פולקסווגן חושפת תמונות רשמיות של המחליפה הרשמית של פולקסווגן גולף פלוס, שמעתה תיקרא גולף ספורטוואן, והיא תעניק אופציה שונה כמשפחתית מרווחת, אם אתם לא ממש בקטע של מיניוואן ותדמית בורגנית. בדומה לגולף פלוס, גם כאן אי אפשר שלא לראות את הדמיון העז לגולף הרגילה, וגם כאן לא תמצאו יותר מחמישה מקומות ישיבה.
 
 
 
הספורטוואן נאה, אך לא ממש מרגשת. תא הנוסעים נאה מאוד, נקי ומאופק, כמו שהורגלנו לראות מפולקסווגן, וכך גם העיצוב החיצוני. יחידות התאורה מגיעות היישר מליין העיצוב המוכר של היצרנית, וכך גם יחידות התאורה האחוריות. המרכב מעט גבוה יותר, קו מותניים גבוה גם הוא, ונראה שבשורת עיצוב חדשה לא נמצא כאן.
 
 
פולקסווגן גולף ספורטוואן – מחליפת הגולף פלוס
צילום: מנהל 
פגוש קדמי לא מספיק אגרסיבי
 
הפגוש הקדמי נאה גם הוא. אילו שלושת הפתחים שבו היו אגרסיביים מעט יותר היינו מקבלים יותר את השם המחייב של הדגם -  "ספורטוואן". עדיין, אם נשווה אותה לגולף פלוס הקודמת, אין ספק שהספורטוואן נאה וצעירה ממנה. 
 
 
בסיס הספורטוואן הינו פלטפורמת ה-MQB המוכרת, מה שאפשר ליצרן להאריך את בסיס הגלגלים ואת המרכב, ובכך לייצר יותר מרווח ותכנון חדש לגמרי של שימושיות ומרווח. אורך המכונית 4.34 מטר, 13.4 סנטימטר ארוכה מהקודמת ו-8 סנטימטר מהגולף הרגילה, והגדלת בסיס הגלגלים העניקה יותר מרווח לרגלי היושבים בשורה השנייה. נפח תא המטען עומד על 500 ליטר, ולו תזיזו את הספסל האחורי קדימה (ישנה מסילה), תקבלו עוד 90 ליטר של הטענה.
 
 
פולקסווגן גולף ספורטוואן – מחליפת הגולף פלוס
צילום: מנהל 
תא מטען: 500 ליטר להטענה
 
בתא המנוע תמצאו את שש יחידות הכוח מבית הקונצרן, ארבע מהן לוגמות בנזין וצמד לוגמות סולר. ההספקים נעים בין 84 כ"ס ועד ל-148 כ"ס אצל לוגמות הבנזין, ואילו לוגמות הסולר יעניקו 109 כוחות סוס בגרסה החלשה ועד 148 כ"ס בגרסה החזקה (ממש כמו בבנזין). שלל מערכות בטיחות תמצאו בספורטוואן, החל מהתראה על עצמים שמחוץ לשדה הראייה, דרך בקרת שיוט אדפטיבית ועד בקרה לשמירה על נתיב הנסיעה.
 
כרגע מחיר הגולף ספורטוואן הוצג רק בגרמניה, שם יאלצו התושבים להיפרד מ-19,625 יורו. כאן אצלנו, עדיין מוקדם לדעת מתי בדיוק היא תגיע ארצה, אם בכלל, ומה יהיה מחירה.