אחרי ביקור קצר באמריקה, חוזר סבב ה-WRC ליבשת הישנה למרוץ הרביעי העונה בחצי האי האיברי – ראלי פורטוגל. זהו אחד ממרוצי העפר הקשים ביותר שיהיו למתחרים העונה, ובהחלט הטכני שבהם. התוואי כולל שבילים מהירים ופתוחים בשילוב פניות עיוורות שמסתירות סלעים ועצים בחלקן הפנימי עבור אלו שיחתכו את הפניות, וסלעים ועצים בחלקן החיצוני עבור מי שנכנס מהר מידי לפניות. לא מעט נהגים סבלו מפנצ'רים וצמיגים גמורים "בזכות" התנאים הללו.

היום הראשון (חמישי) בפורטוגל כלל רק את הסטייג' הפותח, טעימה קטנה ממה שעתיד לבוא. קטנה כי בסך הכול מדובר על 5.27 ק"מ, משולבים אספלט וכבישים "הולנדים", אותם סיים בזמן המהיר ביותר אוג'ייר, כשאחריו מסיימים לאטוולה ומיקלסן בהתאמה.
ראלי פורטוגל: הבית השני של אוג'ייר
צילום: מנהל
הקבוצות מתכוננות לראלי פורטוגל המאתגר
יום שישי, היום השני של הראלי, היווה את הראשון מבין יומיים עמוסי ק"מ. היום עצמו נפתח בהפתעה כאשר יונדאי חוגגת ניצחון סטייג' ראשון ב-WRC כשדני סורדו מסיים לפני כולם. המשך היום לא היה מוצלח לכולם, בעיקר עבור לאטוולה, מיק, קוביצה ואוונס שפרשו מוקדם בגלל תאונות. הראשון מביניהם הוא אוונס שעף מהמסלול בסטייג' הרביעי אחרי שפספס נקודת בלימה. אחריו באותו הסטייג', קוביצה, שסובל מעונה אומללה עד כה, מתרסק וחוסם את המסלול (שהוביל לביטולו של הסטייג') אחרי שחתך עמוק מידי את אחת הפניות ושבר את הגלגל הקדמי.

לאטוולה, שנהנה מפתיחה טובה מאוד בראלי, מאבד את המקום השני בדירוג אחרי שהוא מתרסק בסטייג' החמישי ונאלץ לפרוש מהמשך היום. באותו הסטייג', שהוא העתק למקטע השני, גם כריס מיק מתרסק בדיוק באותה נקודה בה עף מהמסלול אוונס הבוקר. בסופו של יום הירבונן מוביל ב-3.7 שניות על פני טאנאק ו-6.5 שניות על פני אוג'ייר.
ראלי פורטוגל: הבית השני של אוג'ייר
צילום: מנהל
קבוצת יונדאי סבלה מתקלות שונות לאורך המרוץ
ביום שבת המזל הרע של קוביצה המשיך. אחרי שהצליחו המכונאים שלו לתקן את המכונית, הוא מוצא את עצמו מחליק מחוץ למסלול ומאבד זמן יקר נוסף. באותו הסטייג' (מספר 9 והארוך ביותר בראלי) אוג'ייר חוזר להוביל את הראלי בזכות נהיגה מצוינת, אחרי שהוא מנצח בפער של 8.4 שניות מהמקום השני. טאנאק שהתקדם עד למקום השלישי מאבד אותו בסטייג' 10 אחרי התרסקות שהשאירה אותו באמצע המסלול. החסימה גרמה פעם נוספת למארגנים לבטל קטע של המרוץ.

למרות הפתיחה הטובה של נהגי יונדאי ביום הקודם, המזל הרע פוקד גם אותם עם תקלות מכאניות, לנאוביל במתלה האחורי ולהנינן עם ציריה קדמית שבורה. לפני היום הסוגר, אוג'יר מוביל על הירבונן ב-38.1 שניות שבעצמו מוביל ב-48.6 שניות על אוסטברג.
ראלי פורטוגל: הבית השני של אוג'ייר
צילום: מנהל
אוסטברג סיים במקום השלישי
היום האחרון כלל מעבר כפול בקטע אספלט עם מקטע נוסף שמפריד ביניהם. בתחילת היום מצטרף לרשימת הפרישות סורדו, עם ציריה קדמית שבורה אחרי שטאנאק וקוביצה נאלצו לפרוש מהראלי לגמרי אחרי התאונות של אתמול. את הנקודות של הפאואר סטייג' אוספים אוג'ייר, לאטוולה ואוסטברג בהתאמה.

אוג'ייר מנצח את ראלי פורטוגל בפעם הרביעית בחמש שנים האחרונות, הפעם בפער של 43.2 שניות לפני הירבונן – לו זהו המיקום הטוב ביותר העונה עד כה. שלישי מסיים אוסטברג, 29.3 שניות אחרי המקום השני. ראוי לציין גם את מיקלסן, שסיים רביעי למרות שפתח לאט לדבריו, בשביל לבנות ביטחון עצמי אחרי התאונה הקשה שעבר בראלי מקסיקו.

אחרי 4 מרוצים אוג'יר מתחיל לפתוח פער קל של 29 נקודות באליפות הנהגים, כאשר מאחוריו נמצא לאטוולה, בן קבוצות של אוג'ייר. לכבוד המרוץ הבא יחצו המתחרים שוב את האוקינוס, ויגיעו לארגנטינה ב-8-11.5. נתראה שם.
סיכום סטייג'ים 14-16
דירוג נהגים ראלי פורטוגל:
1. סבסטיאן אוג'ייר (פולקסווגן) – 3:33:20.4 (28 נק')
2. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 43.2+ (20 נק')
3. מאדס אוסטברג (פורד) – 1:12.4+ (16 נק')
4. אנדריאס מיקלסון (פולקסווגן) – 4:50.5+ (12 נק')
5. הנינן סולברג (פורד) – 5:10.2+ (10 נק')
6. מרטין פרוקופ (פורד) – 8:27.2+ (8 נק')
7. טיירי נאוביל (יונדאי) – 8:32.3+ (6 נק')
8. יוהו הנינן (יונדאי) – 8:51.6+ (5 נק')

דירוג נהגים אחרי 4 מרוצים:
1. סבסטיאן אוג'ייר (פולקסווגן) – 91 נק'
2. יארי-מאטי לאטוולה (פולקסווגן) – 62 נק'
3. מאדס אוסטברג (פורד) – 48 נק'
4. אנדריאס מיקלסון (פולקסווגן) – 36 נק'
5. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 36 נק'
6. טיירי נאוביל (יונדאי) – 21 נק'
7. אלפין אוונס (פורד) – 18 נק'
8. בריאן בופייר (פורד) – 17 נק'
ראלי פורטוגל: הבית השני של אוג'ייר
צילום: מנהל
פולקסווגן ממשיכה להפגין דומיננטיות
דירוג קבוצות אחרי 4 מרוצים:
1. פולקסווגן מוטורספורט – 144 נק'
2. סיטרואן טוטאל – 75 נק'
3. M-ספורט פורד – 60 נק'
4. יונדאי – 45 נק'
5. פולקסווגן מוטורספורט 2 – 40 נק'
6. ג'יפוקאר – 20 נק'