לא רק מאזדה מיאטה חוגגת השנה (25 שנים מאז צאתה לאוויר העולם), אלא גם פורד מוסטנג, אלא שכאן החגיגות הן לכבוד פרק זמן כפול. תאמינו או לא, פורד מוסטנג חוגגת השנה יומולדת 50. בשנת 1964 יצאה המכונית הראשונה את שערי המפעל, ומאז הכול היסטוריה. כעת פורד הכריזה על מהדורה מוגבלת של מכוניות שתוכננה לכבוד המאורע, הכול כדי לחלוק כבוד לדור הראשון.
50 שנה? בואו להיזכר במוסטנג שלא הייתה

גרסת הפאסטבק נבחרה לשמש כבסיס, כאשר היא תוצע בגרסת ה-GT בלבד (זו שנושאת בחרטום מנוע V8 בשרני). המוסטנג הזו תציע בחירה בין שני צבעים, כחול או לבן בלבד. מבחוץ המכונית תיבדל מאחיותיה הסדרתיות בשלל סמלי ה-50 שנה, אבל גם עם תוספת כרום שונות, ממש כמו בימים ההם.
פורד מוסטנג במהדורת 50 שנה חגיגית
צילום: מנהל
גרסת ה-GT שימשה כבסיס, כי אפשר לוותר על V8 במהדורה שכזו
תא הנוסעים, בדומה לעיצוב החיצוני, יקבל גם הוא נגיעות כרום, סמלי 50 שנה, חישוק הגה מיוחד, מושבים עם עיטורי 50 שנה, שטיחים תואמים וכמובן – לוחית קטנה בתא הנוסעים עם מספר הרכב בסדרה המוגבלת. שחלילה לא תשכחו, בעודכם משייטים אי שם במרחבי ארצות הברית, שאתם נמצאים במהדורת ה-50 המיוחדת.
כאמור, המנוע היחיד שמוצע הוא ה-V8 בנפח 5.0 ליטר המוכר של פורד, ממש כמו ה-GT עליה מבוססת המכונית. ההספק אגב עומד על 414 כ"ס (ללא שינוי מה-GT הרגילה). תהיינה אפשרות בחירה בין תיבת הילוכים אוטומטית או ידנית עם שישה יחסי העברה (התיבה הידנית תגיע עם דיפרנציאל מוגבל החלקה), שיורידו את הכוח אל הגלגלים האחוריים. חישוקי המכונית בקוטר 19 אינץ', ואת החלל הפנימי שלהם ימלאו בלמים גדולי קוטר.
פורד מוסטנג במהדורת 50 שנה חגיגית
צילום: מנהל
ניתן לבחור צבע ותיבת הילוכים (קחו את הידנית!)
רק 1964 יחידות יימכרו במהדורה מוגבלת זו, כמחווה לשנת ההשקה של המכונית האייקונית. תחילת השיווק מתוכננת לעוד מספר חודשים, כנראה בתחילת הרבעון הרביעי של השנה.