על החייאת מותג DS, הדעות חלוקות לכאן ולכאן. ליין הדגמים מבית סיטרואן אינו כולל חדשנות או נועזות כמו הדגם המקורי מאמצע שנות החמישים, אך ללא ספק מעניק נופך צבעוני, צעיר ורענן על אספלט הכבישים. עכשיו התבשרנו על דגם חדש, DS 5LS R שמו, והוא הולך לבצע חשיפה רשמית בתערוכת הרכב בסין.
לא סתם בחרו בסיטרואן להציג את ה-DS 5LS R דווקא במדינה המאוכלסת בעולם, ולא באירופה, לדוגמה. הסיבה פשוטה ממה שאתם חושבים. הסינים הם קהל היעד, ורק שם תוכלו למצוא את ה-DS הזו. המכונית תוצג בתערוכה תחת הטייטל "קונספט", אך הדרך לפס הייצור צפויה להיות מהירה מאוד.
סיטרואן DS 5LS R נחשפת, ורק הסינים ייהנו ממנה
צילום: מנהל
הדרך לפס הייצור צפויה להיות מהירה מאוד
לראשונה משפחת DS מקבלת אחות במרכב סדאן. לראשונה במשפחת DS המכונית מקבלת את האות R, המסמלת ברוב המקרים גרסה ספורטיבית קיצונית. נכון, העיצוב נראה טוב בהחלט, כוחני אך ללא השטיקים המוכרים של עוד כונסי אוויר בפגושים וספוילרים קדמיים ואחוריים מוגזמים. פרופורציות המכונית נאות מאוד, ואת המרכב הגדול משלימים חישוקים גדולים בקוטר 20 אינץ'.
תא הנוסעים קיבל מושבים תומכים בעלי ריפוד אלקנטרה, נגיעות סיבי פחמן (יותר למען האווירה ופחות למען המשקל) וסמלי R, בכדי שלא תשכחו שאתם לא נוסעים במכונית רגילה, חלילה.
סיטרואן DS 5LS R נחשפת, ורק הסינים ייהנו ממנה
צילום: מנהל
האחות סיטרואן DS 5LS. המשפחה מתרחבת
יחידת הכוח מציגה את מנוע 1.6 ליטר בעל רביעיית בוכנות, הנעזר במגדש טורבו המוכר, שהפעם מפיק 300 כוחות סוס ו-40.8 קג"מ. לא ידוע איזו תיבת הילוכים תשודך למנוע והאם תוריד את הכוח אל עבר הגלגלים הקדמיים בלבד (מה שצפוי להיות). לא נמסרו גם נתוני הביצועים, אך עם נתון הספק שכזה ברור לכולם שאלה יהיו ביצועים מרשימים.

לנו נותר לחכות ולראות אם הקונספט, בהגיעו לבשלות, יופיע גם באולמות התצוגה באירופה ובארצנו, או שפס הייצור יעביר מכוניותיו אך ורק לשוק המתפתח ביותר היום – סין. לאחר תערוכת שנחאי הקרובה נוכל לדעת טוב יותר על עתידה.


סרטון השקת ה-DS 5LS R. אירופאית לסינים