אחרי שנים של תרדמת קאדילק מתעוררת ומנסה להיות רלוונטית יותר לתחום היוקרה הגלובאלי. בשנה האחרונה מכירותיה גדלו מהותית בארץ ובעולם, וכעת באיחור מסוים לעומת התכנון מתחיל שיווקה של קאדילק CTS החדשה. זו אמורה להציג עוד התמקדות בקריאת התגר האמריקנית על התחרות הגרמניות. לכבוד האירוע החליטה קאדילק ישראל לצרף למסע בדרום הארץ גם את אחותה הקטנה לפלטפורמה, קאדילק ATS, יחד עם קאדילק SRX בגרסה מחודשת, כדי לתת לנו מבט היקפי על קאדילק העכשווית.  
 
 
 
איך זה נראה
חיצונית ה-CTS החדשה נראית טוב. הקווים המוכרים של קאדילק קבלו כאן תחושה יותר קלאסית ובוגרת והיא פחות צעקנית מבעבר. קווי הלד בחזית תורמים לרושם יוקרתי, אבל הדמיון הגדול ל-ATS הקטנה והזולה יותר מפריע. אני לא בטוח שהלקוחות יאהבו זאת.
 
 
קאדילק CTS החדשה: נהיגת התרשמות
צילום: תומר פדר 
קאדילק מתעוררת
 
גם מבפנים הקשר ל-ATS ברור, עם אותם קווי מתאר, אם כי התחושה שדיפון הפלסטיק והעור קצת יותר איכותי. את מרב תשומת הלב בשלב החניה לוכד מערך ה-Q של קאדילק שיכול לעשות כל כך הרבה דברים עד שמעייף לספר על כך. לא פחות מעייף ללמוד זאת וגם בקאדילק מודים שנחוצה היכרות. המערך המאוד מורכב כולל תצוגות שיכולות להגיע למחוונים המוקרנים (ניתן לבחור בין שלוש צורות מחוונים) ולתצוגה העילית.  
 
 
גם לחלק מהפקדים החיצוניים, למשל של בקרת האקלים, לוקח זמן להתאקלם. מדובר בפקדי מגע שאינם אינטואיטיביים מספיק ולעולם לא ברור אם הרצון להגביר עוצמת רוח נענתה יותר מדי או פחות. גם פעולת פקדי הג'וי סטיק שעל ההגה לא תמיד ברורה... כן, אולי אנחנו באמת צריכים כמה ימים להתרגל. לגרסת הכניסה מחוונים שגרתיים יותר, וזה אולי מקל על ההתאקלמות.
 
קאדילק CTS החדשה: נהיגת התרשמות
צילום: תומר פדר 
לוח המחוונים המוקרן נאה אך מעט מסובך
 
כיאה לקאדילק ה-CTS שופעת אבזור (ריפוד עור, חשמל מלא לכיוון המושבים, גג נפתח ועוד) וגם לגרסה הבסיסית מערכות התראה על רכב בשטח מת, סטיה מהנתיב, התראה על תאונה ותנועה צולבת מאחור.

מושב הנהג בגרסה המפוארת זוכה לשפע כיוונים כולל אורך כרית, וכיוון תמיכות, אך גם זה של הגרסה הרגילה מספק ושניהם די נוחים לטעמי. תנוחת הנהיגה מעט נמוכה ביחס לצפוי, וגם מאחור הישיבה מעט נמוכה (עלול להפריע לגבוהים) – למרות שהמרחב טוב לרגליים זה של הראש מעט מוגבל.

על הכביש
את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו של ה-CTS החדשה פגשנו כבר ב-ATS (וגם במבחן שערכנו למאליבו), והוא מייצר כאן 272 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-40.8 קג"מ בין 3,000 ל-4,500 סל"ד. על רקע זה מפתיע לגלות ב-CTS צליל שונה מהמוכר, עם טון יותר נמוך וגברי. הבדלי המשקל בין ה-CTS ל-ATS אינם גדולים, אבל לפחות בטעימה הלא ארוכה שהייתה לנו ה-CTS הרגישה פחות זריזה. היא עדיין מציעה ביצועים טובים, אבל אין כאן תחושה של חורכת אספלט שעולה מהנתונים הרשמיים – 6.1 שניות למאה קמ"ש. חלק מזה קשור לתיבה המעט איטית בתגובות, ואולי גם לבקרת היציבות שמרסנת ביעילות את המכונית בזינוק.
 
 
קאדילק CTS החדשה: נהיגת התרשמות
צילום: תומר פדר 
האם היא יכולה לאיים על המתחרות הגרמניות?
 
לקאדילק הזו יש מערכת הקשחת בולמים משתנה אלקטרונית עם אפשרות בחירה במצב ספורט שמשפיע על המתלים, ההיגוי, והמצערת. כשאני דוחק בה בשני המצבים מתגלה מכונית ניטראלית בעלת אחיזה טובה שמשדרת תחושה של יכולת ויציבות. היא מרוסנת מבעבר וצולחת כבישים מפותלים באופן מדוד. מטבע הדברים היא מרגישה יותר בוגרת ומיושבת וההיגוי, שאינו מתקשר במיוחד, מציע תחושה מדויקת. גם הבלמים תפקדו היטב. לפחות מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה למדי מלווה באופי שקט ונעים למדי.

מפגש ראשון
זה היה המפגש הראשון שלנו עם קאדילק CTS החדשה, רק טעימה, אבל היא מבהירה שקאדילק עושה עוד צעד קדימה. וכאשר זה מגובה באבזור שופע ומחיר תחרותי לקבוצה – 360,000 שקלים או 390,000 שקלים בהתאם לרמת הגימור – ברור שיש כאן חבילה מעניינת. עד כמה היא יכולה לאיים על העליונות הגרמנית בקבוצה על כך נצטרך מבחן מקיף יותר שיגיע בקרוב.