פולקסווגן הציגו קונספט למכונית קופה-ארבע-דלתות מבוססת פולקסווגן ג'טה. בדומה לפולקסווגן CC ולאחות התאומה שדובר עליה כאן לא מזמן, הסקודה ויז'ן C, בפולקסווגן רוצים גרסת קופה-ארבע-דלתות גם לג'טה שלה, שנמכרת היטב בארצות הברית. אבל הצפי לייצור הוא רק בשנה הבאה.
העיצוב, מעשה ידיו של המעצב הראשי קלאוס בישוף, זה שאחראי על עיצוב הגולף בתחפושת, הלא היא החיפושית החדשה. הצללית מוכרת מעיצובי הקופה-ארבע-דלתות שראינו בעבר, אם כי אורכה יהיה קצר יחסית, אפילו יחסית לג'טה הרגילה.
צילום: מנהל
ספורט אלגנט
הפגוש הקדמי נאה מאוד, עם תאורת לד בצדדים, המשתלבת באלגנטיות עם הפתח הגדול במרכזו. אך אותה האלגנטיות נפגמת במעט עם הצגת חישוקי ענק בקוטר 20 אינץ', לא פחות, המשלבים צבע אדום בתוכם.
תא הנוסעים יאפשר אכלוס של חמישה נוסעים, כאשר הנהג והיושב לצדו ייהנו ממושבים עוטפים שגם יחזיקו את גופם בעת פניות מהותיות. בדומה לג'טה הרגילה, גם כאן ייהנו הנוסעים משלל מערכות בטיחות, ומשימושיות טובה, הכוללת תא מטען גדול (קטן רק ב-10 ליטר מגרסת הסדאן).
צילום: מנהל
והיא עדיין נחשבת למכונית שימושית למשפחות
את תא המנוע מאכלס מנוע בנפח 2.0 ליטר המשמש גם את גרסת ה-GTI של הגולף, יחידת הכוח הזו בעלת ארבעה צילינדרים, והיא נעזרת במגדש טורבו על מנת להפיק 220 כ"ס. כמו ב-GTI, גם כאן תהיינה אפשרות בחירה בין תיבת הילוכים ידנית בת שישה יחסי העברה, לבין תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית בת שבעה יחסי העברה.
ביצועים? התאוצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה אורכת 6.5 שניות, והמהירות המרבית תיעצר ב-244 קילומטרים בשעה.
אם הג'טה קופה תגיע לייצור, סביר להניח שיקבל אותה השוק האמריקאי בזרועות פתוחות. השאלה שלנו היא, האם המכונית תגיע גם אלינו לביצתנו המקומית, ועד כמה מחירה ינסוק מעלה. כמובן שמוקדם לדעת, אז נתאזר בסבלנות ונמתין למידע נוסף.
פולקסווגן ג'טה, הגרסה הרגועה