אחרי שהשיקה באירופה את גרסת הפלאג-אין (דיזל-היברידית) המסקרנת של ה-V60, פונה וולוו להציג את גרסת הפלאג-אין ההיברידית של וולוו S60. בשלב זה היא עדיין מוגדרת כמכונית קונספט, אך וולוו מוסרת כבר כעת כי הגרסה הסדרתית תגיע לכבישי סין כבר בתחילת 2015. סין? כן, מכונית הקונספט מוצגת בימים אלה בתערוכת בייג'ין, והיא מבוססת על גרסת בסיס הגלגלים הארוך של ה-S60 (עם 285.6 ס"מ), ולפחות כרגע מיועדת לשוק הסיני בלבד.

וולוו S60L PPHEV קונספט
ראשי תיבות של "Petrol Plug-in Hybrid Electric Vehicle", או בקיצור – הדרך הארוכה של וולוו לספר לנו שמדובר בהיברידית (בנזין-חשמל) עם אפשרות לטעינה משקע החשמל (פלאג-אין). כשהציגה את סדרת המנועים החדשה שלה (באוגוסט האחרון), הבטיחה וולוו כי היא תחשוף יחידת הנעה היברידית חדשה, אותה היא בעצם מציגה עם ה-S60L PPHEV. הבסיס למערכת ההיברידית נלקח מגרסת הפלאג-אין של ה-V60 (זה כולל את מערך הסוללות ואת המנוע החשמלי), אך אליו שודך מנוע בנזין מסדרת ה-Drive-E החדשה (במקום מנוע דיזל ב-V60 פלאג-אין).
וולוו S60 תהפוך בקרוב להיברידית
צילום: מנהל
המערך ההיברידי נלקח כמעט בשלמותו מה-V60
המנוע החשמלי (68 כ"ס ו-20.3 קג"מ) מניע את הגלגלים האחוריים, בעוד מנוע הבנזין (2.0 ליטר טורבו, 238 כ"ס ו-35.6 קג"מ) אמון על הנעת הגלגלים הקדמיים, כך גם למעשה מתקבלת מערכת הנעה כפולה. יחידת הכוח ההיברידית הזו משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. ה-S60L PPHEV, כמובן, תאפשר טעינה משקע החשמל, כאשר משך הזמן לטעינה מלאה עומד על כ-4.5 שעות. הביצועים לא שגרתיים לרכב מסוג זה המקושר עם חיסכון בדרך כלל – 5.5 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש.

ה-S60 ההיברידית תאפשר בחירה מבין שלושה מצבי נהיגה. הראשון הוא מצב חשמלי ("טהור"), המאפשר לטענת וולוו נסיעה על חשמל בלבד לטווח של עד 50 ק"מ (וולוו לא פירטה באיזו מהירות). במצב הביניים ההיברידי ה-S60 אומנם תשתמש במנוע הבנזין (שצורך דלק ומזהם את האוויר), אך היא עדיין מסוגלת להגיע לצריכת דלק ממוצעת של 50 ק"מ לליטר (!). המצב השלישי הוא מצב "כוח" שאמור למקסם את הביצועי שני המנועים. בנוסף, המכונית תאפשר לנהג לשמור "רזרבות חשמל" לטובת נסיעה חשמלית ונקייה באזורים מסוימים על-פי בחירתו (בתוך העיר למשל).
וולוו S60 תהפוך בקרוב להיברידית
צילום: מנהל
טווח חשמלי של 50 ק"מ וביצועים שיביישו כמה מכוניות ספורט
בכל הנוגע לעיצוב, למרות שמדובר עדיין ברכב קונספט, וולוו לא מחדשת הרבה. המכונית נראית מוכנה לייצור, ודומה מאוד לכל וולוו S60 שאנחנו מכירים (למעט בסיס הגלגלים הארוך כמובן). היא עוטה על עצמה צבע לבן מט, חישוקים ייחודיים ומספר קישוטים בצבע כחול (כמו חצאיות הצד לדוגמה), אך בסך הכל נראית שגרתית למדי. גם תא הנוסעים לא מציג שינויים ביחס ל-S60 המוכרת, למעט אי אלו התאמות שנעשו לטובת הגרסה ההיברידית בלוח המחוונים ובקונסולה המרכזית (לטובת בורר מצבי הנהיגה).

כאמור, ה-S60L PPHEV מוצגת בימים אלה בתערוכת בייג'ין, כאשר הגרסה הסדרתית תושק במהלך שנת 2015, כרגע לשוק הסיני בלבד.
האירופאים נהנים פחות? וולוו V60 פלאג-אין היבריד