספרים שיבקרו את מדינתנו שוב. לא הספיק להם הטיול המאתגר. למחרת הצוותים עולים לבית לחם ולירושלים. יש זמן לטייל בסמטאות העיר העתיקה, ומשם למעבר הגבול בבית שאן. להתראות ישראל, שלום ירדן.
ראלי אלגאו-אוריינט - זמן סיכומים
צילום: אורן קיפניס, Eugene Veinard
היו גם כמה תקיעות...