זוכרים את המחאה מלפני כמה שנים? אנשים התלוננו על יוקר המחיה או משהו בסגנון. זוכרים? יופי! עכשיו כששככו המהומות וכל זוג צעיר יכול לחיות חיים מכובדים (בתנאי ששני בני הזוג עובדים בארבע עבודות ומסתפקים באוהל), הגיעה בשורה מכיוון שברולט לעם היושב בציון.
 
מהיום לא רק אנשי ממון יוכלו לפנק את ישבנם המפונק במושבי עור, ולרתום לשירותם מנוע טורבו חזק. שברולט הנחיתה בארץ בשורה ושמה שברולט סוניק, אבל בגרסת ה-RS – מכונית עממית עם מנוע אימתני ואבזור אינסופי.
 
שברולט סוניק RS: מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו 
סוניק RS. קורצת לאחד העם
 
ויש בה הכל (כמעט)
טוב יכול להיות שקצת הגזמתי. מנוע הסוניק לא ממש אימתני. אבל אימת הסופרמיני? בהחלט. יחידת ה-1.4 ליטר המוגדשת והמוכרת מפיקה 140 כ״ס – מספיק כדי ליצור אצל אנשים מסוימים תקוות לניחוח ספורטיבי. אולי עם תיבה ידנית. עם התיבה האוטומטית שמוצעת בארץ, ולמרות שישה הילוכים, הביצועים טובים אך לא מסמרי ושיער.
 
ה-RS נבדלת גם במראה ובאבזור. אהבנו את חישוקי ה-17 אינץ' החדשים ופיית האגזוז האדירה, אבל פחות את שפע הכרום, שיוצר מראה מעט מצועצע. הצבע הכתום של רכב המבחן עושה שמח בעיניים, וכך גם רשימת האבזור, שכוללת מושבים נאים בשילוב של עור וזמש (או חיקוי טוב) שגם מעוצבים היטב וכוללים כיתוב עדין של שם הדגם, וגג שמש – אם לציין רק את הפריטים הבולטים ויוצאי הדופן מתוך השפע. וכל זה במחיר של 110,000 שקלים. מי אמר שהמחאה החברתית לא עשתה את שלה?
 
שברולט סוניק RS: מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו 
סופרמיני מוגדשת ומאובזרת ב-110,000? למה מגיע לנו כל הטוב הזה..
 
על המהפכה והפחת
במבחן הסטטי מקבלת הסוניק המלצת קנייה ללא שום התלבטות. אבל המציאות קצת פחות זוהרת – המנוע אכן חזק, אבל לא אוהב סל"ד גבוה, ומעדיף התנהלות פחות תזזיתית, שם הוא מפגין כוח זמין ושרירי. גם התיבה מעדיפה התנהלות רגועה, ותחת עומס מפגינה איטיות והעברות לא חלקות.
 
למרות שזו איננה גרסה ספורטיבית, המתלים כאן מרגישים קשיחים יותר מבסוניק מהשורה. הוסיפו לזה את הצמיגים נדיבי המידות, ותקבלו נוחות בינונית. הספיגה סבירה מקדימה אך מהחלק האחורי יורגשו לעיתים טלטלות על אספלט שבור. השיוט רגוע ושקט למדי, מלבד נוכחות רעשי כביש.
 
שברולט סוניק RS: מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו 
מתלים קשיחים ותגובות שלדה מצוינות
 
הרבה גומי ומתלים קשיחים יותר מעלים את רף האחיזה של המכונית הזו, שמצטרפת לתגובות מצוינות של השלדה להעברות משקל. חבל רק שההגה מרגיש כל כך אלסטי. צריכת הדלק השאירה אותנו עם רגשות מעורבים – כ-11 ק״מ לליטר בנסיעה מאומצת ו-16.8 ק"מ לליטר בשיוט, אלה נתונים סבירים, לא יותר.
 
העם דורש
בבסיסה זו אותה סוניק מוכרת, עם עיצוב נאה ומרווח סביר. על אלו מוסיפה גרסת ה-RS של שברולט סוניק טונות של אבזור וכוח שימושי – במחיר של פגיעה קלה בנוחות, ו-2000 שקלים (לעומת גרסת ה-1.6 ליטר). למרות שהיא לא תמיד הבריקה והרשימה, ה"אסים" בתחום האבזור והביצועים בוודאי יקרצו לאחד העם, שרוצה להרגיש קצת יותר מכולם.