השנה היא 1934, חברת פוג'י היפנית מוקמת, הזמר והיוצר לאונרד כהן נולד, ונולד גם מי שיהיה לימים מפקד הכוחות הקרקעיים של ארצות הברית במתקפה על עיראק בשנת 1991 - נורמן שוורצקוף. אבל בשנת 1934 קרה עוד משהו, סיטרואן הוציאה לאוויר העולם את הטרקסיון אוונט.
סיטרואן טרקסיון אוונט. מחלוצות המרכב האחוד
הטרקסיון אוונט מבית סיטרואן חוגגת כבר 80 שנה. הטרקסיון אוונט הייתה מחלוצות המרכב האחוד, ובנוסף מחלוצות ההנעה הקדמית. באותן השנים הדעה הרווחת הייתה שמכוניות צריכות שלדת סולם והנעה אחורית, בניגוד אליהם הטרקסיון אוונט המהפכנית של סיטרואן הייתה קלה משמעותית תודות למרכב האחוד ובעלת מתלים בטכנולוגיה טובה יותר (מתלים נפרדים). לא רק שאחיזת הכביש שודרגה, אלא שתודות למשקל, גם צריכת הדלק הייתה טובה משמעותית, והמכונית גמעה רק ליטר לכל עשרה קילומטרים.
שימשה את צבא גרמניה במלחמת העולם השנייה
בפיתוח ותכנון הטרקסיון אוונט הושקע המון כסף ולמעשה, בשל כך, קרסה היצרנית סיטרואן ונמכרה למישלן כבר בשנת השקת הטרקסיון אוונט. אנדרה סיטרואן, שהקים את החברה בשנת 1913, ראה כבר ימים טובים וקלים יותר, ומת מצער שנה מאוחר יותר, ב-1935.

במהלך מלחמת העולם השנייה הייתה הפסקה בייצור הטרקסיון אוונט, וכלים אלו שימשו למעשה את צבא גרמניה, לאחר כניעתה של צרפת. מאז שנת 1934 ועד 1957, עת ירדה אחרונת הטרקסיון אוונט את פס הייצור, נמכרו לא פחות מ-760 אלף יחידות. מחליפת הטרקסיון אוונט הייתה מתקדמת לא פחות, אתם מכירים אותה בשם DS, אבל זה כבר סיפור לפעם אחרת.