היום הראשון בראלי יוון לא עשה הנחות מיוחדות לצוותים הישראלים לרגל יום העצמאות, למרות שמדובר ביום קצר יחסית – 165 ק"מ סה"כ, מהם רק 65 ק"מ של סטייג' תחרותי. הניווט, ככל הנראה, היה לא פשוט והפך גם את היום הקצר לאתגר, כפי שהעיד קיניגאדנר, רוכב הראלי האגדי שמתחרה כאן בקטגורית הצל"צ והיה מעורב בתאונה חזיתית. "לקראת הסוף, הניווט הפך ל"טריקי", ואחד הצוותים האחרים, שחשב שטעה בניווט, הסתובב והחל לנסוע נגד הכיוון".

לפי התוצאות הראשוניות באתר הראלי – hellasrally.org – המתחרה הישראלי המצליח ביותר ביום הראשון הוא דורון וינטר, שסיים שלישי בקטגורית האופנועים M2 (מעל 450 סמ"ק) בה הוא מתחרה, ועשירי בדירוג הכללי. ברק דודאי ונדב לוגאסי סיימו במקום ה-26 ו-28 כללי, בהתאמה, בפער של כ-13 ו-14 דקות מדורון. עוד 14 דקות אחריהם, וכבר במקום ה-108 הכללי!, סיים צליל ואנדרהורן.
ראלי יוון – היום הראשון: מתחילים לאט
צילום: עופר אדר, גיא גוטליב, צ'ונג קינן
משלחת גדולה יצאה ליוון השנה
בקטגורית המכוניות המצב קצת פחות מבריק – הימן וסגל במקום החמישי, בפער של כמעט 17 דקות מהמוביל (הצוות היווני שהציל אותם בראלי 24 השעות). ולמי שהציץ באתר התחרות בעצמו, ותוהה איך בדיוק אפשר לסיים 65 ק"מ ב-17:55 דקות (הזמן שמיוחס ליווני באתר) נסביר את שיטת חישוב הזמנים בראלי – המהירות הממוצעת בסטייג' אמורה להיות 50 קמ"ש, משמע שעה ועשרים דקות במקרה דנן – והזמן שמופיע באתר הוא זמן הסטיה מזמן היעד הזה. הצוות הראשון סיים את המסלול בשעה וכמעט 38 דקות, בעוד שלרז והלל לקח כמעט שעתיים. עוד עדות לקשיי הניווט והמסלול ביום הזה (מהירות ממוצעת של 33 קמ"ש היא איטית מאוד במרוץ ראלי).
ראלי יוון – היום הראשון: מתחילים לאט
צילום: עופר אדר, גיא גוטליב, צ'ונג קינן
הימן וסגל סיימו את היום הראשון במקום החמישי
שאר הצוותים הישראליים לא נהנו מיום מבריק במיוחד גם כן – אביב קדשאי סיים במקום השמיני, רק שתיים וחצי דקות אחרי רז והלל, אך עם קנס שהוסיף לו 8 דקות לזמן. רועי שפירא סיים במקום ה-12 הכללי, ורביעי ב-T2, בפיגור של כ-4 דקות מהמקום השלישי ו-17 וחצי דקות מהמקום הראשון בקטגוריה. ניצן שקל סיים במקום ה-14 (מתוך 17 מכוניות שסיימו), כמעט שעה אחרי רז והלל.
מחר העסק מתחיל להתחמם באמת – 425 ק"מ סה"כ, מהם 275 ק"מ מדודים בשלושה סטייג'ים תחרותיים. נקווה שהחבר'ה יתאוששו מהקבבים, ויתחילו לצמצם פערים!
תודות לספונסרים הרבים שתומכים בקבוצות: פוינטר-שגריר, ICL שילוח, אוטולוקס-צמיגי טויו, טלפארמה, CRANERGY, מוסך אופרוד, רודי פרוג׳קט, משרד התרבות והספורט, וידיסקו, אראן אלקטרוניקס, חולון מוטורס, xado שמנים לרכב.