פולקסווגן חשפה בתערוכת בייג'ין את הקונספט לגרסה החזקה והמהירה אי פעם של המכונית הקומפקטית שלה, פולקסווגן גולף. כצפוי, תמצאו כאן מערכת הנעה כפולה, מנוע בנפח 2.0 ליטר ומגדש טורבו, כאשר הפעם ישנה רק תיבת הילוכים ידנית. ההספק? 400 כוחות סוס.
 
 
 
החלק הלא צפוי במכונית כוחנית שכזו הוא העיצוב המאופק. אבל שלא תטעו, במבט חטוף ניתן לגלות מהר מאד את אופייה של המכונית, ועדיין בפולקסווגן דאגו שהגולף R400 לא תעטה עליה שלל ספוילרים גדולים, דיפיוזרים מוגזמים או כנפונים סביב בתי הגלגלים.
 
זאב בעור כבש: פולקסווגן גולף R400
צילום: מנהל 
לא הרבה ייזכו לנהוג בה, בשל ייצור מוגבל
 
לטובת המשימה נלקחה גרסת שלוש הדלתות של הגולף R, כשהמכונית יושבת נמוך מבעבר, עם חישוקים גדולי קוטר בעלי חמש צלעות, וגם הפגושים הפכו אגרסיביים מאוד.
 
כמו הבסיס, גם יחידת הכוח בגרסת הקונספט הכוחנית מגיעה מהגולף R, וחוזקה משמעותית כמובן. מנוע שני הליטר בעל מגדש הטורבו מפיק כעת 400 כוחות סוס ומומנט בן 45.9 קג"מ ב-2,000 סיבובי מנוע נמוכים (לעומת 300 כ"ס ו-38.7 קג"מ "בלבד" ב-R הסדרתית), והוא משודך לתיבה ידנית בת שישה יחסי העברה, המעבירה את הכוח אל ארבעת הגלגלים.
 
זאב בעור כבש: פולקסווגן גולף R400
צילום: מנהל 
תעשה חיים קשים למתחרות - ב.מ.וו 135iM ומרצדס A45 AMG
 
הביצועים פסיכיים, וקרובים יותר לאלו של מכוניות ספורט יעודיות: בתאוצה מעמידה למאה קמ"ש תעצור המכונית את השעון על 3.9 שניות בלבד. התאוצה הזו מתאפשרת, בין היתר, הודות למשקל מופחת, ובשל שימוש בדיפרנציאל מוגבל החלקה.
 
 
 
בפולקסווגן מספרים שייתכן והמכונית תגיע לייצור במספרים נמוכים. באם יתרחש הדבר, צפויה המכונית לעשות חיים קשים לב.מ.וו 135iM ול-A45 AMG. אולי-אולי, לכו תדעו, תיכנס בקביעות מתחרה בפולקסווגן אל קטגוריית הפרימיום הקומפקטית הספורטיבית.